Stránka 1 z 2

Jak mít v cajku výfuk - aneb čistota půl zdraví

PříspěvekNapsal: sob led 20, 2007 19:30:23
od bmk
Mám velmi jednoduchou otázku.Potřeboval bych poradit,jak demontovat výfuk.Je jasné,že se uvolní od motoru,pak se odšroubuje matka a vytáhne koleno,ale jak se demontuje ta zadní část z tlumičem :?: :?: :?: Je tam šroub a na něm matka.Ta se povolí a co dál :?: :?: :?: Skoušel jsem s tím tak nějak viklat,ale protože nevím přesně jak,tak se mi to nepovedlo rozebrat.Díky za rady...

Máte někdo triky jak co nejlépe vyčistit výfuk :?: :?: :?: Rady,postupy,fígly,pomůcky...Sem s nima :arrow: :arrow: :arrow:

PříspěvekNapsal: sob led 20, 2007 21:51:42
od IGI
ok:
1)povolis matky na stiftoch vo valci
2)povolis 2ks. 6-hranne sruby co drzia tlmic na nosniku /su to asi 13-ky/
3)odsrubujes matku koleno-tlmic /je to 27-cka/
4)povolis matku drziacu veko tlmica
5) ten vytiahnes za ten otvor (bud kliestami, alebo zahnutym kusom ocele, jednoducho to treba nejako zasprajcovat a vyrvat, ale s citom, ak sa da :lol: )
6)ak ho aj tak nevies vyrvat, skusaj ho obbuchavat za pomoci kusu ocele, majzlika, alebo srubovaka, a kladiva. Moze to ist tazko, najma ak to dlho nebolo vyberane /usadeniny a vysoka teplota/. Ak to aj tak nepojde, mozno by pomohlo zamrazit to a potom vonkajok tlmica prudko zahriat (neskusal som, ale pocul som o takom uvolnovani srobov)...
7)az sa ti to podari vybrat, moze byt podobny problem s vlozkou, ak ano, aplikovat kroky 5. - 6.

PříspěvekNapsal: sob led 20, 2007 22:04:24
od IGI
Ale kedze si sa pytal asi len na rozmontovanie tlmica, tu je to aj s obrazkom /vyssie som to radsej popisal cele/:

Obrázek

Cize, to co ty asi nevies vybrat /ak som to dobre poxopil/ je veko tlmica. Je nastoknute spolu s vlozkou tlmica na srube, zaistene matkou. Ako som uz popisal, musis ho vyrvat za ten otvor, kadial letia splodiny von. Je dobre pozriet, ci to tam neni narvane krivo, potom by bolo jasne, proc to nejde. Ak naozaj, treba to jemne kladivkom nastavit do dobrej polohy a potom vyrvat.

PS: Ak by to ozaj VOBEC neslo, mozes skusit to nejako vyrazit z druhej strany, od kolena. Ale to uz velmi drasticke, absolutne krajne riesenie, postradajuce akukolvek jemnost a cit, preto to ABSOLUTNE NEDOPORUCUJEM :!:

PříspěvekNapsal: ned led 21, 2007 19:21:44
od Woozie
Ja ti zase poradim k tomu cisteniu:

A) Koleno: To som cistil tak ze som si nasiel som najhrubsi vrtak,navaril som nan aspon 30cm zeleznu tycku a slahol som to do vrtacky (lodporucam do baterkovej nastavenej na mensie otacky aby si tam nahodou nespravil dieru alebo aby si nezodral aj chrom okrem karbonu) a potom to uz len tak pomaly skrabkaj a behaj s tym po okrajoch. ja som si takto uplne vycistil potrubie-bolo ako nove,vysypal som odtial ale zo 20dk karbonu:-)

B) Tlmic: To som este neskusal ale vlozku jednoducho osrabes alebo polejes petrolejom alebo tech.benzinom a zapal. karbon ti zhori a vlozka zostane krasne cista. Vnutro tlmica vycistis uplne jednoducho bud srobovakom alebo vrtakom tak ako aj koleno

PříspěvekNapsal: ned led 21, 2007 20:57:08
od DonSalieri
Jak se spravne dava ta azbezova snurka mezi konec kolena a vyfuk...???Ja ji tam nemam a docela mi to tudu odfukuje tak bych ji tam rad dal ale nevim jak. :roll:

PříspěvekNapsal: ned led 21, 2007 21:10:18
od IGI
neviem, ale ja tam mam fibrove tesnenia........sice to tiez prefukuje, ale lepsie, ak nic.........ale az najblizsie pojde vyfuk dolu, dam azbest......myslim, ze by to malo ist tak, ze na koleno natiahnes matku, potom omotas okolo kolena snurku, das tlmic a zasrubujes matku aj so snurkov do kolena.......ale neviem takto z hlavy naisto, treba zobrat a skusit, ako by to mohlo najlepsie tesnit

PříspěvekNapsal: pon úno 19, 2007 11:52:30
od Jurajc
Ako najlepsie precistit vyfuk od spalin aby sa vycistil vyfuk tak aby bol ako novy? Cital som uz vselico skuste hodit aj vase tipy.
Ja som minule skoro prisiel o obocie. Nalial som do vyfuku benzin a zapalil chvilu horelo a potom sa zdalo, ze to zhaslo tak som sa akoze do toho chcel pozriet a zrazu rana jak zdela a plamen vyslahol tam 1m. :lol: Nechal som to vypalit, ale nevycistil som to az na 100%.

