Stránka 1 z 4

210 se kousla

PříspěvekNapsal: úte srp 25, 2015 13:06:54
od kralda
Zdravím vás pánové. Potřebovla bych trochu poradit. Koupil jsem manželce 210 v solidním stavu, nicméně potřebovala zásah jak do motoru tak i spojek. Problém s řezením dvojky jsem pořešil novýma spojkama. Musel jsem nechat udělat výbrus a vyměnit ložiska včetně všech gufer. Problém nastal po složení vybroušeného motu. Vrčí, jede, ale z nějakého zvláštního důvodu se manželce kouslo zadní kolo. 2x. Ihned po kousnutí jsem Babušu nestartoval a projel ji. Mě to neudělalo nic. Se mnou normálně jela. Je pravda že mám o 50 kilo víc než manželka, tím pádem ta váha asi překoná odpor aby se to kouslo, ale přece. Myslím že motorem to nebude. Po složení se točil volně a lehce rukou. Manželka na ní už několikrát jela po tomto problém a už ji to neudělalo. Když se ji zeptám jestli už jezdí normálně, řekne že jo, ale že jezdí pomaleji (myslím tím manželka jezdí pomaleji, ne Babeta :lol: ), tak to nemám ani jak vypozorovat. Už má prostě strach že se jí zase kousne a ona s sebou někde sekne.

Re: 210 se kousla

PříspěvekNapsal: úte srp 25, 2015 17:18:28
od Dejmal
No po výbrusu se musí zajíždět a dát víc oleje,jinak se kousne.

Re: 210 se kousla

PříspěvekNapsal: úte srp 25, 2015 19:08:59
od tuningrob
Jako že by manželka dvakrát zadřela tak, že se kousne zadní kolo a pak další startování v pohodě ? Nemyslím si.

Re: 210 se kousla

PříspěvekNapsal: úte srp 25, 2015 20:18:03
od jawson
zkusil bych zkontrolovat řetěz a jeho napnutí. Když sem koupil svoji babču tak byl řetěz na moji váhu dost prověšený což mělo za následek jeho přeskakování a projevovalo se to právě škubáním zadního kola. jiná váha = jiné našponovování.

Re: 210 se kousla

PříspěvekNapsal: úte srp 25, 2015 21:44:44
od kralda
No právě. Nemyslím si, že se kousnul motor. Můžu pro jistotu sundat válec a omrknout možné škody, jenže jak jsem napsal, hned po kousnutí kola jsem babču nastartoval a normálně jel, takže si myslím, že to motor nebude. Není to první motor , který zajíždíme a oleje má dost. A M2T to neni. Už jsem měl jeden tip na natažení řetězu. Zdá se mi natažený dost. Možná to může být i otočené řetězové kolečko, jak jsem to měl rozpůlené, že by mělo jako by vyběhané náběhy a teď jsem ho dal opačně a řetěz na něj nabíhá blbě. Před výbrusem na ní jezdila a nic to nedělalo a zadní kolo jsem měl před tím venku a měnil jsem plášť. Pak jsem s ním už nic nedělal. I napnutí řetězu zůstalo stejné. Zkusím mrknout na to kolečko a trochu pošponovat řetěz. Pak dám vědět. Zatím dík.

Re: 210 se kousla

PříspěvekNapsal: úte srp 25, 2015 22:32:52
od marhalu
Mel jsem naprosto stejnej problem. Nejdříve na jedné a potom i na druhé babettě s časovým rozdílem cca 2 měsíce a vždy až po půlení motoru. Kousnuté zadní kolo v cca 43 km/h až pískaly gumy jak to brzdilo. Stalo se to vždy, když jsme jeli v řadě za sebou. Jednou jsme museli i do příkopu aby nás nerazil náklaďák při uhybném manévru. Zajímavý bylo to, že jsme mohli hned nastartovat a zase jet.
U jedné mi to vyřešila repase klikového hřídele, protože se nakonec i zadřelo ojniční ložisko a u druhé nová klika. Takže jsme určili přičinu - ojniční ložisko. Od té doby se mi to už nikdy nestalo.

Re: 210 se kousla

PříspěvekNapsal: stř srp 26, 2015 5:34:10
od ridchey
no,jen nerozumim tomu,ze jsi u 210 otocil retezove kolecko.....to neni mozne.
jedine,ze by to byla nakopavacka a to je typ 225
jinak-jakym olejem zabihas?
ten valec sundej a koukni,jestli se nepridiral,pro jistotu
olej v prevodovce je?

Re: 210 se kousla

PříspěvekNapsal: stř srp 26, 2015 6:51:43
od RottenFox
Možná blbej tip, ale přece - něco ve složení vnitřku zadního kola?

Re: 210 se kousla

PříspěvekNapsal: stř srp 26, 2015 14:08:20
od kralda
To marhalu: Kliku jsem nedělal, to je fakt. Při montáži pístu mi vyskočili jehličky, ale dokázal jsem je tam nacpat zpět za pomoci starého čepu. A je taky fakt, že je hodně slyšet, že není v uplně nejlepší kondici a další fakt, že to žena hnala na plný kotel i když jsem ji říkal, že musí opatrně, že se zabíhá. To by mohla být příčina. :idea:

To ridchey: Nechám udělat tu kliku, takže válec musí stejně dolu. Olej v převodovce je a zajíždím na Castrol 2T stejně jako pio jednadvacítku a mustafu Ibrahima. :wink:

To RottenFox: Zadní kolo jsem měl sundané a ozkoušené ještě před tím problémem a fungovalo, takže se spíš kloním k té klikovce.

Klikovku jsem chtěl stejně dělat. Dělal jsem zrovan výbrus na Babči a Mustangovi, takže jsem nechtěl zatěžovat rozpčet ještě repasí kliovky, ale asi mi nic jiného nezbude. No aspoň bude celý motor v cajku a manželka na tom bude moct beze strachu svištět kolem komína. :lol:
Jak to bude hotové, dám vědět.
Děkuju za nápady. :wink:

Ps: Kdo bydlíte v okolí Kyjova a potřebujete udělat výbrus a nebo repasi klikového hřídele z vlastní zkušennosti můžu doporučit MOTOSERVIS PADALÍK v Šardicích.
Super ceny, super přístup, možnost poslat válec dobírkou a super kvalita.
Výbrus válce, píst, dva kroužky, pístní čep se segerovkama za - 525kč. s repasí kliky na jednadvacítku mě to stálo cca 1350 kč. (válec s klikou)

Re: 210 se kousla

PříspěvekNapsal: stř srp 26, 2015 18:37:29
od marhalu
Pokud uz jsi vsechno ostatni zkontroloval tak to je jasna volba. Teda aspon pro mne.
Fakt dobra cena u Padalika. Za tuhle cenu jsem mel jen kliku. Taky s nim mam dobry zkusenosti. Mam od nej uz 3x vybrus a 2x kliku. A sama spokojenost.

Re: 210 se kousla

PříspěvekNapsal: stř srp 26, 2015 21:49:06
od Dejmal
Mimochodem klasickej M2T šel s kvalitou nahoru ,kdežto zrovna castrol 2t moc dobrej neni. Pro čtyřtakty maj oleje dobrý,pro dvoutakt moc ne. Já díky němu jeden motor zadřel a podle servisáka jsem nebyl první. A motor se nemusel zadřít ,ale jen kousnout a po zchlazení zase jede. To ale poznáš po demontáži.Pokud se lehce kousnul,tak na něm bude trochu jakoby očouzené,nebo zabarvené místo.

Re: 210 se kousla

PříspěvekNapsal: čtv srp 27, 2015 18:42:39
od marhalu
U me se chlazeni nekonalo. Hned po seknuti novy start a jelo se dal. Po rozebrani ve valci zadna znamka seknuti.

Re: 210 se kousla

PříspěvekNapsal: čtv srp 27, 2015 22:24:09
od Dejmal
Něco takového se mi stalo při zajíždění pincka. Při jízdě bloklo zadní kolo,po zmáčknutí spojky se uvolnilo a motor chcípl. Nezastavoval jsem,jen pustil spojku a motor hned naskočil. Po rozebrání jsem doma také nic nenašel. Za dva dny to udělalo stejně zas,ale to už jsem neřešil a jezdil dál. Motor šlapal bez problémů další tři roky a najel přes 35 000 km . Ovšem babetta je choulostivější,pincek snesl téměř vše. :lol:

Re: 210 se kousla

PříspěvekNapsal: pát srp 28, 2015 17:39:58
od kralda
Tak to jsi mě dostal s tím castrolem. Já měl za to jak těm mašinám dopřávám. :cry: Je fakt, že když jsem míchal novou dávku a dělal jsem i dávku do pily, tak castrol he podstatně řidší než stihl olej do pily..
Ale stejně píšou mísíci poměr 1:28 -1:30 u pincka u M2T. Myslím že to bylo hlavně proto, že kliková hřídel byla spojena s pístem čepem v bronzovém pouzdře. Já už mám všude klece s jehlama. No a tuto kluznou vložky bylo potřeba dostatečně mazat. Současné spojení s jehlovým ložiskem nebude tak náchylné na mazání. Stejně ale dávám poměr tak 1:40 s Castrolem.
A přesně jak píše marhalu žádné chlazení se nekonalo. Hned po seknutí znovu zážeh a Babuša jela.

Re: 210 se kousla

PříspěvekNapsal: sob srp 29, 2015 10:28:42
od Dejmal
Panebože,do pily néééééééééééé. Tu jsem právě tím castrolem zničil za půl hodiny řezání. Je jen do 6500 otáček za minutu a motorovky točej kolem 1200. I když teď koukám,že už rozšířili řadu, ten muj měl na etiketě obrázek sekačky. Ale i tak bych do pily dával jen olej přímo pro ně dělanej. Přece jen maj omezený chlazení a vysoký otáčky.