Stránka 1 z 1

větší píst ve válci

PříspěvekNapsal: čtv zář 24, 2015 10:02:36
od Pavel
Jen jsem se chtěl pochlubit, že jsem teď před 2 týdny vyměnil na Babettě píst. Původně jsem tam měl Maďara 1.výbrus, toleranční třídu B a ten Maďar hodně cinkal a topil, kromě toho měl časem vymletou díru kolem 2. zámku pístního kroužku, takže jsem nechtěl riskovat, až se stane něco horšího. Vyměnil jsem za Almeta, toleranční třída C (neměl jsem nic jiného, tak jsem to riskl a šoupl to tam), takže průměr pístu větší o 0.01mm než B a hned od začátku to s ním jede mnohem líp, nepodfukuje, necinká a dokonce, co mě hodně překvapilo, tak i tolik netopí. To mě vede k myšlence, že bych v budoucnu mohl chtít si nechat udělat užší výbrus, např. s jen 0.05mm či 0.04mm vůlí místo klasické Ďurkovičovské 0.065mm.

Experimentovali jste také s různou vůlí mezi pístem a válcem a jaké máte zkušenosti?

Re: větší píst ve válci

PříspěvekNapsal: čtv zář 24, 2015 16:10:21
od ridchey
no,pokud ja vim,tak co mi kdo brousil valce,tak s 0,05

Re: větší píst ve válci

PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2015 11:02:26
od Pavel
Dnes jsem byl u největšího majstra v ČR přes výbrusy - v Šardicích. Tak jsem s ním hodil řeč, jak to teda je s tou vůlí výbrusu, jaké písty odebírá, apod.

Především mě zaujal jeho názor k vůlím mezi pístem a válcem, že dle značky pístu brousí na vůli mezi 0,025 až 0,045mm. U Maďarů dělá 0,025-0,03, u Almetu 0,035-0,04 a u českých originálních se dělalo 0,045. To, co říká Ďurkovič, tzn. 0,065 je prý mezní vůle, podle něj by to už asi u této vůle podfukovalo, s čímž souhlasím, protože už tuto zkušenost mám. Výbrus se tedy dělá podle doporučení výrobce pístu (každý píst má jinou tepelnou roztažnost), nikoliv podle doporučení tovární literatury (můžete použít jen, pokud máte originální píst po ruce).

Odebírá od 2 maďarských výrobců, z pochopitelných konkurenčních důvodů mi ale značku pístů nesdělil. Prozradil jen, že jedna firma razí číslo výbrusu a druhá to stříká barvou. Jedna firma se specializuje víc na písty nížších výbrusů, druhá na vyšší výbrusy, takže když objedná od obou, tak pokryje celou řadu 0-12V.

Re: větší píst ve válci

PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2015 17:19:45
od Fajn-Tom
S menší vůlí jede motor líp, je míň hlučný a má i menší spotřebu. Ale je taky náchylnější ke zadření. Vše má svý pro a proti :D

Re: větší píst ve válci

PříspěvekNapsal: pát říj 02, 2015 11:17:08
od wenca084
Pavel píše:Dnes jsem byl u největšího majstra v ČR přes výbrusy - v Šardicích. Tak jsem s ním hodil řeč, jak to teda je s tou vůlí výbrusu, jaké písty odebírá, apod.

Především mě zaujal jeho názor k vůlím mezi pístem a válcem, že dle značky pístu brousí na vůli mezi 0,025 až 0,045mm. U Maďarů dělá 0,025-0,03, u Almetu 0,035-0,04 a u českých originálních se dělalo 0,045. To, co říká Ďurkovič, tzn. 0,065 je prý mezní vůle, podle něj by to už asi u této vůle podfukovalo, s čímž souhlasím, protože už tuto zkušenost mám. Výbrus se tedy dělá podle doporučení výrobce pístu (každý píst má jinou tepelnou roztažnost), nikoliv podle doporučení tovární literatury (můžete použít jen, pokud máte originální píst po ruce).

Odebírá od 2 maďarských výrobců, z pochopitelných konkurenčních důvodů mi ale značku pístů nesdělil. Prozradil jen, že jedna firma razí číslo výbrusu a druhá to stříká barvou. Jedna firma se specializuje víc na písty nížších výbrusů, druhá na vyšší výbrusy, takže když objedná od obou, tak pokryje celou řadu 0-12V.


Myslím že jsi sem tímto poskytnul velmi cenné informace pro "tunery". Díky

Re: větší píst ve válci

PříspěvekNapsal: pát říj 02, 2015 13:06:40
od Pavel
Přesně z toho důvodu to tu píšu. Nemám zapotřebí si to držet jako soukromé know-how. Doteď jsem vždycky slyšel, že jedna paní povídala, že dělá výbrus s vůlí 0,05mm resp. jiné vůli, ale nic víc kolem toho pro vysvětlení. Ono když se člověk zamyslí zdravým selským rozumem, tak píst každého výrobce je vyroben trochu z jiného materiálu, a tak se dá očekávat různá tepelná roztažnost a tím pádem potřebná vůle ve válci. Už jen těmi vůlemi se mi potvrdilo, že maďarské písty mají v sobě víc křemíku, proto se tak tepelně neroztahují jako Almety nebo původní origo Metazy. U těch Maďarů mi vadí akorát to, že to tak precizně nezpracovali, jak u Almetu. Nejhorší je to s kolíky pro zámek pístního kroužku. Už mi na 2 pístech vypadly, protože tam asi nejsou kvalitně nalisované. Proto bych asi zkusil píst pořádně nahřát a zkušebně kleštěmi kolík zkusit vytáhnout ven, jestli půjde. Pokud ne, píst namontovat...

Re: větší píst ve válci

PříspěvekNapsal: sob říj 03, 2015 1:42:32
od ronin10
čau trochu se mi to vykouřilo z makovice od poslední výměny kroužků na jiné babetě než mám tedkomc,chci vyměnit kroužky ve válci už mají mezeru mezi zámky 1,2mm otazka zni podle jakého rozměru kroužky koupit // a) podle velikosti válce (39,25mm) nebo b) podle pístu? ten nepatrně šuchá do stran tj je volnější trošku ve válci. díky za info :wink:

Re: větší píst ve válci

PříspěvekNapsal: sob říj 03, 2015 15:07:31
od ridchey
krouzky i pist vzdycky podle valce
a kdyz se uz vybrus musi udelat,tak naopak,podle noveho pistu se dela novy vybrus.

Re: větší píst ve válci

PříspěvekNapsal: sob říj 03, 2015 21:59:33
od ronin10
děkuji ti za radu potvrdil si mi to co jsem považoval za správné ale nebyl jsem si na 100 pro jistý :wink: ted už mám jasno