Stránka 1 z 4

Nechce jít do otáček a vynechává.

PříspěvekNapsal: ned lis 16, 2014 19:18:00
od Dejmal
Mám babču 207 po kompletní generálce motou,zajetí a seřízení karbecu dle zdejšího návodu. Vyskytl se mi ale problém. Nemá takovou sílu co dřív. Pokud otáčky spadnou pod určitou hranici,tak už ani na rovince nejdou nahoru.Falešnej vzduch jsem už kontroloval,svíčka je nová,stejná co byla. Musim hodně rozšlapat,nebo sjet z kopečka aby se zas zvedly. Jeden den vyjedu kopec bez problémů,druhý den to dostanu tak do půlky a dál musim přišlapávat.Dále ve vyžších otáčkách začne vynechávat. A ještě něco,s čím jsem se zatim nesetkal. Kontakty svíčky jsou černé a napálené jako při moc bohaté směsy,ale základna pod nimi je naprosto čistá jako nová bez náznaku napálených nečistot.
Může to být moc nízkou hladinou v karbecu a tím i chudou směsí?Prošel jsem toho tu hodně,ale takovou kombinaci příznaků jsem tu nenašel.

Re: Nechce jít do otáček a vynechává.

PříspěvekNapsal: pon lis 17, 2014 15:05:39
od Pat
mas novej benzin a kvalitni olej?
zkus vycistit karbec a vyfuk, svicku dat novou pro jistotu, muze se stat ze pri zajizdeni davas vic oleje a svicka driv odejde
pokud nepomuze tohle pak uz leda blbne zapalovani, spis bych to ale videl na neco ucpanyho kdyz to jednou jede a podruhe ne

Re: Nechce jít do otáček a vynechává.

PříspěvekNapsal: pon lis 17, 2014 15:36:38
od ridchey
vynechavani ve vyssich otackach dela tyristor, tim bych zacal.
mam jich par doma a zkousel jsem je,tak jeden ma ty same priznaky jak pises.

Re: Nechce jít do otáček a vynechává.

PříspěvekNapsal: pon lis 17, 2014 16:28:11
od Dejmal
Mám tam tyristor sloučenej s cívkou. Dá se nějak měřenim zjistit závada na něm? Tady jsem našel jen měření na klasice,tyristor a cívka zvlášť.Vrazil jsem moje finanční rezervy do generálky a novej tyristor je dost nákladnej na systém pokus chyba.Bohužel patřim k těm,co žijou finančně na hraně a nemám tu nikoho na pokusnou výměnu.

Jinak karbec je čistej,ale u výfuku si nejsem jistej s průchodností pevné přepážky uvnitř.Jdu to prubnout.A benzín je čerstvej, jezdim na ní každý den celoročně do práce.

Re: Nechce jít do otáček a vynechává.

PříspěvekNapsal: pon lis 17, 2014 17:18:15
od ridchey
no,tak to je tedy prekerka, ale videl bych to tak jak tak na ten Gyt.
jestli by jsi doma mel, nebo nekde aspon sehnal klasika indukcku,pak udelat tyristor zapalko uz je hracka a za par korun ... http://richard30.rajce.idnes.cz/Pokusne ... i_Babetta/

ja si udelal tenhle pokusny bazmek , rezerva pro pripad maleru a referencni kus pro srovnavani.

http://motorky.bazos.cz/inzerat/4128826 ... ka-4-V.php treba by to i poslal

Re: Nechce jít do otáček a vynechává.

PříspěvekNapsal: pon lis 17, 2014 19:24:39
od Dejmal
Dobrá vychytávka. Zatim jsem zkusil vše pročistit,přetěsnit a seřídit tak uvidim. Zatim dík.
Mimochodem schéma na to tvoje udělátko tady někde najdu?

Re: Nechce jít do otáček a vynechává.

