210 se kousla

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

210 se kousla

Příspěvekod kralda » úte srp 25, 2015 13:06:54

Zdravím vás pánové. Potřebovla bych trochu poradit. Koupil jsem manželce 210 v solidním stavu, nicméně potřebovala zásah jak do motoru tak i spojek. Problém s řezením dvojky jsem pořešil novýma spojkama. Musel jsem nechat udělat výbrus a vyměnit ložiska včetně všech gufer. Problém nastal po složení vybroušeného motu. Vrčí, jede, ale z nějakého zvláštního důvodu se manželce kouslo zadní kolo. 2x. Ihned po kousnutí jsem Babušu nestartoval a projel ji. Mě to neudělalo nic. Se mnou normálně jela. Je pravda že mám o 50 kilo víc než manželka, tím pádem ta váha asi překoná odpor aby se to kouslo, ale přece. Myslím že motorem to nebude. Po složení se točil volně a lehce rukou. Manželka na ní už několikrát jela po tomto problém a už ji to neudělalo. Když se ji zeptám jestli už jezdí normálně, řekne že jo, ale že jezdí pomaleji (myslím tím manželka jezdí pomaleji, ne Babeta :lol: ), tak to nemám ani jak vypozorovat. Už má prostě strach že se jí zase kousne a ona s sebou někde sekne.
Uživatelský avatar
kralda
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř srp 12, 2015 4:06:29
Bydliště: Bojkovice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Dejmal » úte srp 25, 2015 17:18:28

No po výbrusu se musí zajíždět a dát víc oleje,jinak se kousne.
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod tuningrob » úte srp 25, 2015 19:08:59

Jako že by manželka dvakrát zadřela tak, že se kousne zadní kolo a pak další startování v pohodě ? Nemyslím si.
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: 210 se kousla

Příspěvekod jawson » úte srp 25, 2015 20:18:03

zkusil bych zkontrolovat řetěz a jeho napnutí. Když sem koupil svoji babču tak byl řetěz na moji váhu dost prověšený což mělo za následek jeho přeskakování a projevovalo se to právě škubáním zadního kola. jiná váha = jiné našponovování.
snažím se učit od těch co opravdu umí a ne od těch co si jen myslí že to umí.
Uživatelský avatar
jawson
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 56
Registrován: pon bře 17, 2014 1:07:01
Bydliště: Břeclav

Re: 210 se kousla

Příspěvekod kralda » úte srp 25, 2015 21:44:44

No právě. Nemyslím si, že se kousnul motor. Můžu pro jistotu sundat válec a omrknout možné škody, jenže jak jsem napsal, hned po kousnutí kola jsem babču nastartoval a normálně jel, takže si myslím, že to motor nebude. Není to první motor , který zajíždíme a oleje má dost. A M2T to neni. Už jsem měl jeden tip na natažení řetězu. Zdá se mi natažený dost. Možná to může být i otočené řetězové kolečko, jak jsem to měl rozpůlené, že by mělo jako by vyběhané náběhy a teď jsem ho dal opačně a řetěz na něj nabíhá blbě. Před výbrusem na ní jezdila a nic to nedělalo a zadní kolo jsem měl před tím venku a měnil jsem plášť. Pak jsem s ním už nic nedělal. I napnutí řetězu zůstalo stejné. Zkusím mrknout na to kolečko a trochu pošponovat řetěz. Pak dám vědět. Zatím dík.
Uživatelský avatar
kralda
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř srp 12, 2015 4:06:29
Bydliště: Bojkovice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod marhalu » úte srp 25, 2015 22:32:52

Mel jsem naprosto stejnej problem. Nejdříve na jedné a potom i na druhé babettě s časovým rozdílem cca 2 měsíce a vždy až po půlení motoru. Kousnuté zadní kolo v cca 43 km/h až pískaly gumy jak to brzdilo. Stalo se to vždy, když jsme jeli v řadě za sebou. Jednou jsme museli i do příkopu aby nás nerazil náklaďák při uhybném manévru. Zajímavý bylo to, že jsme mohli hned nastartovat a zase jet.
U jedné mi to vyřešila repase klikového hřídele, protože se nakonec i zadřelo ojniční ložisko a u druhé nová klika. Takže jsme určili přičinu - ojniční ložisko. Od té doby se mi to už nikdy nestalo.
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: 210 se kousla

Příspěvekod ridchey » stř srp 26, 2015 5:34:10

no,jen nerozumim tomu,ze jsi u 210 otocil retezove kolecko.....to neni mozne.
jedine,ze by to byla nakopavacka a to je typ 225
jinak-jakym olejem zabihas?
ten valec sundej a koukni,jestli se nepridiral,pro jistotu
olej v prevodovce je?
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: 210 se kousla

Příspěvekod RottenFox » stř srp 26, 2015 6:51:43

Možná blbej tip, ale přece - něco ve složení vnitřku zadního kola?
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: 210 se kousla

Příspěvekod kralda » stř srp 26, 2015 14:08:20

To marhalu: Kliku jsem nedělal, to je fakt. Při montáži pístu mi vyskočili jehličky, ale dokázal jsem je tam nacpat zpět za pomoci starého čepu. A je taky fakt, že je hodně slyšet, že není v uplně nejlepší kondici a další fakt, že to žena hnala na plný kotel i když jsem ji říkal, že musí opatrně, že se zabíhá. To by mohla být příčina. :idea:

To ridchey: Nechám udělat tu kliku, takže válec musí stejně dolu. Olej v převodovce je a zajíždím na Castrol 2T stejně jako pio jednadvacítku a mustafu Ibrahima. :wink:

To RottenFox: Zadní kolo jsem měl sundané a ozkoušené ještě před tím problémem a fungovalo, takže se spíš kloním k té klikovce.

