Stránka 1 z 1

nový píst

PříspěvekNapsal: stř říj 14, 2015 16:31:28
od ronin10
jaký je číselné značení nového pístu 1. výbrusu myslel jsem že 39.25 přišlo mi ale 39.23 - možná sem jen neinformovany a je to tak spravne netuším poradte díky. případně když na něj hodím kroužky 39,25 co se stane? ma to vubec smysl? nebo ihned reklamovat? nikdy jsem pist nemenil až ted jsem chtěl. :|

Re: nový píst

PříspěvekNapsal: stř říj 14, 2015 17:33:43
od stotun
Když sem nechával dělat výbrus, tak u toho byla pístní sada a taky na pístu bylo napsáno 39,23. Taky nevím proč ne 39,25, možná třeba aby motor nebyl náchylnější k zadření při zajíždění :?
Bylo to u p. Padalíka v Kyjově

Re: nový píst

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2015 6:23:18
od wenca084
Pístní kroužky se kupuji podle válce , tzn. že vezmeš válec na krám a do něj se zkoušejí různé velikosti kroužku a měří se mezera v zámku.

Re: nový píst

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2015 10:21:52
od Pavel
Dívali jste se někdy do dílenské příručky nebo četli Ďurkoviče?
Pak byste se tak neptali. Výbrusy skáčou po 0.25mm. Začíná se na 39mm, takže 39.5 je 2.výbrus. Jenže v rámci daného výbrusu máte několik tolerančních tříd po 0.01mm, takže zmiňovaný píst je o 2 toleranční třídy menší. Moc se tomu nedivte. Ty toleranční třídy v originální literatuře jsou dělány na originální písty, takže se jimi neřiďte. Maďarské písty můžou mít třeba mnohem víc tolerančních tříd jak nahoru, tak i dolů a každý výrobce pístu doporučuje výbrus s jinou vůlí, protože se jeho píst jinak roztahuje za tepla. Proto se dělá výbrus vždy pro daný píst a když ten píst zadřete, tak musíte najít opět stejnou značku pístu se stejnou toleranční třídou.

Pístní kroužky jsou univerzální pro daný výbrus. Při zasunutí do pracovní plochy válce mají mít vůli 0.2(když je nový)-0.6mm (tehdy se už vyměňují), takže pojmou všechny toleranční třídy pístu pro daný výbrus. Viz matematika Ludolfovo číslo, obvod kružnice, to zvládne každý spočítat :)

jak se již tady kolega wenca zmiňoval, tak lze velmi lehce poznat výbrus válce, aniž byste měli nějaký měřák. Stačí mít jen pístní kroužky pro 1-12 výbrus. A postupně dávat do válce větší a větší a výbrus válce je ten poslední kroužek, který tam ještě půjde zasunout bez použití hrubé síly :)

Re: nový píst

PříspěvekNapsal: čtv říj 15, 2015 17:00:05
od ridchey
nehlede na to,ze valec muze mit vyšlahanou ovalitu a tedy ani novy pist s krouzky nepomuze,naopak-bude to jen horsi
a pak je tu i riziko vybehane hrany ve valci-kam az chodi krouzky v horni uvrati, takze po nasazeni noveho pistu s novymi krouzky,muzou tyto narazit do te hrany a polamat se. riziko tohoto pripadu je dnes velike,protoze originalni pisty i stejneho prumeru(vybrusu) se jiz nesezenou a nove nahrazky muzou mit posazene krouzky malinko jinak....a křup...

Re: nový píst

PříspěvekNapsal: pát říj 16, 2015 18:36:26
od alexandr-t
O vyběhané hraně mě neco řikej...s jednokroužkem se mě udělala hrana jako kráva...ale ve spodní úvrati :lol:

Re: nový píst

PříspěvekNapsal: sob říj 17, 2015 19:15:55
od ronin10
no složil jsem to ten pist valec a hlavu k bloku motoru dotahnul již na hotovo,a kdyz tocim klikovkou tak tam nic neskřípe ani nebouchá tak budu doufat že to bude ok,kompresy ma tj kdyz tocim klikovkou ma to ten vzdušný odpor jeste musim dat vyfuk a sání.