větší píst ve válci

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

větší píst ve válci

Příspěvekod Pavel » čtv zář 24, 2015 10:02:36

Jen jsem se chtěl pochlubit, že jsem teď před 2 týdny vyměnil na Babettě píst. Původně jsem tam měl Maďara 1.výbrus, toleranční třídu B a ten Maďar hodně cinkal a topil, kromě toho měl časem vymletou díru kolem 2. zámku pístního kroužku, takže jsem nechtěl riskovat, až se stane něco horšího. Vyměnil jsem za Almeta, toleranční třída C (neměl jsem nic jiného, tak jsem to riskl a šoupl to tam), takže průměr pístu větší o 0.01mm než B a hned od začátku to s ním jede mnohem líp, nepodfukuje, necinká a dokonce, co mě hodně překvapilo, tak i tolik netopí. To mě vede k myšlence, že bych v budoucnu mohl chtít si nechat udělat užší výbrus, např. s jen 0.05mm či 0.04mm vůlí místo klasické Ďurkovičovské 0.065mm.

Experimentovali jste také s různou vůlí mezi pístem a válcem a jaké máte zkušenosti?
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: větší píst ve válci

Příspěvekod ridchey » čtv zář 24, 2015 16:10:21

no,pokud ja vim,tak co mi kdo brousil valce,tak s 0,05
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: větší píst ve válci

Příspěvekod Pavel » čtv říj 01, 2015 11:02:26

Dnes jsem byl u největšího majstra v ČR přes výbrusy - v Šardicích. Tak jsem s ním hodil řeč, jak to teda je s tou vůlí výbrusu, jaké písty odebírá, apod.

Především mě zaujal jeho názor k vůlím mezi pístem a válcem, že dle značky pístu brousí na vůli mezi 0,025 až 0,045mm. U Maďarů dělá 0,025-0,03, u Almetu 0,035-0,04 a u českých originálních se dělalo 0,045. To, co říká Ďurkovič, tzn. 0,065 je prý mezní vůle, podle něj by to už asi u této vůle podfukovalo, s čímž souhlasím, protože už tuto zkušenost mám. Výbrus se tedy dělá podle doporučení výrobce pístu (každý píst má jinou tepelnou roztažnost), nikoliv podle doporučení tovární literatury (můžete použít jen, pokud máte originální píst po ruce).

Odebírá od 2 maďarských výrobců, z pochopitelných konkurenčních důvodů mi ale značku pístů nesdělil. Prozradil jen, že jedna firma razí číslo výbrusu a druhá to stříká barvou. Jedna firma se specializuje víc na písty nížších výbrusů, druhá na vyšší výbrusy, takže když objedná od obou, tak pokryje celou řadu 0-12V.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: větší píst ve válci

Příspěvekod Fajn-Tom » čtv říj 01, 2015 17:19:45

S menší vůlí jede motor líp, je míň hlučný a má i menší spotřebu. Ale je taky náchylnější ke zadření. Vše má svý pro a proti :D
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: větší píst ve válci

Příspěvekod wenca084 » pát říj 02, 2015 11:17:08

Pavel píše:Dnes jsem byl u největšího majstra v ČR přes výbrusy - v Šardicích. Tak jsem s ním hodil řeč, jak to teda je s tou vůlí výbrusu, jaké písty odebírá, apod.

Především mě zaujal jeho názor k vůlím mezi pístem a válcem, že dle značky pístu brousí na vůli mezi 0,025 až 0,045mm. U Maďarů dělá 0,025-0,03, u Almetu 0,035-0,04 a u českých originálních se dělalo 0,045. To, co říká Ďurkovič, tzn. 0,065 je prý mezní vůle, podle něj by to už asi u této vůle podfukovalo, s čímž souhlasím, protože už tuto zkušenost mám. Výbrus se tedy dělá podle doporučení výrobce pístu (každý píst má jinou tepelnou roztažnost), nikoliv podle doporučení tovární literatury (můžete použít jen, pokud máte originální píst po ruce).

Odebírá od 2 maďarských výrobců, z pochopitelných konkurenčních důvodů mi ale značku pístů nesdělil. Prozradil jen, že jedna firma razí číslo výbrusu a druhá to stříká barvou. Jedna firma se specializuje víc na písty nížších výbrusů, druhá na vyšší výbrusy, takže když objedná od obou, tak pokryje celou řadu 0-12V.


Myslím že jsi sem tímto poskytnul velmi cenné informace pro "tunery". Díky
Babetta 207/500 , Simson SR 70
wenca084
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 359
Registrován: úte led 14, 2014 3:09:14
Bydliště: Středočeský kraj

Re: větší píst ve válci

Příspěvekod Pavel » pát říj 02, 2015 13:06:40

Přesně z toho důvodu to tu píšu. Nemám zapotřebí si to držet jako soukromé know-how. Doteď jsem vždycky slyšel, že jedna paní povídala, že dělá výbrus s vůlí 0,05mm resp. jiné vůli, ale nic víc kolem toho pro vysvětlení. Ono když se člověk zamyslí zdravým selským rozumem, tak píst každého výrobce je vyroben trochu z jiného materiálu, a tak se dá očekávat různá tepelná roztažnost a tím pádem potřebná vůle ve válci. Už jen těmi vůlemi se mi potvrdilo, že maďarské písty mají v sobě víc křemíku, proto se tak tepelně neroztahují jako Almety nebo původní origo Metazy. U těch Maďarů mi vadí akorát to, že to tak precizně nezpracovali, jak u Almetu. Nejhorší je to s kolíky pro zámek pístního kroužku. Už mi na 2 pístech vypadly, protože tam asi nejsou kvalitně nalisované. Proto bych asi zkusil píst pořádně nahřát a zkušebně kleštěmi kolík zkusit vytáhnout ven, jestli půjde. Pokud ne, píst namontovat...
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: větší píst ve válci

Příspěvekod ronin10 » sob říj 03, 2015 1:42:32

čau trochu se mi to vykouřilo z makovice od poslední výměny kroužků na jiné babetě než mám tedkomc,chci vyměnit kroužky ve válci už mají mezeru mezi zámky 1,2mm otazka zni podle jakého rozměru kroužky koupit // a) podle velikosti válce (39,25mm) nebo b) podle pístu? ten nepatrně šuchá do stran tj je volnější trošku ve válci. díky za info :wink:
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: větší píst ve válci

Příspěvekod ridchey » sob říj 03, 2015 15:07:31

krouzky i pist vzdycky podle valce
a kdyz se uz vybrus musi udelat,tak naopak,podle noveho pistu se dela novy vybrus.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: větší píst ve válci

Příspěvekod ronin10 » sob říj 03, 2015 21:59:33

děkuji ti za radu potvrdil si mi to co jsem považoval za správné ale nebyl jsem si na 100 pro jistý :wink: ted už mám jasno
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků