Stránka 1 z 2
Čep ojnice-klikovka

Napsal:
pát dub 17, 2015 13:19:27
od varok
Dobrý den, chtěl bych poprosit o informace. Kamarád opravuje zadřenou babetu, myslím že bratrancovi. nevím co dělal, ale je to celé zadřené na klice. Ložiska hin, úplně černé, i celá kliková skříň. Píst a válec vypadá slušně, ale ve válci jsou rýhy, asi od nějaké špiny nebo čeho. Takže to dá kámoš na výbrus. Ale co je uchycená ojnice na klikovce, tam je to úplně na tvrdo. Jak je tam prosím ten čep, je to jen zalisované? Je na to nějaký přípravek? Od do toho mlátil kladivem ve svěráku a nic. Ani se to nehlo. Zatím moc děkuji za rady.
Re: Čep ojnice-klikovka

Napsal:
pát dub 17, 2015 14:32:36
od Pat
jasne ze to je zalisovane, musi na to byt poradnej lis abys to rozdelal, rozhodne ale do klikovky nikdy nemlatit kladivem !!!
Re: Čep ojnice-klikovka

Napsal:
pát dub 17, 2015 15:45:11
od varok
No, já jsem se jen díval a trošku nevěřícně vykulil oči.
Sám bych si na to buď vyrobil nějaký přípravek, alespoň pomocí šroubu, něco jako stahovák na ložiska, ale tentokráte by se šroubem vylisovával ten čep, nebo bych zajel za jedním pánem co má hydrolis.
Takže teď už může tu klikovku asi vyhodit, co?
Re: Čep ojnice-klikovka

Napsal:
pát dub 17, 2015 15:48:14
od san3596
na 90% určo nevím jak ostatní

Re: Čep ojnice-klikovka

Napsal:
pát dub 17, 2015 15:55:21
od Azor
Takže to staré zahoď, pokud je do toho mláceno kladivem, tak už to neopraví ani odborník. Ono rozlisovat, přebrousit, resp. zalisovat nový čep, sesadit, na setinku vyrovnat a vyvážit, to zkrátka doma, pokud nejsi fachman s potřebným vybavením neuděláš a ať se ten kámoš neurazí, ale když do toho mlátí, tak fachman určitě není. No a co zbývá - shánět novou kliku a modlit se, aby byla alespoň trochu kvalitní - ty z druhovýroby většinou nestojí za nic a sehnat originál je nadlidský úkol.

Re: Čep ojnice-klikovka

Napsal:
pát dub 17, 2015 16:27:30
od san3596
Azor píše: a sehnat originál je nadlidský úkol.

až tak je to hrozný ?
Re: Čep ojnice-klikovka

Napsal:
pát dub 17, 2015 16:58:29
od tuningrob
san3596 píše:Azor píše: a sehnat originál je nadlidský úkol.

až tak je to hrozný ?
Odpověď maš o větu dříve
san3596 píše:Azor píše: aby byla alespoň trochu kvalitní - ty z druhovýroby většinou nestojí za nic
To znamená, že se origo neprodává...
Re: Čep ojnice-klikovka

Napsal:
pát dub 17, 2015 17:36:06
od Pavel
Jak píše Azor, klikovka je zralá do sběru.
Na vylisování čepu potřebuješ lis s tlakem tuším 10tun, na to ti ani žádný sebechytřejší domácí přípravek nepomůže. Podrobněji to popisuje Ďurkovič

Re: Čep ojnice-klikovka

Napsal:
pát dub 17, 2015 17:43:00
od varok
To je tam narvané takovou silou? Hm, tak to by asi nepomohl ani ten lis toho pána. Ten dá podle mě jen pár tun, i když kdo ví. Musel bych se ho zeptat. A když budu opravovat svůj motor se stelly, tak pokud je to tam v pořádku, tak na to nesahat a nebo při potřebě opravy to raději dát do dílny? Tak děkuji za názory. Vím že ta klikovka slouží zároveň i jako setrvačník, který kompenzuje nárazy od pístu, nebo jak to nazvat. Kolik prosím točí babeťácký motor? Tam to určitě bude potřeba hodně přesné.
Při opravě motoru se tedy dá sundat jen pístní čep s pístem, ale na kliku raději nesahat?
Re: Čep ojnice-klikovka

Napsal:
pát dub 17, 2015 20:32:57
od tuningrob
Na kliku se sahá, pokud je špatné ložisko (v lepším případě). Ale když se dělá GO, tak bych měnil i ojnici. Tzn. zanést vše mechanikovi, a ten se o to postará.
Vyhledavač, co se otáček týče, mi vyhodil toto :
viewtopic.php?f=4&t=1246
Re: Čep ojnice-klikovka

Napsal:
pát dub 17, 2015 21:16:36
od varok
No já myslel normálně v domácích podmínkách. Takže tedy jen ložiska na klikovce, ojniční čep, jinak raději dílna. A ten odkaz nevím jestli jsem dobře pochopil. Babeta má otáčky dejme tomu do 5000/min. ale dá se z ní dostat až 9000? Nebo to je na upravených motorech? A mezi motorem babety 207 a 210 je takový rozdíl?

Výkon motoru 225 babety je tedy těch asi 1,37kW nebo 1,7kW jako u 210? Děkuji
Re: Čep ojnice-klikovka

Napsal:
pát dub 17, 2015 21:46:16
od tuningrob
Zde kolega točí(l) docela dost :
viewtopic.php?f=18&t=974&start=975Pro více info si to projdi.
Rozdíl mezi 207 a 210 je v průměru difuzoru, tzn. v karbecu, jiná hlava, časování, komprese. Nevím co ještě tak na rychlo, neznám to tak dopodrobna. 225 je stejný motor jako 210, akorát má startovací páku.
Jestli se v něčem pletu, nechť mě zkušenější opraví.
Re: Čep ojnice-klikovka

Napsal:
pát dub 17, 2015 22:37:27
od wenca084
207 má jinou kliku , pístní čep je uložen v bronzovém futře , díra se musí přesně vystružit výstružníkem atd. Nebo koupit ojnici nového typu na jehlové ložisko, zase výměna u někoho kdo tomu rozumí ( strojař atd. ) .Nechápu jak Vás vůbec mohlo napadnout mlátit do kliky kladivem a naivně si myslet že to rozeberete. To se fakt nevidí. Tu kliku můžete zahodit. Protože ta práce s repasí , vyvážením centrováním příjde na víc než si sehnat jinou origo jetou a nechat na ni vyměnit ojnici.
Re: Čep ojnice-klikovka

Napsal:
sob dub 18, 2015 8:56:23
od varok
Aha, takže moje stella by měla mít motor 225, jak tedy píšete, tak je stejný jako 210. Tak to je super, už pro těch asi 0,4kW více.
Wenca084: Přečtěte si to prosím pořádně! Psal jsem, že to opravuje kamarád a já se mu do toho nepletu. Říkal jsem mu, že se to má nějak vylisovat, no on má svoji hlavu a shánět novou klikovku bude on.
Re: Čep ojnice-klikovka

Napsal:
sob dub 18, 2015 11:40:30
od Fajn-Tom
nech si tu starou kliku přelisovat a nic nevyhazuj. Pár ran kladivem ji neuškodí. Hlavně pokud chtěl vylisovat čep, takže mlátil přes něco jen do čepu, který se dá nový.