Motor po nejake dobe ztraci vykon

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod mhi » čtv bře 31, 2016 22:45:49

V rozpohybovavani me Babetty mam problem s motorem, po chvili jezdeni - cca 2-3km. Protoze nemam zkusenost "jak se to ma chovat", prosil bych o radu. Je to asi nejaky stupidni problem, nicmene pro mne neni trivialni jej vyresit.

Babetta 210.000 po GO motoru (loziska+prevodovka, klika/pist/ojnice/valec bez opravy, nova gufera), karburator vycisten, soupe na 2. zarezu odshora, nastaveni volnobehu cca 1 a kousek otacky sytost, vzduch aby to netocilo kolem ale nezdechalo. Mineral olej - myslim Castrol, palivo tankovano v unoru, nezkraceny vyfuk, zapalovani "tyristor" (dle meho nazoru chodi OK). Predstih jako pri koupi Babetty (nejela ale vubec, takze se to mohlo chovat stejne), kazdopadne po GO jsem jej nastavil suplerou dle Durkovice a trefil se presne do puvodni pozice :).

- Nastartuji babettu na sytic, chytne hned, po chvili vypnu sytic, vrci dal. V minulosti mi obcas zdechla, ale to bylo asi spatne serizenym volnobehem, nebo velkou zimou.
- Toci se na volnobeh treba 3 minuty, zadnim kolem mi to neprotaci (zvednu-li otacky plynem, kolo se roztoci), motor se trosku zahreje.
- S Babettou se bez problemu rozjedu
- Akcelerace po rovince pocitove OK, zarazeni 2. rychlosti take OK.
- Po velmi mirnem stoupani - jedu z kopce, rychlost 40-50km/h dle tacho bez problemu.
- Ujedu 500m, otacim se, zpet to je trosicku do kopce.
- Babetta je vzdy najednou pomerne lina, nechce se ji do otacek (na volnobeh stale toci), casto ale nakonec chytne dech a jede i do kopce treba 40km/h
- Zkousel jsem v tomto okamziku vysroubovat vicko nadrze (nepomohlo) i udelat test vytecenim benzinu do PETKy (tece porad).
- Co se zda pomohlo je nechat to chvili vrcet na volnobeh, ale presvedcivy vysledek to nema
- Zopakoval jsem 3x kolecko sem-tam 500m a skoncil ze to VUBEC netahlo, zdechalo i na volnobeh.
- Najisto zacla zdechat kdyz jsem se pokousel rozjet, spojky se tocily jak bych ocekaval.
- Nastartovat sla, volnobeh nakonec drzela, ale velmi neochotne, prestelovani karburatoru nepomohlo, nakonec jsem ujel dalsich 500m pri soucasnem prislapovani
- Louzicka pod karburatorem neni, jen par kapek
- Odpojeni hadicky sani od kostry nepomuze

Po dojeti:

Sundani hlavy i valce, pocitove tam je hodne oleje (dokonce z toho i zacal kapat, ruka ihned zamastena), svicka tmave cihlove cervena, neni mokra (olej jen na hlave, hlavne gravitacne vespod pod svickou). Z vyfuku mi pomalu !kape! olej. Nerekl bych, ze jsem prehnal pomer s benzinem (1:33), mam pripadne vyzkouset jeste rozredit benzinem?

Rikam si tedy: vyfuk se ucpe. Rozeberu, je v nem nejaky karbon, ale vsechny otvory pekne pruchozi (pro jistotu jsem vycistil, pochybuju ze to ale pomuze). Jedine ten olej, kterym je karbon pekne nasakly a lehce to z vyfuku odkapava.

Spojky bez mastnoty, z motoru olej nekape. Motor hned po dojeti horky, ze na nem neudrzim ruku.

Po odstati dalsi den je projizdka obvykle s naprosto shodnym scenarem, pouze se mi nejakou zahadou lehce prodluzuje vzdalenost, kterou ujedu :).