PříspěvekNapsal: úte lis 18, 2014 15:10:35
od Pavel
Vloni jsem renovoval 207čku a také jsem si s ní užil.

Tyristorem, ani indučkou, či zapalovací cívkou/svíčkou to není.

Předpokládám, že není problém v polomotoru (klikovka, píst, válec)

Nehrabal jsi do sítka sání (např. jestli jsi to sítko nevyhodil) ? Tvůj popis tomu přesně odpovídá. V nízkých otáčkách to nejede a pak se to při vyšších otáčkách rozjede a je to dobrý. Podle mě ti to někde netěsní. Podíval bych se, jestli máš ve spoji kolínko-válec 3 těsnění a to papírové, pertinaxové a pak papírové. Na to hodně lidí zapomíná a dá tam jen jedno nebo 2. Dále pak ti může profukovat plastový kryt nasávání, občas se tam blbě nasadí.

Pak je ještě druhá možnost a to příliš natěsno složená převodovka, že v ní mají kolečka velký odpor. Také jsem dělal párkát repasi převodovky a pak mi to šlo tak ztuha, že jsem se musel rozšlapat, ať to vůbec jede. Sedlo si to asi až po 30km a mezitím ze to slušně zahřívalo. Záleží, jak moc hluboko do bloku motoru zalisuješ výstupní hřídel. Nejlépe, jestli máš k dispozici ještě druhou 207čku, kde bys zkušebně protočil zadní kolo a pak na té zGO Babettě a porovnal pocitově odpor.

Re: Nechce jít do otáček a vynechává.

PříspěvekNapsal: úte lis 18, 2014 16:56:46
od Dejmal
Zvýšil jsem hladinu v karbecu a je to o hodně lepší,sice tršičku prokapává,ale stejně kohout zavírám,tak to nevadí. Ty těsnění tam mám asi opravdu jen dvě. A sítko sání je kde? Jestli myslíš filtr nahoře na rámu,tak ten tam neni už nejmíň 3 roky. Koupiul jsem ji už bez něj. Převodovku zkontroluju ,ta možnost mne už taky napadla,ale od generálky má najeto nejmíň 500.Jo a druhou babču nemám a ani nikdo z okolí.A předstih má být myslim 1-1,5 mm ,kolik je lepš? Víc či míň. Jo a ještě ke svíčce, měl jsem tam 17-ctku a byla mi i doporučena v obchodě,ale někde jsem se dočetl,že u 207 má být 19-ctka. Která je vhodnější pro celoroční provoz?

Re: Nechce jít do otáček a vynechává.

PříspěvekNapsal: úte lis 18, 2014 20:28:53
od ridchey
pro 207 a zvlast pro zimni provoz je lepsi (a doporucena) ta N19
a mozna kdyby jsi zkusil vymenit i fajku....

Re: Nechce jít do otáček a vynechává.

PříspěvekNapsal: úte lis 18, 2014 22:12:42
od Pavel
Patří tam svíčka Pal N5R, resp. teplejší devatenáctka ekvivalent od Brisku. Na zajetí motoru po GO se dává 17tka, pro provoz 19tka.

Myslel jsem kovové sítko sání. Bez něj ti to bude blbě zabírat v nízkých otáčkách. Možná to je ten hlavní důvod, proč ti to teď po GO nechce zabírat v nízkých otáčkách. Je to věda, já jsem musel to sítko různě přehýbat, až jsem našel ideální kompromis mezi zátahem od spoda a maximálkou. Když více utlumíš to nasávání, tak sice dobrý záběr od spodu, ale zas to nepojede rychle v max otáčkách. S tou hladinou si to neměl dělat, teď si budeš muset vyrobit přípravek a seřídit to dle plexiskla nebo jinak.

Co se týče předstihu, je úplně fuk, co tam dáš. Poloha statoru nemá téměř žádný vliv, možná jen 2kmh na maximálce. Správně jsou rysky mezi 1 až 1.5mm od HÚ.

Re: Nechce jít do otáček a vynechává.

PříspěvekNapsal: stř lis 19, 2014 0:45:21
od Dejmal
To protejkání neni velký,za hodinu to byla kapička, dřív mi to teklo skoro proudem. Ale pořád nevim jaký sítko sání máš na mysli. Na karbecu jikov jsem žádný nenašedl.Je tam jen ta krytka s dírkou jako sytič při studenym startu,co se při přidání plynu vycvakne a před ní už jen plastový kryt.Uvnitř karbecu jen přívodní ventil,plovák a trysky.
Ani tady jsem ho nenašel.

http://www.sesa-moto.cz/minulost/babett ... typ_207500


Nebo máš na mysli to filtrační pletivo ve víku sání nahoře naproti nádrži na rámu? Tam mám už od koupi od předchozího majitele jen díru do rámu a nic víc a jezdila v pohodě i kopečky kde teď šlapu.

Re: Nechce jít do otáček a vynechává.

PříspěvekNapsal: stř lis 19, 2014 1:18:24
od Pavel
Jo, myslím to pletivo,které je v tomto sání http://motodilymm.cz/images/dily/nd-babetta-2/29.jpg

Re: Nechce jít do otáček a vynechává.

PříspěvekNapsal: stř lis 19, 2014 7:00:06
od ridchey
jeste me tak napadlo,takova blbost,ale uz jsme se s tim taky setkali,
podivat se do prostoru altiku,jak ven vychazi draty,tak se muze stat,
ze se ti nejaky drat brousi o rotor a dela pak neplechu kdyz se prizkratne....

jinak jak pise Pavel,spravne zatlumeni sani dela hodne, a zvlast po vybrusu se
potreby motoru na smes dost meni,takze nekdy to s dratenkou v sani nejede...
co kus to original(ale i v tom je kouzlo Babett :-) )

Re: Nechce jít do otáček a vynechává.

PříspěvekNapsal: stř lis 19, 2014 18:17:26
od Dejmal
Tak dnes už jela jak drak,krásně do otáček a i ve vysokých otáčkách jede bez problémů dokonce rychleji než dříve a dokonce jeden kopeček co jsem odjakživa musel přišlapávat vyjela sama.A jediný co jsem udělal bylo zvýšení hladiny v plovákový komoře. Asi jak mi chybí těleso sání ,tak to bere víc vzduchu a chtělo to taky víc benžínu ,aby byla směs vyvážená. A nebo jsem demontáží a opětovnou montáží karburátoru odstranil nějakou netěsnost a přestalo to brát falešnej vzduch. Opravdu nevim,ale hlavně že to teď jezdí bohovsky. Každopádně měl pravdu Pavel, bylo to palivovou soustavou.
Díky moc všem za rychlé reakce a rady,moc to pomohlo.

Re: Nechce jít do otáček a vynechává.

PříspěvekNapsal: sob pro 13, 2014 20:02:31
od Dejmal
Tak nevim,pár dní jela jak letadlo. Podle tachometru kamoše co jel za mnou táhla přes 50. Před dvěma dny jsem dojel domu,zaparkoval a druhej den ráno už nechtěla do vysokých otáček. Jede dobře,kopečky tahá krásně,nestěžuji si,ale jako by někdo zapnul omezovač otáček.Jede do určité rychlosti a tam se zarazí a dál na plyn nereaguje nebo začne čtyřtaktovat.Přitom jsem nic nezměnil,dokonce jede pořád na stejnou nádrž benzínu jen už nechce jít na vyžší otáčky.Kdyby změna nastala během jízdy tak neřeknu,ale takhle mne to překvapilo. Jako nestěžuju si,jede teď jako standartní 207,ale nedá mi to proč ta změna. :?: Jen dodám,že se jedná o mezityp kde je válec s dekompresorem,ale už má navíc dva šikmé kanálky jako 210.