210 se kousla

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: 210 se kousla

Příspěvekod ridchey » sob zář 05, 2015 8:39:26

:?: :?: :?: :roll:
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Dejmal » sob zář 05, 2015 11:59:45

Pavel píše:Opět diskuze olej a hlášky, že M2T je do 6000otáček. Dejmale, zrovna u tebe bych to nečekal takovu hlášku..


To mám z nějakého článku o olejích a potvrzeno od několika servisáků. Starší české motory byli na tento olej prý stavěné z důvodu jeho tehdejší dostupnosti, V dnešní době už ale označení M2T nestačí, neboť se vyrábí v několika provedeních a to i pro vysokootáčkové motory. Já ho také používal jak v pionýru a babetě, tak v jawě 350 a MZ 150 ETZ a bez problémů zvládal i vyší otáčky. Ale oficiálně měl (ten původní starý,) určení pro motory kolem těch 6000 otáček. Zřejmě se jedná o pojistku výrobce kdy radši napíše o něco méně než výrobek opravdu zvládne.
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod RottenFox » sob zář 05, 2015 14:11:28

Dejmal píše:...V dnešní době už ale označení M2T nestačí, neboť se vyrábí v několika provedeních a to i pro vysokootáčkové motory...

No tos mě potěšil. :roll:
:) :) :)
Jaké provedení M2T si teda mám koupit?
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Dejmal » sob zář 05, 2015 16:14:10

Třeba tenhle, mrkni na technické info.

https://eshop.paramo.cz/produkty/Katalo ... tu=V032129
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Artifex » sob zář 05, 2015 19:17:37

Já jezdím na to, co doporučoval svého času mistr Majerek:
Obrázek
Uživatelský avatar
Artifex
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 113
Registrován: úte dub 14, 2015 22:39:16
Bydliště: Brno

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Dejmal » sob zář 05, 2015 20:46:37

Jo to je stará klasika. Až na tu motorovou pilu bych ho používal všude.
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Azor » sob zář 05, 2015 22:41:43

Ahoj lidi, po měsíci trochu jiných starostí jsem se konečně zase dostal na net. A hned vám dám příležitost, abyste mě kamenovali :) . Cca před 4 roky jsem se levně dostal k 20 litrům oleje CASTROL GARDENA. Není to olej vhodný do babety, ale risknul jsem to a kupodivu zatím bez problémů. Jezdím na to já (střídavě 2 babči), dcera a manželka, dohromady 3 x 210 a 1 x 207. Postupně ředím až 1 : 50 (a pak tam pro sichr ještě trochu cvrnknu :twisted: ) a zatím fakt dobrý. Já s vašimi názory nepolemizuju, akorát píšu své zkušenosti (možná se mi to časem ještě vymstí). Ale ne úplně souhlasím s názorem "bylo to na to konstruovaný, tak to tam patří". Kdysi totiž nic jiného nebylo - a to je hlavní důvod proč je to v návodu, ne že by to bylo to jediné vhodné. Ostatně, kdo z vás například shání třeba benzín speciál, na který to bylo konstruováno atp. atp. I k volnoběžce se mi mnohem lépe osvědčují řidší oleje než PP 80, v jednom stroji, kde volnoběžka byla již na odchodu se to po použití oleje ATF (do posilovačů a automatických převodovek) nádherně usadilo a zatím 3 roky bez problému (takže zatím nepůlím :D ). Jinak ten vámi vychvalovaný M2T musí být něco jiného než ten původní (s tímhle zatím nemám zkušenosti), ten origo, na který "to bylo stavěno" byl dost velký humus, po rozpůlení byl na všech součástkách hnusný "med", ložiska zalepená a výfuk samozřejm zasraný co chvíli. Tenhle nový je možná něco jiného, ale tak úplně jsem nepochopil jak ho odlišit od toho originálu, který byl vyráběn z vyjeťáku, vpodstatě jen přefiltrováním a následným "sebráním hnusné pěny po zahřátí a přidání trochy toho louhu". Je pravda, že plná syntetika už jenom proto, že její molekuly jsou podstatně menší oproti minerálu, se do klasiky moc nehodí (ovšem dělení na syntetiku, semi a minerál je dnes už také trochu mimo), ale zatracovat šmahem vše jiné než to, "na co to bylo konstruováno" je také trochu nesmyslné - to by dnes nevyjel žádný veterán (pan Benz kupoval benzín v lékárnách). Svůj názor samozřejmě nikomu nevnucuji, jen se dělím o své, možná nepřenositelné, zkušenosti. :roll:
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Dejmal » ned zář 06, 2015 1:51:23

Právě castrol garden jsem používal. V babetě naprosto bez problémů,ale motorovku jsem s ním zadřel do mrtě za půl hodiny.
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Artifex » ned zář 06, 2015 1:53:41

Já Castrol Garden 2t Synthetic-em přidíral motokolo, je to sajrajt. (a to jsem mazal dle doporučení výrobce 1:25)
Uživatelský avatar
Artifex
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 113
Registrován: úte dub 14, 2015 22:39:16
Bydliště: Brno

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Droopi » ned zář 06, 2015 7:34:33

S Castrolem Gardena už nějakou dobu jezdím a mohu potvrdit, že bez problémů. Dělám si poměr někde kolem 1:35 - 1:40 přibližně.
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: 210 se kousla

Příspěvekod butan » ned zář 06, 2015 8:23:23

Přidám se také se svým názorem na oleje.
Používám 5 let vždy ten nejlevnější API-TC olej co seženu, do 100Kč za litr. Teď zrovna modrý Garden-oil od Sheronu. Myslím že v tom TC je kouzlo, že to nezanáší výfuk. V mynulosti jsem tady zmínil klíčová slova nekouřivý a samomísící, která se vyskytují na obalech některých olejů, přitom však nemají oporu v API ani JASO normách na měření oleje. Doteď váhám, zda se jim dá věřit.
Souhlasím s Ridcheem že teplota vzplanutí (nebo prostě rozkladu) bude pro použití v babettě velmi důležitá, teploměr do 1000°C s termočlánkem dnes může mít každý, tak zvažuji že vymyslím nějakou metodu aby si každý změřil olej který používá, a opublikoval zde své měření. Babetta asi bude posledním rozšířeným motorem kde je ve válci vložka vlysovaná do hliníku. A ta vlysovaná vložka může mít v některých místech špatný kontakt s hliníkovým válcem, a s každým dalším vylisováním se tato vlastnost (lokálně omezený špatný tepelný kontakt) bude zhoršovat. Takže uvnitř válce budou horká místa, a na nich se to může zadřít, obzvláště s olejem, s nízkým bodem vzplanutí.
Sám jsem při použití nového řidšího oleje také zaznamenal zvýšený průsak oleje, a podařilo se mi ho i lokalizovat. Problém je v originálním rozběhovém bubnu. Ozubené kolo pro řemen v něm je totiž vyrobeno ze slinutého "porézního" materiálu, což s původním olejem zajišťovalo optimální mazání gumového řemenu. Výměnou tohoto dílu za druhovýrobu průsak zmizí, dnes už se to vyrábí z plného železa. Pokud by někdo trval na použití originálu s novým olejem, asi by se pastorek dal naimpregnovat nějakým lakem, třeba urženým pro vynutí transformátorů?
Moc by mně zajímal názor PDP28, jak to po revoluci bylo s materiálem na rozběhový buben, zda stále byl sintrovaný, případně jak optimalizovali jeho propustnost.
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: 210 se kousla

Příspěvekod ridchey » ned zář 06, 2015 9:17:01

hm, o sintrovani ozubeni pro remen u rozbehoveho bubnu slysim poprve, ale myslim,ze to moc pravda nebude. overim u p.Hlavateho
a u Ferka.
protoze-rozbehovy buben je ulozen na jehlickovych loziscich a jako takovy by mel odolavat treni, tedy byt z kaleneho materialu.
podle mne jsou stare origo ozubeni rozbehovych bubnu z normalniho naliteho hliniku

ale ten napad na testovani škvařitelnosti oleju se mi libi.

problem spatneho kontaktu vlozky s valcem resi prave polske neoblibene valce,ktere jsou udajne lite primo na vlozku
tim padem jsou nevylisovatelne a nevhodne pro upravy. o samotne kvalite a presnosti vyrobku by mohli povypravet jini (ja je nemam)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: 210 se kousla

Příspěvekod butan » ned zář 06, 2015 13:16:27

Ridchey ověř to, sám uvítám autentické informace od zdroje. Ale pokud si původní rozběhový buben prohlédneš, tak válečky běhají v trubce, která má 2malé otvory (proti sobě, prostě je provrtaná) a přez ní je nasazen pastorek. Jestli někdo máte vadný starý buben, zkuste ho rozříznout a vyfotit.
Lubor
PS kde se dá koupit ten polský válec, já bych si jeden vzal...
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Pavel » ned zář 06, 2015 16:13:45

Pánové, jezdím na tu flaštičku, co zde přiložil Artifex. M2t od Sheronu (DF Partner). Žlutý potisk flašky!

Koukám, že se zase diskuze na téma olej rozběhla. Víš Dejmale, on ten M2t už podle mě není ten M2t, co býval. Je to plnohodnotný minerální olej, jen mu zůstala stará obchodní značka.

Před 2h jsem se vrátil z mého 368km víkendového výletu do retroautomuzea Ve Strnadicích. Zájemci o foto a video celé sbírky, viz FB BkB. Babča si to valila přes půlku republiky průměrem lehce nad 40km/h, po rovince furt mezi 52-60km/h, tzn. pracovní otáčky 6900-8000, v kopcích odolávala extrémním zátěžím, ale ani jedno přidření, jen únava byla mnohdy patrná, protože zrovna tento motor se mi brutálně přehřívá a já ještě nemám vyrobené náporové chlazení. (14/51). To vše na M2t olej.

Právě jsem na odchodu do garáže a jdu se podívat, co udělal M2t po ujetí 1500km (můj nájezd od posledního čistění výfukové sestavy). Pokud mi čas dovolí, pak sem hodím nějaké fotky. Dělám teď preventivně kontrolu, protože v další víkend mě čeká 550km víkendový trip s Kobym do Českého ráje, pokud počasí dovolí a tak chci mít jistotu, že na to nebudu muset šáhnout.

S tím mazáním ozubeného řemenu se mi to nezdá. Kdybyste ten řemen mazali, tak pak máte úplně zaliskaný prostor spojek od oleje. Mám B215 a měl jsem tam rozběhový buben origo a řemen byl úplně suchý.

Co se týče další připomínky k litinové vložce a jejímu vylisování, na toto téma jsem vedl s jedním expertem diskuzi a máte pravdu. Přechod litina-hliník má velký tepelný most a pokaždé to nalisujete jinak a pak to víc, či míň topí, je to metoda pokus omyl. Proto dnes všechny válce u nových motorek neobsahují litinovou vložku, ale je to jeden kus odlitku s galvanicky nanesenou pracovní vrstvou (nikasil např). Pak se vám motůrek pěkně chladí, kdežto u Babett s litinovou vložkou se motory furt přehřívají.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: 210 se kousla

Příspěvekod stotun » ned zář 06, 2015 17:18:01

Taky se vmísím do debaty, taky mě napadlo vyzkoušet teplotu vzplanutí olejů. Pučil sem si od bráchy multimetr s teploměrem do 1400 stupňů a jednoduše sem to strčil do malé plechovečky s cca 30ml M2T(flaška ze žlutým potiskem). Zespodu sem to žhavil letovacím hořáčkem. Teplota rovnoměrně stoupala a kolem 300 stupňů začal se olej vařit a bíle dýmit a při cca 450 chytl. Celkem mě to udivilo, čekal sem mnohem méně.
Pak sem to samý udělal aji s Mogulem TSF a světe div se, olej 2x draší začal hořet při 380 stupních. Skusil sem to ještě 3x, protože se mě temu nechtělo věřit, ale všecko bylo pod 400.
Stejně si myslím, že to nebude neak extra přesný, ale tak orientačně a za zajimavý poznatek to stálo. 8)
Mara
stotun
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 18, 2015 2:41:34
Bydliště: Snovídky

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 7 návštevníků