Pocul som o chemickom vycisteni Hydroxidom sodnom - alebo take nieco. Zaleje sa horucou vodou. Ma niekto skusenost. Vraj to dokaze vycistit jak keby bol novy.

Ako som pálil výfuk:

PříspěvekNapsal: pon úno 19, 2007 19:28:40
od tomingo
Obrázek

keďže vlani cez leto som robil GO, v rámci nej som nemohol vynechať ani výfuk. chce to len správne postaviť, aby to mohlo ťahať vzduch zospodu. do konzervy som nalial zmes starého benálu, diesla, riedidla,... po zapálení som využil aj "priame vstrekovanie" čistého benzínu zhora do tlmiča pomocou striekačky (v malých množstvách). Pozor chce to opatrnosť, robiť s benzínom nie je sranda... :!:

PříspěvekNapsal: úte úno 20, 2007 11:12:24
od kozenooo
ja som výfuk vypaloval propán-butánovým horákom, všetko krásne zhorelo, len treba dávať pozor aby sa to veľmi neprehrialo, potom chróm zožltne, tu je nieco aj o tom chemickom čistení: http://www.motoride.sk/?P=phorum&tema=poradna&ID=120085

Re: Ako som pálil výfuk:

PříspěvekNapsal: úte úno 20, 2007 12:51:15
od bmk
tomingo píše:Obrázek

keďže vlani cez leto som robil GO, v rámci nej som nemohol vynechať ani výfuk. chce to len správne postaviť, aby to mohlo ťahať vzduch zospodu. do konzervy som nalial zmes starého benálu, diesla, riedidla,... po zapálení som využil aj "priame vstrekovanie" čistého benzínu zhora do tlmiča pomocou striekačky (v malých množstvách). Pozor chce to opatrnosť, robiť s benzínom nie je sranda... :!:


no nevím,ale to se mi zdá jako prasárna ,protože ten chrom zfialoví a jsou na něm mapy,je flekatý,nehezký a kazí dojem celého stroje,dá se vyčistit i jinak a navíd pokud ho čistíš pravidelně,tak takového drastického činu neni třeba.jiné to je o tlumiči,ten vypálit ano,ale výfuk to mi připadá jako zvěrstvo..

PříspěvekNapsal: úte úno 20, 2007 16:03:27
od tomingo
bmk, ono ten chrom bol už predtým dosť došrámaný, tak som ho nakoniec prestrekol striebornou žiaruvzdornou farbou. je sice viac sivá ako strieborná, ale aspoň to vypadá lepšie. vôbec sa mi nezdalo, že by po tom pálení zožltol, sfialovel,... skrátka v mojom prípade som nemal čo stratiť a tu mi išlo len o podelenie sa s vami :)

PříspěvekNapsal: úte úno 20, 2007 18:38:29
od Ondrassek
tomingo píše:bmk, ono ten chrom bol už predtým dosť došrámaný, tak som ho nakoniec prestrekol striebornou žiaruvzdornou farbou. je sice viac sivá ako strieborná, ale aspoň to vypadá lepšie. vôbec sa mi nezdalo, že by po tom pálení zožltol, sfialovel,... skrátka v mojom prípade som nemal čo stratiť a tu mi išlo len o podelenie sa s vami :)


tomigo: však pokud tento experiment splnil svůj účel, tak pohodě :wink: , ale docela dobře jsem se pobavil :lol: :D

PříspěvekNapsal: pát úno 23, 2007 19:56:17
od bmk
jasně,doufám,že si ale ten povrch zdrsnil než si to nabarvil aby ti ta barva časem neslezla :roll: :?: :idea:

PříspěvekNapsal: ned úno 25, 2007 19:32:00
od tomingo
samozrejme, aj dokladne odmastil technickym benzinom! zistoval som aj ako je to s chromovanim dielcov, ale v blizkom okoli to nikto nerobi :( hmmm o chromovani by sa mohla vytvorit nova tema... :idea:

PříspěvekNapsal: pát bře 09, 2007 10:47:10
od bmk
stejně si ale myslím,že to časem sleze a nový výfuk tě nemine.jak se na povrchu bude potkávat horko a chlad,tak to časem lehne ,si myslím.no uvydíš sám...