Babetta 210 cuka az chcipne

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Babetta 210 cuka az chcipne

Příspěvekod BURE » sob črc 09, 2016 13:43:13

Dejmal píše:Delorto je dobrej kompromis ,ale některý motory u babet si s nim nerozuměj. Pokud si s tim tvym sednul,tak seš vysmátej. Pokud nejsi zrovna kamarád se šroubovákem tak je to dobrá volba. :)

Se sroubovakem kamarad sem, ale ten Jikov je vyssi divci. A nastelovat hladinu na tech gigantickych plovacich je proste bez zkusenosti a tech udelatek na celou zimu v garazi... Ale ted je leto a ja chci jezdit. Navic jestli karbec bude drzet, tak bych rad vyrazil na sraz do Chlumetina (190km) a to by s roze*ranym Jikovakem neslo. :mrgreen:
Babetta 210 alias malá Karkulka
Uživatelský avatar
BURE
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 55
Registrován: stř čer 15, 2016 16:15:53
Bydliště: Stráž pod Ralskem

Re: Babetta 210 cuka az chcipne

Příspěvekod metallica4ever » pon črc 25, 2016 19:58:16

Zdravím, mám problém se svojí babettou 210 a chtěl bych se zeptat, jestli někdo nebude vědět, čím to je. Popis závady je podobný, jako tady bylo zmíněno. Začne cukat, ztrácet výkon, až chcípne.... předtím šla nahodit, teď už ani to ne, karburator delorto, jezdil jsem na něm půl roku a v pohodě, benzín teče jak má, svíčka je mokrá, hází jiskru. Ona babetta se snaží naskočit, ale prostě nechytne, mě přijde, jestli by neházela jiskru jindy, než má, ale nevím, s Bratrem jsme ji rozebrali, vyčistili a pořád nic... už nevíme, co s ní
metallica4ever
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon črc 25, 2016 19:36:12

Re: Babetta 210 cuka az chcipne

Příspěvekod Koby » úte črc 26, 2016 0:55:03

Doporučuji projít elektriku(tyristor,cívka,zapalovací cívka)podle popisu to nevypadá na mechanickou závadu.apropo výfuk a kanály jsou čistý? :)
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: Babetta 210 cuka az chcipne

Příspěvekod metallica4ever » úte črc 26, 2016 6:12:26

Výfuk jsme vypalovali a čistili. A jak se dá přijít na to, kde v elektrice je chyba?. :)
metallica4ever
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon črc 25, 2016 19:36:12

Re: Babetta 210 cuka az chcipne

Příspěvekod Koby » úte črc 26, 2016 11:06:43

já a elektrika jsme nikdy nebyli kamarádi,ale začínám kontrolou všech spojů,a dále postupnou výměnou dílů(ty mám vždy do foroty).Začal bych u zapalovací cívky na statoru,tam stačí lehce uvolněný drátek a dělá to strašnou paseku.(ta nahoře)
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: Babetta 210 cuka az chcipne

Příspěvekod metallica4ever » úte črc 26, 2016 13:15:27

Dobře, odpoledne se na to zkusím podívat, náhradní díly nemám, ty budu kupovat až po výplatě, jinak díky moc za radu :-)
metallica4ever
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon črc 25, 2016 19:36:12

Re: Babetta 210 cuka az chcipne

Příspěvekod Azor » úte črc 26, 2016 17:34:09

V domácích podmínkách toho skutečně moc nezměříš, chtělo by to min. osciloskop a určitou zběhlost v měření. Já bych to tipoval na chybu v JTZ ("tyristor"), indukční cívka bývá vadná málokdy, ale samozřejmě projdi i svíčku, fajfku, VN kablík a všechny ty spoje a vodiče, jak je řečeno výše (včetně drátku k chcípáku). Obyčejnému babetistovi většinou nezbývá než hledat závadu postupnou výměnou součástek, ideální je znát ochotného spolubabetistu, který ti to ze svého stroje půjčí (multimetrem můžeš změřit zapalovací, impulsní a indukční cívku - hodnoty najdeš na fóru, ale to není samospasitelné, přes naměřené správné veličiny tam může číhat chybka). "Tyristor" je vhodné vyrobit si samodomo, pak je to vpodstatě za pakatel a pokud nejsi sám v oboru zběhlý, pokus se v okolí najít někoho, kdo by to dokázal sbastlit (dnes se v elektronice hrabe kdekdo). Nejotravnější je chyba v impulsní cívce, to pak chce výměnu celého držáku statoru (dost drahé), ale nebývá to tak časté. Přeju pevné nervy.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Babetta 210 cuka az chcipne

Příspěvekod metallica4ever » úte črc 26, 2016 22:22:04

Na JZT se zítra kouknu, zkusím rozebrat a podívat se, co tam je, třeba bych to kupy dal, já se v tom trochu orijentuji a když bych netušil, tát je vyučený elektrikář, ten by vědět měl :-D děkuji moc za rady, až přijdu na to, čím to bylo, napíšu, třeba to někomu někdy pomůže :-)
metallica4ever
Začátečník...
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon črc 25, 2016 19:36:12

Re: Babetta 210 cuka az chcipne

Příspěvekod Azor » stř črc 27, 2016 7:06:43

Netřeba rozebírat, ono to ostatně jde dost blbě. Základní schema je tady na fóru, je tam tyristor 3 A (dle zkušeností stačí i 1 A) alespoň na 200 V, 1 dioda vpodstatě jakákoliv co snese ten proud a svitkový kondenzátor 8 mikro (ne elektrolyt) - osvědčil se rozběhový pro jednofázové elektromotory. Je to tak primitivní, že se na tom nedá nic zkazit. Jestli budeš kupovat součástky, vezmi jich víc, jsou to mimo kondenzátor (cca 60 Kč) korunové položky, ale ten kondenzátor pokud je kvalitní, tak neodchází. Kolega mhi navrhuje dát před G tyristoru ochranný odpor a přidat 1 diodu, aby se využila i opačná půlvlna, ale mě se to zatím moc neosvědčilo, takže pro začátek radím to tákladní primitivní zapojení. :)
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Babetta 210 cuka az chcipne

Příspěvekod mhi » pát črc 29, 2016 0:54:55

Azor píše: Kolega mhi navrhuje dát před G tyristoru ochranný odpor a přidat 1 diodu, aby se využila i opačná půlvlna, ale mě se to zatím moc neosvědčilo, takže


mohu se zeptat v cem to fungovalo hure nez puvodni verze ? Ta zporna pulvlna vyzaduje jeste jeden kondenzator navic, pozor!

B207 mi na to jezdi uz nejakou dobu, ehm ... tedy moc nejezdim, ale svicka je kazdopadne krasne cihlova, nic nevynechava, jede to jak ma, s rizenim predstihu to toci i docela dost otacek ... ?
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Babetta 210 cuka az chcipne

Příspěvekod Azor » pát črc 29, 2016 7:01:50

Spáchal jsem to dost narychlo a bez proměření součástek, jen jsem tak sáhnul do bordelkrabice :oops: ,takže nevylučuju chybu na mé straně, ale prostě chvíli to jelo dobře a najednou delší výpadek, pak se to chytlo a za čas opět. Ještě jsem nezkoumal, čím to mohlo být, ale rozhodně to nekritizuju, jen jsem napsal, že to zatím nemůžu doporučit. :)
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků

cron