Klikovku jsem chtěl stejně dělat. Dělal jsem zrovan výbrus na Babči a Mustangovi, takže jsem nechtěl zatěžovat rozpčet ještě repasí kliovky, ale asi mi nic jiného nezbude. No aspoň bude celý motor v cajku a manželka na tom bude moct beze strachu svištět kolem komína. :lol:
Jak to bude hotové, dám vědět.
Děkuju za nápady. :wink:

Ps: Kdo bydlíte v okolí Kyjova a potřebujete udělat výbrus a nebo repasi klikového hřídele z vlastní zkušennosti můžu doporučit MOTOSERVIS PADALÍK v Šardicích.
Super ceny, super přístup, možnost poslat válec dobírkou a super kvalita.
Výbrus válce, píst, dva kroužky, pístní čep se segerovkama za - 525kč. s repasí kliky na jednadvacítku mě to stálo cca 1350 kč. (válec s klikou)
Uživatelský avatar
kralda
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř srp 12, 2015 4:06:29
Bydliště: Bojkovice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod marhalu » stř srp 26, 2015 18:37:29

Pokud uz jsi vsechno ostatni zkontroloval tak to je jasna volba. Teda aspon pro mne.
Fakt dobra cena u Padalika. Za tuhle cenu jsem mel jen kliku. Taky s nim mam dobry zkusenosti. Mam od nej uz 3x vybrus a 2x kliku. A sama spokojenost.
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Dejmal » stř srp 26, 2015 21:49:06

Mimochodem klasickej M2T šel s kvalitou nahoru ,kdežto zrovna castrol 2t moc dobrej neni. Pro čtyřtakty maj oleje dobrý,pro dvoutakt moc ne. Já díky němu jeden motor zadřel a podle servisáka jsem nebyl první. A motor se nemusel zadřít ,ale jen kousnout a po zchlazení zase jede. To ale poznáš po demontáži.Pokud se lehce kousnul,tak na něm bude trochu jakoby očouzené,nebo zabarvené místo.
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod marhalu » čtv srp 27, 2015 18:42:39

U me se chlazeni nekonalo. Hned po seknuti novy start a jelo se dal. Po rozebrani ve valci zadna znamka seknuti.
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Dejmal » čtv srp 27, 2015 22:24:09

Něco takového se mi stalo při zajíždění pincka. Při jízdě bloklo zadní kolo,po zmáčknutí spojky se uvolnilo a motor chcípl. Nezastavoval jsem,jen pustil spojku a motor hned naskočil. Po rozebrání jsem doma také nic nenašel. Za dva dny to udělalo stejně zas,ale to už jsem neřešil a jezdil dál. Motor šlapal bez problémů další tři roky a najel přes 35 000 km . Ovšem babetta je choulostivější,pincek snesl téměř vše. :lol:
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod kralda » pát srp 28, 2015 17:39:58

Tak to jsi mě dostal s tím castrolem. Já měl za to jak těm mašinám dopřávám. :cry: Je fakt, že když jsem míchal novou dávku a dělal jsem i dávku do pily, tak castrol he podstatně řidší než stihl olej do pily..
Ale stejně píšou mísíci poměr 1:28 -1:30 u pincka u M2T. Myslím že to bylo hlavně proto, že kliková hřídel byla spojena s pístem čepem v bronzovém pouzdře. Já už mám všude klece s jehlama. No a tuto kluznou vložky bylo potřeba dostatečně mazat. Současné spojení s jehlovým ložiskem nebude tak náchylné na mazání. Stejně ale dávám poměr tak 1:40 s Castrolem.
A přesně jak píše marhalu žádné chlazení se nekonalo. Hned po seknutí znovu zážeh a Babuša jela.
Uživatelský avatar
kralda
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř srp 12, 2015 4:06:29
Bydliště: Bojkovice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Dejmal » sob srp 29, 2015 10:28:42

Panebože,do pily néééééééééééé. Tu jsem právě tím castrolem zničil za půl hodiny řezání. Je jen do 6500 otáček za minutu a motorovky točej kolem 1200. I když teď koukám,že už rozšířili řadu, ten muj měl na etiketě obrázek sekačky. Ale i tak bych do pily dával jen olej přímo pro ně dělanej. Přece jen maj omezený chlazení a vysoký otáčky.
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků