Motor po nejake dobe ztraci vykon

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod butan » ned dub 17, 2016 16:34:01

Odpověď pro MHI.
-Alternátor babety je 8-mi pólový stroj, ten generuje 4* větší frekvenci naž je rychlost otáčení. Na jeden zápal přijdou do zapalovací jednotky 4 kladné půlvlny.
-Pokud si průběh napětí navzorkuješ, je jedno jestli 1 bit za komparátorem, nebo A-D převodníkem, získáš obstojnou referenci pro generování rampy předstihu. Signál z impulsního pólu je potřeba taky nasnímat.
-Záporné půlvlny na zapalovacím pólu používá GIT zapalování, pro vlastní stavbu doporučuji tento koncept převzít. Je tam použit násobič napětí.
-Můstkový usměrňovač zapalovacího napěti nedoporučuji. Pak by se ti tyristor v některých režimech nemusel zavřít. A impulsní pól má jeden konec natvrdo spojen se zemí, tím že odpojíš vývod od kostry si nepomůžeš.
-1 magnet, nebo spíš pólový nástavec rotoru nejde odstranit.
-Existuje varianta kondenzátorového zapalování kde z 12V vyrábíš měničem 300V, měnič se po zápalu musí na chvíli vypnout pro uzavření tyristoru. Bylo by možné osadit alternátor 4-mi světelnými póly a získat tak větší výko pro světla, a zároveň malé napětí pro napájení měniče. Připojení olověné baterie by zlepšilo podmínky pro start, při malých otáčkách alternátoru.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod mhi » ned dub 17, 2016 17:19:21

Pavel píše:Je to problém v elektrice.


And the winner is : PAVEL !

Ono tam tech problemu bylo vic, ale za ten ktery byl na videu mohla nejspis impulsni civka, zahrala se a davala blbe pulsy. Utrapil jsem ji nakonec na stojanu :). Moje samo-domo JTZ melo akorat mensi pozadavky na puls do gate tyristoru, takze chodilo "dele" nez to originalni.

Tedy: nechci to zakriknout, ale po vymene jsem ujel bez potizi na prvni pokus asi 8km, pak zacalo prset :(.

M.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod mhi » ned dub 17, 2016 17:40:17

butan píše:Odpověď pro MHI.
-Alternátor babety je 8-mi pólový stroj, ten generuje 4* větší frekvenci naž je rychlost otáčení. Na jeden zápal přijdou do zapalovací jednotky 4 kladné půlvlny.

8 magnetu v rotoru by melo delat 8* vetsi frekvenci, nez impulsni civka, ktera ma jen 1 magnet, ne? Merit to komparatorem nepujde, napeti v case dost slusne kolisa, zrejme i v zavislosti na teplote civek.

butan píše:-Existuje varianta kondenzátorového zapalování kde z 12V vyrábíš měničem 300V, měnič se po zápalu musí na chvíli vypnout pro uzavření tyristoru.


No moment ... ta hodnota 12V (resp. 6V) s realitou nema nic spolecneho, pouze to je tak nejak "odhadnute" aby to generovalo (treba 6V u Babetty pro svetla) pri definovane zatezi a to jen s nejakym rotorem-etalonem pri nejakych otackach. Pochopil jsem, ze cely navrh elektra Babetty je vlastne bezvypoctovy pokus-omyl.

Ja mam stejne v planu vyhodit ten tyristor a dat tam nejaky N-MOSFET nebo "zapalovaci" IGBT ze supliku, je pravda, ze step-up menic na treba 450V je trivialni zalezitost.

Mala poznamka, pro diagnostiku Ford je potreba na preprogramovani nekterych ridicich jednotek udelat cca 20V z 12V. Takovy menic existuje jako integrac, ale stoji docela dost penez (neco pres 1 USD), tak jsem si dal ukol, ze navrhnu pro www.obdtester.com/focom menic jen s par soucastkami, aby to bylo levne, aby byl proudove omezeny, apod. Pri vyvoji se mi nejak rozjela regulacni smycka v procesoru a sahnul jsem si :). Ackoliv civka+kapacita mela datasheetove max. napeti nejakych 30V, step-up tam udelal uspesne asi 390V a soucastky vydrzely. Jeste, ze jsem tam mel proudove omezeni ... od te doby mam pred obvody s vyssimi frekvencemi a i malymi indukcnostmi respekt.

M.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod ridchey » pon dub 18, 2016 16:26:37

tak,hlavne že jsi při tom neucítil Ampérův smrad :-)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod mhi » stř dub 20, 2016 21:37:08

Dalsi perlicka ... po ceste se mi ulomila slapka. To se ztratou vykonu nema moc spolecneho, nicmene nez jsem vyresil novou slapku tak jsem alespon vycistil nadrz apod. Po slozeni jsem nemohl seriozne nastartovat ... a kdyz uz se povedlo, tak z vyfuku sel bordel, jiskra skvela, impulsy pravidelne, stejne tak nabijeni kondenzatoru - zrejme prechlastane. Neslo mi do hlavy odkud to slo, kazdopadne nemam uplne idealne nastavenou hladinu, tak jsem rozebral karburator a oci vyskakuji ven z dulku: na dne se valela volnobezna tryska !!! Takze misto trysky 53 ci co tam je jsem mel trysku 6000 :). Hlavni tryska navic povolena. Nejde mi do hlavy jak se to mohlo vydrncat, kdyz jsem mel naposledy rozebrany karburator, pritahnul jsem obe poradne.

Co s tim? Predstava, ze se mi to vydrnca 10km od domova.... ? Zakapnout lakem to asi nema smysl, to mi benzin rozpusti. Dat neco do zavitu je cesta do pekel, to uz nikdy nepovolim.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod ridchey » čtv dub 21, 2016 8:45:45

asi jsi mel maly obed a prece jen to malo utahnul :-)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod mhi » čtv dub 21, 2016 10:12:58

Ta tryska zase tak moc poradne utahnout nejde, protoze bych ji rozlomil. Neni to ocelovy sroub.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod Azor » čtv dub 21, 2016 11:37:07

Taky mi to připadá divný, jezdím na několika babetách od roku 1984 a nikdy se mi nic takového nestalo. Tedy pokud ty trysky nejsou z druhovýroby z nějakého čínského koncernu (rozuměj kůlna za baráčkem). :mrgreen:
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod stotun » čtv dub 21, 2016 13:14:29

Mě se to taky stalo, motor nechtěl držet volnoběh, tak se si myslel že je zacpaná tryska, ale taky byla uplně vyšroubovaná.
Mara
stotun
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 18, 2015 2:41:34
Bydliště: Snovídky

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod mhi » pát dub 22, 2016 10:40:28

Azor píše: pokud ty trysky nejsou z druhovýroby z nějakého čínského koncernu (rozuměj kůlna za baráčkem). :mrgreen:


Podle meho nazoru byly original, byly pekne zapecene: povolit je poprve byl temer nadlidsky ukol (telo trysky je uz krehke a zabrat sroubovakem = jistota rozlomeni).
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 5 návštevníků

cron