Stránka 1 z 1

uprava valce b210

PříspěvekNapsal: pon lis 16, 2015 16:38:46
od pepec
Zdarec, chtel bych zvysit vykon svy babetty 210. Nemate nekdo nejakej vykres nebo plan s rozmerama kanalu? Mam v planu upravit saci a vyfukovej... Samozrejme osadim jinym karbecem a vetsi koleno vyfuku. V prioze posilam upravu co jsem mel .. Slo by to vic jeste ?

Re: uprava valce b210

PříspěvekNapsal: pon lis 16, 2015 19:18:20
od Pavel
Pošli válec Stejskymu a domluv se s ním, na jaký výkon se chceš zhruba dostat. Jeho upravené válce se pak dostávají až na 9 koníků, což je 3x víc než origo Babetta. Počkáš si sice nějaký ten měsíc a zaplatíš něco mezi 3-6 tis, ale výsledek zaručen. Bez několikaleté praxe v ladění motorů bych se do toho amatérsky být tebou nepouštěl. To maďarské schéma je základ pro lehký tuning, ale pro vyšší výkon to chce upravit hlavu, případně dát už závodní vějířovitou, zakázkový píst, resp. zvážit 3K,4K či 5K úpravu a vyrobit si pár testovacích rezonančních výfuků různých velikostí, ať je na čem ladit... No,však tu jsou specialisti, kteří by ti o tom řekli víc než já. Počítej ale s tím, že bude třeba překopat celý motor, protože spojky už takový výkon moc nezachytí.

http://www.ms50.cz/_h.html

Re: uprava valce b210

PříspěvekNapsal: pon lis 16, 2015 20:56:24
od Babetak
Počítej s tim, že budeš muset vyměnit ojnici.
Hlavně, když zvedneš otáčky motoru a zvýšíš kompresy.
Stella měla najeto 3500 km a po zvýšení otáček, komprese a výměně výfuku klika najela dalších 150 km a je po ojnici. Vůle 1 mm. Karburátor z pionýra, jiný koleno karbecu.
Jede do kopce 50 km rychlostí.

Re: uprava valce b210

PříspěvekNapsal: pon lis 16, 2015 21:37:24
od alexandr-t
Základ každé úpravy je buď motor v top stavu, nebo ideálně generálka. Z motoru co je skoro po smrti nemá cenu dolovat výkon...

Re: uprava valce b210

PříspěvekNapsal: pon lis 16, 2015 22:22:51
od Babetak
Dolovat výkon můžeš, ale stejně to motor nevydrží, kdyby v tim motoru byl původní válec tak najezdí dalších 10000 km.
To mám vyzkoušený.

Re: uprava valce b210

PříspěvekNapsal: úte lis 17, 2015 11:31:35
od Pavel
Mě na upravené Babettě nejvíc odchází písty. Na jedné tuněné jsem měnil píst 3x, u druhé 2x. Odešly mi písty po 500-2000km. Z toho vyplývá, že by bylo vhodné si nechat vyrobit zakázkový kvalitní píst, který ty otáčky vydrží (jezdím cestovních 7500-8000, maximálně to točí něco kolem 8400). Ojnice z nové klikovky SK výroby (viz fichltkrámek) se odporoučela po ujetí cca 3000km. Na druhé tuněné Babettě zatím drží (originál & Rocket 4500km). Ostatní komponenty jsou v pohodě, ale já mám jen tu "maďarskou" úpravu, tzn. minimální extra navíc výkon.

Re: uprava valce b210

PříspěvekNapsal: úte lis 17, 2015 14:32:19
od Babetak
Když píst stojí 150 kč je taky rozdíl, nežli by měl stát 1300 nebo 1700 kč jako do upravenýho simsona.
Dřív stál 1700 kč, plus 500 kč poštovný.

http://rzt.de/index.php?page=shop.produ ... &Itemid=29

Re: uprava valce b210

PříspěvekNapsal: úte lis 17, 2015 20:10:39
od alexandr-t
Ojnicu mám taky rocket, pro sichr sem i leštil a ani s pístama problémy nemám. Jednokroužek z fichtlkrámku a motor točí 10000. Po cca 3000km v pohodě.
Nepočítám utavenou hranu na jednom pístu, to byla moje blbost s předstihem a nevydržel by to ani sebelepší kus.