Snad jsem nezapomnel na nic, poradite mi nekdo jak bych mel postupovat v diagnostice problemu ? Delam pokroky, na to co vsechno tam nechodilo jsem uz docela spokojeny, jen to jde strasne pomalu a nejsem zvykly postupovat metodou pokus-omyl :). Diky!
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod Artifex » čtv bře 31, 2016 22:55:43

CO palivová hadička, ucpaný filtr? Na volnoběh stíhá doplňovat ale za těch 500m vyjedeš obsah karburátoru a pak není co spalovat.
Uživatelský avatar
Artifex
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 113
Registrován: úte dub 14, 2015 22:39:16
Bydliště: Brno

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod mhi » čtv bře 31, 2016 22:59:08

Artifex píše:CO palivová hadička, ucpaný filtr? Na volnoběh stíhá doplňovat ale za těch 500m vyjedeš obsah karburátoru a pak není co spalovat.


Po 500m jsem odpojil duty sroub a kolinko z karburatoru a teklo do petky proudem. Jeste mne napadl ventil, ale kdyz vyjedu palivo do zastaveni motoru a pak otocim kohoutem, hned mohu nastartovat. Zkousel jsem i za jizdy vypnout palivo, ujet 100m, potom zapnout ... nic se nezmenilo.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod wenca084 » pát dub 01, 2016 6:20:49

Kolik máš najeto po té Go co píšeš? Jestli jen těch 10km co jsi najel , tak není dobré to točit 40-50km/hod , ale pomalu zajíždět. Asi je válec více na těsno a přidírá se to. Pak to trochu schladne a zase jede.
Babetta 207/500 , Simson SR 70
wenca084
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 359
Registrován: úte led 14, 2014 3:09:14
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod mhi » pát dub 01, 2016 13:07:36

wenca084 píše:Kolik máš najeto po té Go co píšeš? Jestli jen těch 10km co jsi najel , tak není dobré to točit 40-50km/hod , ale pomalu zajíždět. Asi je válec více na těsno a přidírá se to. Pak to trochu schladne a zase jede.


Jak poznam pridirani valce jinak, nez ze uvidim ve valci mechanicke poruseni kdyz sundam hlavu? Predpokladam, ze prave snizenim vykonu, kdyz se to nekousne uplne. Zkousel jsem i jet velmi poklidne (do 30km/h, dvojka zarazena) a nemam pocit, ze by to bylo o moc lepsi. Mozna jsem to nenapsal uplne vhodne, rozjedu se na 40+ km/h, ale NEJEDU TAK DLOUHO.

Motor je bez vybrusu - najezd > 10000 km, tolerance jsem nemeril, ale odpich to ma ze zacatku docela slusny, takze tady bych problem nehledal. Mam jeste nove pistni krouzky, ty bych mohl snadno vyzkouset. Take jsem objednal soucastky na zapalovani, tak si jej pristi tyden postavim a vyzkousim, jestli to neco zpusobi (umim si predstavit, ze kondenzator by mohl odchazet tak, ze by po chvili ztracel kapacitu ci se mu menil vnitrni odpor).

Jak ma byt vlozena vlozka vyfuku? Mam ji osou tech 3 "trubicek" vodorovne, dve male ze strany od motoru mi koukaji dolu. Koncovka ma tu trubicku dole.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod mhi » pát dub 01, 2016 18:52:11

Maly update. Testovaci jizda po +- rovince, nekde je trosku stoupani, ale nic zavratneho. Vyfuk mam pekne vypaleny, Jel jsem asi 2,8km, snaha celou cestu o +- 25km/h aby to zaradilo dvojku a trosku jelo, maximalka lehce k 40ti (dle radaru tacho meri "spravne"), po tech 2,8km to zase prestalo tahnout. Motor jsem nezastavoval, jen chvili neco zkoumal ... kdyz odpojim retez, stejne motor nejde do otacek, v krizi se samozrejme ani nerozjedu. Pomohl jsem mu tedy slapanim a kupodivu chytil druhy dech, najednou mi to zase chvili jelo. Dojel jsem domu (celkove dohromady jizda 3,5km), vyndam svicku, opet tmave cihlove cerveno-hneda, ALE cely zavit zadelany od tekuteho cerneho oleje (hlava zvenku cista). Necham to tedy vychladnout aby se na motor dalo sahnout a jedu podruhe, po 1km zase krize, chvile stani na miste, mohu se rozjet ... a s velmi linym motorem se vracim rychlosti 15-20km/h dalsi kilometr domu, volnobeh po dojezdu drzi.

Skoro to na mne dela dojem, ze se to uchlasta, ale proc mam pekne zabarvenou a suchou svicku?
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod alexandr-t » pát dub 01, 2016 19:15:33

Nepřehřívá se ti to? Předstih máš nastavené na jakou hodnotu? Když sem postavil 225 motor,tak sem taky omylem dal menší předstih a sice to jelo,ale přehřívala se jako prase a nakonec mě shořela hrana pístu :D
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod mhi » pát dub 01, 2016 19:29:54

Predstih jsem delal suplerou ... klika do HU a pak zpet cca 1,5mm, suplera aby byla tak nejak "kolmo" na valec (v HU zaobleni valce stejne nehraje moc roli). Pokusim se najit nejaky vhodny teplomer a "v krizi" zmerit teplotu. Protoze jsem ale doma po 1. projizdce nechal trosku vychladnout motor a krize se dostavila velice brzy, nepredpokladam, ze teplota bude tim problemem.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod Azor » sob dub 02, 2016 21:12:10

Může to být v podstatě cokoliv - babča se chová podle zákonů černé magie :twisted: , ale mně něco podobného dělala JTZ - tedy tyristor. Ber to jako námět, ne jako diagnozu, ovšem pořídíš-li si náhradní JTZ, bude se určitě hodit i kdyby to nebylo ono. :wink:
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod mhi » ned dub 03, 2016 15:14:37

Zbastlil jsem tyristor, kupodivu jsem mel i vsechny soucastky, kondik sice 20uF/450V, ale startovalo a jelo to s nim dobre. Potom drobna zmena ... misto toho aby to jednoduse zacalo zdechat bylo citit, jak se ji chce mnohem ziveji do otacek, ale po vterine snahy otacky vzdy klesly (Babetta v otackach tahla, bylo to pekne citit, cuk sem, cuk zpet). Vyfuk nove cisteny, svicka nova. Pod karburatorem minimalni louzicka (spis kapky).

Takze ujeto cca 2km spis z kopce, razeni na 2ku OK, rychlost do 30km/h ... do mirneho kopecka nakonec vubec nechtela jet, tak jsem se otocil, 500m z kopecka, potom zastaveni a video https://www.youtube.com/watch?v=kybyOXEdtx0 (plynem jsem tocil na max 20%) ... a zdechla. Ta prilepena bublinkova obalka je dobastlene tyristorove zapalovani.

Nasledovala chvile stani, rozslapani cca 500m, na volnobeh tocila ale zase nesla do otacek (bez zateze), potom zase stani a vychladnuti na teplotu abych na valci udrzel ruku (tzn. max 70'C), vychladla behem minutky-dvou stani. Potom normalni natoceni pedalem a dalsi video, chvilemi jsem prislapoval (na videu je slapani vetsinou videt, plyn nebyl nikdy vice nez 50%, spis tak 20-30%) https://www.youtube.com/watch?v=-QkYCntlDhE ... jeste tak 30 sec podobneho trapeni a potom to zase chvili jelo. Dvojku to snad nikdy nezaradilo, ale melo snahu (to bych rekl ze neni vina spojky ale malym vykonem motoru, kdy doslo k zarazeni a opetovnemu vyrazeni).

Nemam uplne pocit, ze by to bylo prilis vysokou teplotou motoru. Z elektra muzu jeste vyzkouset jinou civku a svicku. Nove ale po tomto trapeni je svicka trosku vlhka a spis do cerna nez cihlova barva :(. Predpokladam, ze to je ne zcela optimalnim zapalovanim, pristi tyden tam dam vice vyhovujici soucastky.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod alexandr-t » ned dub 03, 2016 19:33:27

Tohle je hodně divný... To cuk sem cuk tam, co popisuješ, by bylo tak na špinavé karbec, ale vzhledem k tomu, žes dělal dost věcí, tak předpokládám, že karb bude "v pořádku". A navíc to podle všeho bylo až při změně zapalka.

Pokud máš možnost hodit tam jinou cívku, tak bych to určitě zkusil, ideálně třeba i se zapalovacím káblem...

Teď mě tak napadá, neni možný že by to dělal snímač otáček? Po ohřátí začně blbnout, za studena funguje ok.
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod mhi » ned dub 03, 2016 21:58:34

Puvodni zapalovani muze byt "nacate" (kondik, civka, tyristor), Babettu jsem koupil v nepojizdnem stavu, s minimem oleje v prevodovce, misto segrovek byly omotane dratky, sem tam nejaky dil chybel, kartery zalepene tmelem a podobna vylepseni.

To moje bastl-zapalovani ma tyristor s malym rozsahem a moc velky kondenzator, v tydnu koupim spravne soucastky. Nicmene nemyslim si, ze jakkoliv vyresi problem, pouze budu moci eliminovat jednu moznou pricinu. Po takove (nebo delsi) jizde se mi to prestalo jezdit pokazde, nove se k tomu pridala ta snaha jit do otacek (s puvodnim tyristorem to jenom skomiralo).

Skoro si pripadam jako v "modernim autoservisu", kdy diagnostika rekne je to to a to a podle manualu se meni dily. Akorat ja smeruju k tomu, ze budu postupne menit vse :). Jestli by nebyl levnejsi koupit dalsi Babettu s dobrym motorem...

Impulsni civku zjistim osciloskopem, holt budu muset jizdu naplanovat tak, abych dojel ve spravny cas domu nebo si poridit nejaky do ruky :). Mam pomerne kvalitni digital i s logickym analyzatorem, ale je to 19" skrin :).
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod alexandr-t » ned dub 03, 2016 22:07:03

A nenasimuluješ to nějak? Napadá mě jedině pořád se motat kolem baráku jak blbec a zrovna když to začne dělat, tak rychle měřit :lol:
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod mhi » ned dub 03, 2016 22:21:21

Okolo baraku mi to nezdechne nikdy :-). Neni to tak hrozne, deje se to po cca 2km urcitym klesanim/stoupanim (nepomuze jet sem-tam dokolecka). Problem je spis v tom, ze velmi rychle to znovu zacne jet dobre (pokud to neni uplne nepojizdne). Uz vidim tu situaci jak dojedu i v te nejvetsi motorove krizi domu, pripojim osciloskop a vse bude v nejlepsim poradku. Stejne si ale myslim, ze to bude spis nejaky mechanicky nez elektricky problem. Doufal jsem, ze nekdo uvidi ta videa vyse a rekne: to je jasne, je to to a to :).
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Motor po nejake dobe ztraci vykon

Příspěvekod mhi » pon dub 04, 2016 20:37:04

Dnesni jizda, nove zapalovani se spravnymi soucastkami, trosku jsem tomu slapnul na krk, po necelem kilometru se mi zacalo kourit od kolene vyfuku, tak jsem na chvili zastavil, potom to jelo mozna 500m a skoncil jsem, motor zdechal i na volnobeh. Svicka cihlova :-((, sundano jeste z horkeho motoru. Na spodni strane valce byl videt lehce odkapavajici olej v prostoru valec-hlava. Po chvili jsem to opet rozpohyboval.

Doma jsem sundal valec, pist ma na horni strane videt, ze se o neco trel (neni to vylozene odrene, ale takova lehka stopa). Mohlo byt uz od puvodniho majitele, bohuzel jsem puvodni stav dusledne nezdokumentoval. Aktualni stav viz foto, vc. toho "kouriciho kolene", predpokladam od oleje. Mozna jsem spatne pritahnul hlavu, nebo ten vyfuk, nevim. Kazdopadne mi prijde, ze ve valci je prilis mnoho oleje...

Vsechno jsem ocistil, slozil, poradne utahnul, pist jde krasne volne, nic nikde nekape a netece, jenze ted' mi to uz nechce jet ani doma! :). Rozeslapu to, volnobeh OK, ale jakmile pridam plyn, motor se vetsinou udusi. Na sytic (funguje OK) se mi to nezadusi (az kdyz pridam plyn). Dela to i s odpojenym sanim. Karburator jsem pred mesicem cistil a zjevne tak cinil i predchozi majitel, protoze byl pekne vypucovany.

Majerek-poruchy...pdf znam uz pomalu nazpamet a zacinam opakovat opravy.
Přílohy
hlava.jpg
Zadelana hlava .. cca 15 ujetych km.
hlava.jpg (235.21 KiB) Zobrazeno 6885 krát
pist.jpg
Pist a "horici" koleno vyfuku
pist.jpg (236.38 KiB) Zobrazeno 6885 krát
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků