Babeta 210.000 rv1987 polo GO

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Babeta 210.000 rv1987 polo GO

Příspěvekod PetrR » sob zář 26, 2015 19:36:27

Zdravim Babetaky,

jako uplne novy motocyklovy a Babetacky novacek se omlouvam pokud neco budu opakovat. Otec od partnerky ma v predmetu zminenou babetu. Co ja jsem s ni 4 roky tam vim, ze stala v kulne. Chybelo plynove lanko a nejake drobnosti. To jsem mu jako budouci svagr (potencionalni :P ) koupil a on jeden vikend Babetu rozchodil. Startovala na brnk a jela jak das :P. Napred sem rejdil jen tak okolo baraku a pak takovy vylet cca 10km. Dojel jsem domu, babetu odstavil a super :) Bohuzel druhy den nechtela chytnoua kdyz uz jo tak na sytic a pri plynu se dusila az zhasla. Ztratila tah a vykon atd. Zjistil sem, ze kolinko neprileha ke karbecu a asi taha falesny vzduch, kdyz sem podrzel karbec rukou i chytla. Tak snad to bude v poradku a dam to dokupy.

a ted k veci :)

Priznam se, ze jsem jak ja rikam takovy kutil amater :) na aute si zvladnu vymenit svicky, filtr vzduchu a kabinak, vycistit skrtici klapku a vymenit termostat. zadne vetsi akce :)

ad 1) sundal jsem koleno vyfuku a vyfuk a vypalil a vydrhnul zvenku i zevnitr dle navodu zde uvedenych :) akorat se chci prosim optat jak dlouha ma byt vyfukova trubka trubka, napriklad od zahybu kolene po konec pac semi zda ze podle obrazku co vidim na shopech on ji ma kratsi. a za druhe, azbestova snura. jak ji aplikovat? tu trubku co jde do tlumice snurou omotam, budu se snazit dostat pod matici a takto zasroubuju? ted je to bez a je citit jak je v matici vule a tipuju ze pujde zpetne vzduch a cetl jsem tu ze 2t motory pouzivaji tlak vyfuk. plynu k praci.

ad 2) stahovak bubnu objednany takze jsem se snazil teoreticky si nastudovat vytahnuti bubnu, celisti atd. poradne ocistit, odmastit. Kdyz uz to bude dole tak asi vymenit gufera. Zvladne to i antitalent? :) Hlavne ty gufera co jsou v skrini a jestli si dat na neco pozor.

ad3) kde kupujete dily a spol. jsem zatim jen na strane 6 fora a snazim se vsechny relevantni prispevky cist a co nejvic si zapamatovat, ale jak je zde psane original je original. znam fichtkr., jakuba, mual co je u nas v brne a motomax a z sk sting. nabyl jsem trosku presvedceni ze ten motomax je takovy nejserizonejsi (pokud se pletu tak me klidne opravte) a obednal veci tam. naprikad i ty gufera. A pak ctu komenty, ze i tam je to vsechno asie a kvalita nizka tak jsem z toho ted trosku rozladen a rozpolcen. Ty gufera bych klidne zasel i nekam koupit do gufero/lozisek obchodu napr http://www.zkl-loziska.cz/ a i kdyz budou stat vic, ale budou kvalitnejsi neni mi lito obetovat penez. Jen nevim ci staci prijit a rict, chci gufero 22x32x7 nebo musim vedet i nejaky typ, nebo neco navic aby mi nerekli, ze techto maji 25 typu :P

Delam to hlavne pro to, ze mu chci udelat radost a taky trosku pro sebe si dokazat, ze nejsu uplne tak levej a takove technicke drevo :)

Budu rad a vdecen za kazdy postreh, tip i radu a omlouvam se za trosku delsi prispevek.

Babetam a vetru ve vlasech zdar :)

Petr
PetrR
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte zář 22, 2015 16:08:53

Re: Babeta 210.000 rv1987 polo GO

Příspěvekod alexandr-t » sob zář 26, 2015 21:31:54

S dílama je celkem kříž, samozřejmě že origo je origo. Díly do spojek je nejlepší brat v motomaxu, to je osvědčený.

Ptal ses na gufera, u těch jde jen o rozměr, víc je ti vlastně uplně šumák. Já gufera kupuju v Brně v Mateze. Výměnu určitě zvládneš, jenom si dej bacha abys gufero při montáži nezvlnil, nebo nedal nakřivo.

Dvoutaktní motory opravdu využívají zpětnýho tlaku výfukových plynů. Parametry výfuku docela dost ovlivní průběh a špičku výkonu/krouťáku. Pokud výfuk drží na obou šroubkách (vzadu na držáku u kyvky), tak koleno nemůže byt abnormálně dlouhý. U sériovky je dokonce koleno kvůli uškrcení výkonu schválně dlouhý aby "nefungovala" expanzní komora výfuku.

Každopádně pokud tak dlouho stála, tak určitě vyměň všechny gufera a o-kroužky, ideálně i olej v převodovce (dávám 5w-30 :mrgreen: ). O výměně těsnění karbec/koleno atd se bavit nebudu, když píšeš že to netěsní :lol:
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Babeta 210.000 rv1987 polo GO

Příspěvekod PetrR » sob zář 26, 2015 22:00:21

Diky moc za reakci.

Tak motomax jsem nakonec i zvolil snad to bude vse OK. Pripadne gufera zustanou z motomaxu do zasoby a zajdu do toho Matezu. Tak partnercin otec je zase kutil profesional takze za jeho pomoci to snad dame dokupy :P

Vim akorat, ze Bab je z roku 87 asi :P a ze ji nekdy mel u nejakeho chlapa u nich na servis. Ale kdy a co delal to ani srnky netusia jak se rika u nich :P. Ten vyfuk a trubka tipuju mozna bude jeste original :P Jde mi jen o ten zpusob pouziti azbestove snury a ze pry se tam ma nejak natlacit ci co aby neutikal zpetny raz pres maticku prichyceni trubky k vyfuku. A ano ten drzi na dvou sroubkach na drzacku u kyvky. Olej uz je koupeny, PP90, jen ted jak se v ni vrtam je rozdelana a ze jako u auta je dobre menit olej pri teplem motoru, takze s ena to chystam.

Ty O krouzky myslis ty 19x15 ci jake to jsou z Katalogu ND a dielenske prirucky? Gufera teda objednany a vymenime ty na bubnu jak jsou celisti a pak na tom co je 2. rychlost. Vim ze jsou jeste nekde na druhe strane, ale na to si asi netroufnu. Tesneni karbec, kolinko, sani, vyfuk je na poradu dne. Btw to jsou jen ty papirove? Nic lepsiho, kvalitnejsiho se nedela? Zakoupeny trysky hlavni a volnobezna jen tam kde je emulzni trubicka jsem zjistil, ze tu nemam pac ta je ted v karbecu spolecne s tryskou takz easi jste original nebo je to tak sakra dobre smontovany ze to nejde povolit :) Ale spis tipuju, ze to bylo jako original v jednom kuse. A na to jak vypadaji pneumatiky tak ty jsou snad taky jeste puvodni :P.

Zatim diky moc za vse a s chuti do toho a pul babety hotovo :) Nebo pul kralovstvi za do kupy babetu :P

Petr
PetrR
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte zář 22, 2015 16:08:53

Re: Babeta 210.000 rv1987 polo GO

Příspěvekod alexandr-t » ned zář 27, 2015 11:41:50

Azbestová šňůra se dává pod matku přesně jak řikáš. Těsnění bohatě stačí papírový, hlavně tam nedávej silikon nebo neco :lol:
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Babeta 210.000 rv1987 polo GO

Příspěvekod PetrR » ned zář 27, 2015 11:56:19

Diky za reakce Saso,

ne ne zadnej silikon to me ani nenapadlo. Jen ci ty tesneni jsou jen ty papirove nebo se daji sehnat a dat i nejake lepsi. Ale tam asi nejsou takove tlaky jak treba u auta a tak takze to staci :) Jen sem ohobloval zavrtny sroub co drzi kolinko tak musim koupit novy, nastesti jde dobre vysroubovat a nezustane v hlave.

Jeste jsem se chtel zeptat :) teda spis na nazor, uz jsem se k tomu dopracoval v jinych vlaknech. Jedna se o lepeni stycnych ploch na celistech. Startovaci, rozbehove i radici. Pry druhovyroba je maslo ne li horsi tak jak tu ctu napr Max11 to resi vyriznutim potrebneho tvaru a prilepenim na puvodni celisti. Toto reseni se mi libi a jen bych se chtel poinformovat. Kdo tam co dava? Klasicke na tvar narezane brzdove oblozeni nebo doporucis(te) i neco jineho? A jake lepidlo je nejlepsi pouzit? A asi neejdulezitejsi paramet. Jaka tloustka kam?
V prostoru je mastnota takze tipuju ze ty dosedaci plochy budou asi zamastene a nasakle tak si rikam, ze kdyz uz do toho vrtam tak je vymenit a dat nove timto zpusobem.

Diky moc.

Babetam zdar :)

Petr
PetrR
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte zář 22, 2015 16:08:53

Re: Babeta 210.000 rv1987 polo GO

Příspěvekod alexandr-t » ned zář 27, 2015 13:19:01

S přelepováním obložení zkušenosti nemám. Řadící sem kdysi někde vyhrábl origo nepoužitý, se startovacíma ani s rozběhovkama problémy nemám(konkrétně na rozběhovkách mám tvrdší pružinky aby zabíraly výš). Pokud máš v prostoru řazení olej, tak samozřejmě gufera. Mezi bubnem a unašečem čelistí je i o-kroužek, tak je taky dost důležité.

Těsnění se snad jiný než papírový ani nedělají, nikdy sem se s ničím jiným nesetkal.
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Babeta 210.000 rv1987 polo GO

Příspěvekod PetrR » ned zář 27, 2015 21:14:53

Ahoj Saso,

tak všechno je snad objednane tak jak je potřeba. I O krouzek, radeji jsem ho vzal 2x :P. Pro jistotu. Ke stroji se dostanu asi za 14 dni tak uvidim jak dopadnu. Pripadne budu referovat a volat o pomoc :)

Hmota nezvítězí nad silou ducha :)

Petr
PetrR
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte zář 22, 2015 16:08:53

Re: Babeta 210.000 rv1987 polo GO

Příspěvekod ridchey » úte zář 29, 2015 18:44:20

jen par drobnosti:
tesneni je papirove,pred montazi ho maznout vazelinkou,nebo olejem,lip to tesni a prilne
olej do prevodovky by mel byt spise PP80,zvlast pro chladnejsi obdobi. Ale nekdo dava i tu 90.
dava se ho 80ml
oblozeni druhovyrobovych celisti resit nemusis,vydrzi vetsinou vic nez casti celisti samotnych (to plati zvlaste o tezkych spojkach)
lehke brat asi jen z motomaxu.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Babeta 210.000 rv1987 polo GO

Příspěvekod mhi » úte říj 20, 2015 17:02:56

ridchey píše:jen par drobnosti:
olej do prevodovky by mel byt spise PP80,zvlast pro chladnejsi obdobi. Ale nekdo dava i tu 90.
dava se ho 80ml


Vcera jsem PP80 kupoval a prodejce oleju mi rikal, ze pry se bezne do sudu plni jedno a to same pro PP80 i PP90. Davam jak jsem dostal.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků