Válec a kanály

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Válec a kanály

Příspěvekod mr.fahrad » úte zář 08, 2015 4:53:47

Tedka jsem sehnal druhej válec. Kterej bych rád zkusil potunit(zkurvit) :-D Zajímají mě poloslepé přepouštcí kanály. Ve vložce jsou hezky velké. Ale problém je v hliníkovém plášti. Ty kanály jsou využité cca na 30%. Vyhlodat prostor pod kanály v hliníku nejni problém. Ale nastává otázka bude znát rozdíl? A může se projevit na spotřebě lepší přepouštění?

Za další bych zvětšil sací a vejfukovej kanál.

Jedná se mi o to jestli má cenu se s tim zabejvat. Pak bych samozřejmě dal válec na výbrus. Takže abych nevyhodil zbytečně peníze za výbrus a pístní sadu.
mr.fahrad
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 86
Registrován: pon dub 20, 2015 2:46:50

Re: Válec a kanály

Příspěvekod Pavel » úte zář 08, 2015 9:13:56

Koluje tady fóru schéma z maďarským popisem, jak tu litinovou vložku upravit. Myslím, že ti tu řeknou lidi, co asi tak zhruba od rozšíření přepouštěcích kanálů můžeš očekávat, ale pokud si to budeš rozšiřovat dle své libovůle, tak se také nemusíš dočkat kýženého výsledku.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Válec a kanály

Příspěvekod mr.fahrad » úte zář 08, 2015 13:37:25

Mě zajímají spíše vlastnosti... respektive co to udělá se spotřebou a jestli se to vůbec vyplatí. Chci aby tříkolka dostala trošku kuličky:-D
mr.fahrad
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 86
Registrován: pon dub 20, 2015 2:46:50

Re: Válec a kanály

Příspěvekod Pavel » úte zář 08, 2015 14:05:00

To je úplné věštění z křišťálové koule. Každý ladič ti řekne, že se ladí metodou pokus omyl. Výsledná spotřeba je spíš překvapení, ať již milé či nemilé. Já mám 2 upravené Babetty. Jedna mi žere 2L i přesto, že ji honím trvale nad 50km/h a druhá žere 3L při stejném jízdním režimu a teď babo raď, kde se ztrácí ten litr? Válce jsou zhruba stejně upraveny, stejné karburátory, stejný výfuk, stejné sání.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Válec a kanály

Příspěvekod alexandr-t » úte zář 08, 2015 19:31:31

A to je ono..zhruba stejně upraveny. U takhle malýho motoru je znát každá trošička, to Pavle určitě víš :wink: . Ale takový rozdíl, to už je docela dost. Mě třeba chromovka baští neco kolem 4-4,5l, ale to tam mám 19ku karbec a upravený hikone. Dost podle mě udělá i převod a to jak je to celý složený a jak si to na sebe sedne...

Každopádně máš pravdu, že to je spíš pokus omyl :mrgreen:
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Válec a kanály

Příspěvekod Fajn-Tom » úte zář 08, 2015 19:44:29

mr.fahrad píše: Zajímají mě poloslepé přepouštcí kanály. Ty kanály jsou využité cca na 30%.

Které myslíš? Hlavní nebo pomocné zadní? A taky by mě zajímalo jak jsi došel k těm 30%
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků

cron