Karburator - par dotazu

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Karburator - par dotazu

Příspěvekod torn406 » pon kvě 19, 2008 21:38:58

Resim trochu vetsi spotrebu a tak jsem si udelal cas a konecne si precetl clanek o karburatoru na strance http://www.razdva.cz/alesmarek/babetta/karbu.htm a mel bych par dotazu.
Docetl jsme se ze soupatko ma v zakladni poloze mezeru par desetin milimetru a vzduch proudi samostatnym kanalkem. Ja vsak mezeru na soupatku po nastaveni volnobehu (tak aby se pri volnobehu netocilo zadni kolo) mam tak min 2mm urcite a kdyz nastavuju sroub volnobehu, tak se to soupatko privira nebo otevira. V clanku ale ctu, ze se sroubem volnobehu ridi vzduch proudici kanalkem! Tak ted jsem z toho zmatejnej s cim vlastne ten sroub hybe?!
Dalsi vec co mi nesedi je funkce sytice. Kdyz jsem Babettu kupoval tak mi bylo receno, ze Babettu startovat takto: zamacknout kolicek sytice na karburatoru > kolicek vytahnout > plne otocit rukojet plynu, pri jejimz plnem otoceni se ozve cvaknuti z karburatoru > nakopnout motor. V clanku jsem se ale docetl, ze rukojeti mam otocit az po nakopnuti motoru a po zahrati motoru znovu, protoze ma sytic 2 stupne (predpokladam ze uz za jizdy). Jak to tedy je?
Predem dekuji za odpovedi
Babetta 210 r.v.1993
Uživatelský avatar
torn406
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 38
Registrován: úte kvě 06, 2008 20:36:27

Příspěvekod LADAIII » pon kvě 19, 2008 22:12:20

Druhy zpusob je spravne, je to jak u auta, taky startujes se syticem, na babette staci cca 20-30 vterin a muzes vytocit nadoraz a uz to pak jede. Samozrejme za studena moc nevytacet!. Jinak jeste jedna vec, ten sytic ma dve polohy, takze kdyz otocis skoro tesne nadoraz, tak zustane jeste castecne primackly. Ja osobne startuju tak, ze nakopnu, popojedu asi 20m, otocim skoro nadoraz, poopjedu dalsich cca 20-30m, dam uplne nadoraz, tim vyskoci sytic uplne a jedu..
To same kdyz sytic zacvakavas, taky je poznat ze ma dve polohy.
Predpokladam ze to maji vsechny babetty stejne..
Zkusenosti s jehlou v karbecu nemam..
Co je to vyssi spotreba ?
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Příspěvekod Starec » pon kvě 19, 2008 22:22:16

Tak trocha si si zmylil nastavovacie šrubky na voľnobeh a bohatosť zmesi. Šrubkou na voľnobeh dvíhaš šupátko a šrubkou na bohatosť zmesi pridávaš alebo uberáš vzduch( tam prúdi cez kanálik vzduch)
Čo sa týka šupatka na sytič, tak postup je takýto. Zatlačiť kolík na doraz-nakopnúť mašinu a ak sa už trocha zohreje tak trocha pridáš plin a šupatko ti cvakne a otvorí sa na polovicu- ak je motor už zohriatý tak pridaš znova plin , tentokrát už na plno, alebo kým nepočuješ cvaknutie, no a máš otvorený dyfuzér na plno. To zohrievanie vätšinou netrvá dlho 3-5 minut.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod torn406 » úte kvě 20, 2008 18:57:54

LADAIII: Na plnou nadrz jsem najezdil neco pres 100km, coz si teda myslim ze je malo i kdyz mi v nadrzi mozna zbylo 0,5l paliva jako rezerva (asi ucpana cast ventilu, viz. muj prispevek v sekci Benzin a olej).

Starec: JJ, s tema sroubkama mas pravdu, spatne jsme si to precetl. Nebo spise spatne pochopil, ze sem podle clanku myslel, ze se i volnobeh serizuje proudenim vzduchu v nejakem kanalku. Ale co ta informace o tom, ze "...pri behu naprazdno je soupatko v zakladni poloze a vzduch prochazi minimalni mezerou...". I kolik muze ta mezera u soupatka byt?

Nemel by jste kdyztak nekdo fotky rozdelaneho karburatoru? Z tech maluvek v kat.nahr. dilu se moc poznat neda. :roll:
Babetta 210 r.v.1993
Uživatelský avatar
torn406
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 38
Registrován: úte kvě 06, 2008 20:36:27

Příspěvekod LADAIII » úte kvě 20, 2008 21:39:09

torn: no to je hodne, takove vykyvy muj stroj obcas taky mel, uz nevim jak jsem to resil... Zrejme bohatosti na karbecu,ale fakt nevim..
Ja jsem zvykly jezdit cca 220-250km po rezervu, ale mam hodne vysroubovany sroub na privod paliva,takze mi tam jednak jde chudsi smes a druhak mam
vzadu malou 35z rozettu..
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Příspěvekod torn406 » stř kvě 21, 2008 22:19:20

Dnes jsem se na ten karburator mrknul a vyfotil jsem zakladni polohu meho soupatka (viz foto). Je to hodne nebo je to v poradku, v clanku se pise o par desetinach milimetru. Ono asi stejne ma spis ta zakladni poloha vliv na volnobeh nez na celkovou spotrebu, nebo se mylim?

Obrázek
Babetta 210 r.v.1993
Uživatelský avatar
torn406
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 38
Registrován: úte kvě 06, 2008 20:36:27

Příspěvekod Starec » čtv kvě 22, 2008 6:55:01

Máš to OK. Na spotrebu má vplyv umiestnenie zaražky na ihle, základná poloho má byť 2 ryska od vrchu.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků