210 se kousla

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: 210 se kousla

Příspěvekod tuningrob » sob srp 29, 2015 11:48:56

12000
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: 210 se kousla

Příspěvekod kralda » pon srp 31, 2015 19:20:20

Šak do pily neleju Castrol. Tam bych si nedovolil nalít nic jiného, než k tomu určené. Asi teda ten Castrol nejak vyjedu a budu tam lít olej od Stihlu.
Uživatelský avatar
kralda
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř srp 12, 2015 4:06:29
Bydliště: Bojkovice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Dejmal » pon srp 31, 2015 20:13:50

Mrkni na tohle, to už neni M2t do 6000 otáček. :)

https://eshop.paramo.cz/produkty/Katalo ... tu=V032129
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod kralda » úte zář 01, 2015 10:18:58

Každopádně je to zajimavé, ale jak je všeobecně známo, papír snese všechno. Když se podíváš na stránky zabívající se prodejem olejů, tak u každého oleje je napsáno jak zabraňuje tvorbě toho a onoho a jak je výborný a jak chrání motor proti korozi. Pak si vyber. Ani renomované značky už nejsou co bývaly, že jo. Naproti tomu Paramo se mohlo hodně zlepšit s M2T. No a teď babo raď.
Nicméně, před hodinou jela dcera na Babetě do 13 km. vzdáleného města, tak uvidíme, jestli dojede a nebo se někde vyseká. Jede na tom po druhé. :roll:
Uživatelský avatar
kralda
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř srp 12, 2015 4:06:29
Bydliště: Bojkovice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod tuningrob » úte zář 01, 2015 12:21:43

:D :D
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: 210 se kousla

Příspěvekod kralda » úte zář 01, 2015 21:53:45

Tak obě dojeli v pořádku. :D Byl jsem ještě se ženou odpoledne na projížďce ( já na piňďourovi "co to melu, na Mustangovi" :oops: ) a žena na Babetě (říká jí mašina :D ) a taky v pořádku. Bez kousanců a vynechávání. Dokonce ji vydráždila až na 50 km/h, ale jen na chvilku, před kopcem. Tak snad bude klid. V zimě to ještě rozeberu a nechám udělat kliku. Stejně to musím udělat i na Mustangovi.
Uživatelský avatar
kralda
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř srp 12, 2015 4:06:29
Bydliště: Bojkovice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Dejmal » stř zář 02, 2015 18:04:10

No my mustangu říkali fošna. Tvar to má stejnej,jen řidítka vyčnívaj do stran.:))))))
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Pavel » čtv zář 03, 2015 10:05:23

Opět diskuze olej a hlášky, že M2T je do 6000otáček. Dejmale, zrovna u tebe bych to nečekal takovu hlášku.

Já tento obyčejný M2T olej v socialistické pixli leju do upravených Babett, s kterými jezdím trvale v pracovních otáčkách mezi 6000-8000 a nikdy nebyl problém. Ty motory jsou na tyto oleje stavěné a popravdě po létech praxe, když složíte starší motor Babetty po GO, tak kartery všude tečou či profukují kolem gufer, ale když se trochu zalepí vrstvičkou karbonu zevnitř karterů, tak to pak pěkně těsní a jede jak drak. Tomuto motoru svědčí být zevnitř potažený jemnou vrstvičkou karbonu, která ho mimojiné chrání i před korozí. Kolikrát vytáhnu z motoru klikovku a je pěkně černá (zakonzervovaná), kdežto když jsem kuchl motor po zadření s Castrolem, tak byla klikovka čistá, avšak narezlá.

Se syntetikou se to má tak. Pokud jste jezdili léta na nějaký olej minerální či polosyntetiku, tak máte zevnitř zakarbonovaný motor a když tam nalejete syntetiku, tak ta má čistící funkci a začne ten karbon pomalu uvolňovat a vyplavovat, až uvolní ze stěny karteru větší hrudku karbonu, ta vlítne do válce nebo do ložisek ojnice a zadřete si motor. To vám můžu garantovat, že to je jen otázkou času, kdy k tomu dojde. Dále pak syntetika maže hůř v nižších otáčkách, je stavěna spíš na vysoké otáčky 8-20tis ot, ale ve 3-5tis maže mnohem hůř než M2T(když jsem vzal do ruky Castrol Racing 2T a M2T, tak Castrol byl tekutější než voda a M2T byl jak med, když jsem ho nalíval do flaštičky. Proto M2T více ulpí na pracovních stěnách v motoru, kdežto příliš tekutý Castrol stihne rychle odtéct a třete nasucho. Medový M2T se ale ve vysokých otáčkách nestihne rozetřít po celé pracovní ploše, proto je vhodněší tekutější Castrol). Např. skútr točí kolem 9000ot pracovních trvale, proto je pro něj vhodná syntetika. Jezdit s obyčejnou Babettou na syntetiku je tedy riziko.

Když už olej do Babetty, tak minerální nebo při nejhorším polosyntetiku. V podstatě nemůžete udělat žádnou chybu s jakýmkoliv typem oleje kromě plné syntetiky, co se prodává. Někdo namítne, no jo, ale když tam leju kvalitní olej, tak pak nemám zasviněný výfuk od karbonu. Třeba s tím Castrolem je čistý i po pár tisících km. Chyba ale není v oleji, ale v tom, že nemáte správně seřízenou karburaci, případně proplach motoru (špatně naladěný výfuk), a tak se vám vytváří hodně karbonu. Mě se letos podařilo seřídit motor tak, že neprodukuje téměř žádný (blíží se k nule) karbon na M2T. Nemusím vůbec čistit výfuk, když se podívám do výfuku na tlumicí vložku, tak má cihlovou barvu, jak svíčka, která správně pálí.

U špatně seřízených motorů máte u syntetiky ve výfuku mazlavou hmotu, která se lehce setře, kdežto s M2T se vám to tam ucpe tak, že tam máte centimetrové nánosy karbonu klidně.

Na závěr lejte do toho olej, který máte doporučený v návodu k obluze a neexperimentujte s něčím, co se vám zdá laicky lepší nebo co jeden pán povídal a už vůbec nevěřte těm manažerským kecům k popisu výrobku.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: 210 se kousla

Příspěvekod RottenFox » čtv zář 03, 2015 10:34:25

Pavel: Ok, jezdím dva roky na plnou syntetiku od Agipu.
Teď kdybych chtěl dát na tvojí radu a přejít na polosyntetiku nebo minerál, co s tím?
A ještě by mě zajímala ta otázka času než se to s plnou syntetikou zadře (utrhne se karbon) - 1993 až 2013 to jezdilo na M2T a já do toho v tom 2013 prdnul tu plnou syntetiku a zatím dobrý.
Zprdeleklika?
(nezpochybňuju, ptám se - docela jsem o tomhle přemýšlel. Taky právě o tom, že bych přešel na polosyntetiku)
Díky.
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: 210 se kousla

Příspěvekod ridchey » čtv zář 03, 2015 13:20:59

ja bych to spis bral tak,ze kazdy motor jednotliveho uzivatele ma jine pracovni podminky a seriozne rict -davej takovy nebo makovy olej- je nemozne.
ovšem dlužno podotknout,že jsou oleje,kterym je lepe se spise vyhnout a pouzit je jen omezene v nouzi,kdyz neni nic jineho. K takovym patri treba zmineny Castrol racing 2T.
Dle zkušeností s jakymi se tu za léta na foru podelili uzivatele,tak napric ruznymi druhy provozu se objevuje info o zadreni prave u tohoto oleje.(vcetne mne-prider uz po hlavnim zabehu a za pomalejsi jizdy po polnacce s castou praci s plynem....tedy to hraje s jak Pavlovou teorii o viskozite a nacasovani spalovani,ale i s mou teorii o velmi nizkem bodu vzplanuti,kdy se zacne olej skvarit v motoru,jeste nez jim vubec probehne do spalovaciho prostoru-tedy ztrate mazaci schopnosti.)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Pavel » pát zář 04, 2015 10:11:38

>RottenFox: Když přejdeš z plné syntetiky na polosyntiku nebo minerální olej, nic se nestane. Můžeš to udělat hned. Opačně to však nejde. Tedy jde, ale nejdřív bys musel rozpůlit motor a pořádně ho vyčistit od karbonu - preventivně.

Jak píše Ridchey, záleží i na tom, jak každý jezdí, každá Babetta má jiný jízdní režim. Pak se tu můžeme bavit a hádat se, že někdo najel 10tis km na Castrol a je v klidu, kdežto já už několikrát zadřel na Castrol už po párset km...

U mě jsou stroje podrobovány extrémní zátěži. Jezdím často na výlety 100-200km, dříve docela často celovíkendové projížďky či prodloužené víkendy s nájezdem 400-700km. Tam se podle mě projeví víc volba správného oleje, než když jedete jen v rámci města pro rohlíky do obchodu.

Začínal jsem kdysi na M2T, nikoho jsem s Babettou neznal, tak vše podle příručky. Jezdil jsem na něj asi 3 roky, až mi doporučilo v roce 2010 několik lidí Castrol Racing 2T, že to je úplně top olej, že nebude dělat karbon, stačí ředit 1:50 u B210, u B207 1:45 kvůli kluzným mosazným pouzdrům. Terhdá jako absolutní laik jsem dal na názor každého, kdo se mi zdál důvěryhodný. Bylo nás víc, co jsme tam lili tento olej.

No a co se stalo. Babetta, která měla tehdá origo nalítáno 6000km a jezdila jak víno, tak jen po pouhých 2000km musela jít na výbrus, úplně přestala táhnout a nebylo to ucpaným výfukem nebo karbecem či sítkem sání. Servisman mi tehdá řekl a to si pamatuju. Víte, ten Castrol vám ten motor pročistil od karbonu. Předtím vám to všechno těsnilo a mělo to dobrou kompresi. Jenže tehdá jsem nevěděl, čemu mám věřit. Neměl jsem žádnou zkušenost. Byl to můj první výbrus, go motoru. Říkal jsem si, ok, po go budu jezdit jen na ten nejkvalitnější olej a žádne karbon nebudu mít v motoru a zajedu to ideálně, ať to těsní i bez něj.

Od té doby jsem dělal několik GO motorů na různých Babettách a lil do toho jen Castrol, ale úplně u každého motoru se mi přidíral tu a tam píst. Prostě si jedete a najednou se vám zaflokuje zadní kolo, nebo začne výrazně brzdit. Po zchladnutí to má kovový zvuk, ale pomalou jízdou 20km se to zase zajede. Vloni jsem si nechal složit poctivě motor B215, začal jsem jezdit a ta Babetta se pořád přidírala. Jezdíval jsem i s Kobym na výlety, může vám potvrdit, že se mi to zadíralo často. Pak jsem si řekl, to není možný, zkusím vyměnit olej jen tak z prdele na M2T, jestli to nebude lepší a od té doby ani jedno přidření pístu a co mě překvapilo, tak mi to dokonce začalo jezdit i krapet líp. Těch Babett mám víc, raději nebudu psát, kolik, ale od té doby, co leju do nich M2T, nevím, co to je přidření pístu. Takže za mě jasná zkušenost a věřím tomu, co jsem zažil sám, ne, co mi někdo tvrdí.

Další zkušenost. Od té doby, co leju M2T, tak mám Babettu, resp. všechny spoje kartetů a gufera suché. S Castrolem mi to neustále někde prolínalo a musel jsem to utírat. Ridchey mi posílal před časem tabulku, kde je shrnuta teplota vzplanutí u vybraných olejů a Castrol ji měl oproti M2T celkem malou. Nevím kolik, ale 120-130? Plnou syntetiku lijete většinou do moderních 4-taktů a ty tolik netopí, jak 2T motory. Měl jsem Betku 50Q a ta se ani při hodně velkém snažení nezahřála tak, že bych neudržel na žebrách ruku. Babetta se vám bez problému zahřeje na 150° i víc, teď nedávno jsem si pořídil teploměr a každý táhlejší kopeček mi to skočí nad tuto teplotu, takže je tam třeba lít olej, který má třeba 200° teplotu vzplanutí, aby vám ten stroj mazal i při takové extrémní kopcovité zátěži. Může to mít souvislost tedy i s teplotou vzplanutí. Kromě toho, když se podíváte na odborné články, tak tam je napsané, že ta plná syntetika není vhodná na staré motory (Trabant, Jawa, atd...), že to nejsou vysokootáčkové stroje a že se to nepromaže ideálně v nižších otáčkách, takže doporučují polosyntetiku.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: 210 se kousla

Příspěvekod RottenFox » pát zář 04, 2015 12:16:17

Oukej, dám na Tebe a až vyměním to lanko (jo, za celej měsíc jsem se k tomu nedostal), tak dojedu nádrž a přejdu na M2T.

O tom půlení při přechodu na syntetiku jsem už právě slyšel, a nerad bych, aby se mi to posralo.
Proto jsem se právě ptal na tu dobu, než to ten karbon někde uvolní.
Loni a předloni jsem jezdil docela štreky, letos prt, tak těžko říct. Ale víc jak kilo naráz jsem dal asi jen jednou, i když to bylo spíš asi něco málo pod kilo.

Jsem zvědavej, jak se to bude chovat v těch nižších otáčkách.
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Pavel » pát zář 04, 2015 13:50:08

Nečekej zázraky na počkání, ono se to správně zalepí karbonem až po ujetí třeba 1000km.

Aktuální olej vyjeď. Než přejdeš na M2t, sundej výfuk, koleno, případně hlavu a mrkni se, jak to máš teď zaliskané. Vyčisti to. Vyčisti i spoje karterů, ať to máš všude čisté.
Pak si kup jednu pixli 1L M2t na vyzkoušení a vyjeď ji celou. Pak sundej výfuk, srovnej, jak moc karbonuje to M2t. Všímej si, jak moc dýmíš (já ředím 1:33) a jestli se ti zdá, že Babetta jede líp.

Když budeš spokojen, zůstaň u M2t, když ne, tak se vrať k tomu, co si sám preferuješ jako top olej. Po té jedné pixli M2t to ještě jde provést, aniž bys motoru uškodil.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: 210 se kousla

Příspěvekod ridchey » pát zář 04, 2015 17:32:09

kdepak, Castrol POWER 1 RACING 2T pouhych 73°C !!!
dlouhodobou dobrou zkusenost s plnou syntetikou mam od OMW - BIXXOL 2T-S ...160°C
větších teplot dosahují už potom jen oleje na mineralni bazi.
kdo by chtel data doplnit,budeme jen radi :-) pošlete mi odkaz na datasheet prislušne znacky.

Castrol POWER 1 RACING 2T 73 !!! TC+
Cinol M2T (Morávia-chem,s.r.o.) 78,5 TB
Denicol Super hp 2 90 TC
Mogul Moto 2T FD 90 TC
Motul 510 2T 92 TC
Mogul TSF 100 TC
Shell Advance Ultra 2 102 TC
Mogul Alfa 2T 110 TC
Shell Advance VSX 2T 132 TC
OMW BIXXOL 2T-S 160 TC++
DF Partners M2T nad 210 (???) ?
Dynamax M2T nad 210 (???) TB
Dynamax M2T Super nad 210 (???) TC
Carline M2T 225 (???) ?
Paramo Trysk M2T Super 272 TC
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: 210 se kousla

Příspěvekod tuningrob » pát zář 04, 2015 18:57:20

Co to je za zlozvyk psát ''OMW'' :shock:
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků