Stránka 1 z 2

Zavařený "cvrk" a zavařená řadící spojka

PříspěvekNapsal: pát pro 12, 2014 19:12:46
od CErin
Ahoj, jsem zpátky po několika letech, tak nevím, jak se to tu změnilo. :mrgreen: . Pořídil jsem si na stará kolena Babettu 210 DE LUXE z r 1994, bohužel předchozí majitel ji trochu poladil.

Chtěl jsem se Vás zeptat, jak řešit, když jsem urval šroub, na kterém je cvrk? (to odpojování motoru u sekundárního řetězu). Původní majitel to tam měl jen přivařený na oko, cvrk nešel vypojovat, tak jsem ho zkusil povolit - byla tam matka, ale ten navařená a už mi zůstala v gole. Teď ho tam mám jen nasazený na zbytku závitu, protože díky tomu, že se točí, nelze nijak uchytit. Poradíte? EDIT: Název dílu je "unašeč řetězového kola".

Podobně řádil předchozí majitel se svářečkou na koši řadící spojky (pod krytem vpravo) a koš má místo matky uprostřed svár. Vyplatí se to říznout flexou a koupit nový?

Díky

Re: Zavařený "cvrk" a zavařená řadící spojka

PříspěvekNapsal: pát pro 12, 2014 19:56:40
od Pat
Nemas nahodou babettu 215 (tzv jednorychlostni)? To by vysvetlovalo zavarenej radici buben (od vyroby) a to druhy moc nechapu... pomohla by nejaka fotka

Re: Zavařený "cvrk" a zavařená řadící spojka

PříspěvekNapsal: pát pro 12, 2014 20:52:51
od CErin
Už mi to taky kolega říkal, jestli to není jednokvalt, který má ten buben "dutý" tj. není v něm ten řadící mechanismus.

Foto toho vypínacího mechánismu pošlu zítra. Jedná se o vnější přepínač motor/šlapadla, který byl předchozím majitelem pobastlený tak, že bylo "furt zapnuto motor". Když jsem zjišťoval, proč s tím nejde vytáhnout a pootočit o 90°tak mi to celé zůstalo v ruce :evil: . Rozpadl se svár. Ale fotografie budou asi lepší.

Re: Zavařený "cvrk" a zavařená řadící spojka

PříspěvekNapsal: pát pro 12, 2014 20:54:52
od CErin
Šlo by ten typ Bagetty určit podle VINu?
Já mám TLV210200RK445297.
Měla by to být Babetta M 210 DELUXE

Re: Zavařený "cvrk" a zavařená řadící spojka

PříspěvekNapsal: sob pro 13, 2014 10:37:50
od ridchey
pokud je ten radici buben jakoby otoceny dnem vzhuru a jsou v nem dve diry (montazni otvory pro rozpuleni motoru) tak je to na 100% motor 215 jednorychlostka.
pokud nekdo neco varil natvrdo na te vystupni hrideli,tak asi jen proto,ze si prasecky umlatil zapich na segrovku,ktera jisti tu sestavu vypinace nahonu, pravdepodobne proto,ze mu nesel ten buben vysunout (ani nemuze,protoze je v prostoru prevodovky zajisten segrovkama a distancnim pouzdrem a vymena je mozna pouze pulenim motoru.

resenim je sehnat novy buben na 215 (temer nemozna vec a kdyz,tak za velky peniz) nebo ji predelat na 210,vytazenim vlozky, pro lozisko normalniho bubnu,osazenim lozisek a futer pro prevodovku,a udelat nalevaci a vypousteci otvory pro olej....(v kostce receno)

Re: Zavařený "cvrk" a zavařená řadící spojka

PříspěvekNapsal: sob pro 13, 2014 15:10:58
od CErin
Díky a jak by se dal řešit ten urvaný unašeč zvenku?

Tady Matovi a ostatním posílám foto. Ten kroužek lze volně sundávat, dokonce padá i za jízdy :mrgreen:

http://ondra.ceresnak.cz/download/cvrk/

Re: Zavařený "cvrk" a zavařená řadící spojka

PříspěvekNapsal: sob pro 13, 2014 19:29:30
od ridchey
jeste kdyby bylo foto toho bubnu,aby byla jistota druhu motoru. ale podle chybejiciho sroubu kontroly hladiny oleje je to na 99% verze 215

Re: Zavařený "cvrk" a zavařená řadící spojka

PříspěvekNapsal: sob pro 13, 2014 21:47:03
od CErin
Je fakt, ze na olej je tam jen ryska a nejaky tesnici sroub je az nad ryskou.
To je škoda, chtěl jsem 210ku.
Tady je ještě video toho volně odpadávajícího unašeče

https://www.youtube.com/watch?v=veWJRWe ... e=youtu.be

Re: Zavařený "cvrk" a zavařená řadící spojka

PříspěvekNapsal: ned pro 14, 2014 10:47:49
od ridchey
hm,video je mizerne kvality, ale nezda se mi,ze by bylo na hrideli neco spatne, udelej poradnou ostrou detailni fotku konecku toho hridele, jestli je na ni v poradku zapich pro segrovku, protoze takhle to vypada,ze tam chybi jen par drobnosti,aby to fungovalo.

Re: Zavařený "cvrk" a zavařená řadící spojka

PříspěvekNapsal: ned pro 14, 2014 13:41:54
od CErin

Re: Zavařený "cvrk" a zavařená řadící spojka

PříspěvekNapsal: ned pro 14, 2014 14:06:19
od Dejmal
Jo,ridchej má pravdu. Ty sváry sice vypadaj jak od amatéra,ale jsou origo z továrny,už jsem se s nima setkal.A co se týče toho rozpojování volnoběhu, mělo by to jít opravit.Jen vybrousit zápich na ségrovku (zdá se podle fotek zničenej) a doplnit součástky.V tom ti ale poradí líp někdo s 210 tkou.

Re: Zavařený "cvrk" a zavařená řadící spojka

PříspěvekNapsal: ned pro 14, 2014 15:53:40
od Pat
Podle spojek, mas jednorychlostni.

Vypada ze mas nejak servanej konec te hridele, kde ma byt zarez pro segrovku, proto to nekdo zavaril. Vyrezat novej zavit a poskladat dle manualu a melo by to fuungovat.

Re: Zavařený "cvrk" a zavařená řadící spojka

PříspěvekNapsal: ned pro 14, 2014 16:28:04
od CErin
Mě už napadlo ten unašeč zalepit tekutým kovem navždy. Ale chtělo by to asi kvalitní lepidlo. Protože nepředpokládám, že by se Babetta někdy užila jako kolo.

Re: Zavařený "cvrk" a zavařená řadící spojka

PříspěvekNapsal: ned pro 14, 2014 18:18:46
od Azor
Jestli to chceš na fest, tak myslím že zase jedině kápnout švajcaparátem, všechny ty tekuté kovy mě zatím vždy naprosto zklamaly. :x

Re: Zavařený "cvrk" a zavařená řadící spojka

PříspěvekNapsal: ned pro 14, 2014 23:42:42
od ridchey
no,je otazka,jestli to ma cenu jeste zachranovat- jestli ta hridel v miste jak na ni beha ten hnaci pastorek neni taky vysmelcovana.....fotka v detailu....
jestli je jeste pouzitelna,tak by byla moznost tam zkusit udelat zapich novy,ale to by zvladnul jen dobry soustruznik na velkem soustruhu. problem je,ze je ta hridel na konci dost kalena a tudiz krehka a tvrda-je to videt i podle lomu.
takze pak je tu i ta druha moznost, sesadit tam tu sestavu s pruzinkama a podlozkama a smrknout tam lepanec svareckou,jak pise Azor. bude to ale nakonec riziko, ze to upadne.

jeste me napada moznost popustit ten konec hridele,navarit tam matros a osoustruzit ten zapich a pak zas zakalit,ale to uz je prace pro zamecnika experta. (mohli by to zvladnout tam,kde opravuji klikove hridele navarovanim materialu a soustruzenim na puvodni rozmery.....) otazka je-aby to nebylo nakonec drazsi nez novy buben.