od Fajn-Tom » úte dub 21, 2015 17:15:53
pokud motor točí jen 100 otáček za sekundu, tak bych 10g na pístu vůbec neřešil. Hlavně když u babetty tvoří největší vybrace spokový buden na klice. Jednou jsem motor nastartoval bez rotoru na zapalování a bez spojkového bubnu na klice a ani při 216 otáčkách za sekundu to nevybrovalo tolik jako se spojkou při nízkých otáčkách
Klika se centruje jednoduše. Dáš ji mezi hroty nebo do prizmátek, na hlavní čepy dáš indikátor (stačí setinový), zatočíš klikou a nemělo by to házet víc jak 0,02 ideálně když je v nule (podle toho jestli to je klika do dvěstěpadesátky nebo do modernějšího dvoutaktu). Když hází víc tak se do kliky na správný místo bouchne nebo ve svěráku trochu stáhne, tak aby neházela. A to je na tom to nejtěžší, zjistit kam a jak hodně bouchnout.
Vyvážení už je složitější, existujou poučky, jako když dáš kliku do prizmátek a na ojnici závaží spočítaný podle pístní sady, tak by měla vě všech polohách stát, ale to je takový základní vyvážení, který není dokonalý. Mnohem lepší je si to spočítat, rotační a klitající hmoty. Pokud vyvážíš rotační, tak máš nevyvážený kmitající a obráceně, takže se vyvážení dělá na nějakých 40-60% víc to u jednoválcového dvoutaktu nejde.
Možná tu je někdo zkušenější kdo do problematiky vidí hloub a líp to tady vysvětlí.