V rozpohybovavani me Babetty mam problem s motorem, po chvili jezdeni - cca 2-3km. Protoze nemam zkusenost "jak se to ma chovat", prosil bych o radu. Je to asi nejaky stupidni problem, nicmene pro mne neni trivialni jej vyresit.
Babetta 210.000 po GO motoru (loziska+prevodovka, klika/pist/ojnice/valec bez opravy, nova gufera), karburator vycisten, soupe na 2. zarezu odshora, nastaveni volnobehu cca 1 a kousek otacky sytost, vzduch aby to netocilo kolem ale nezdechalo. Mineral olej - myslim Castrol, palivo tankovano v unoru, nezkraceny vyfuk, zapalovani "tyristor" (dle meho nazoru chodi OK). Predstih jako pri koupi Babetty (nejela ale vubec, takze se to mohlo chovat stejne), kazdopadne po GO jsem jej nastavil suplerou dle Durkovice a trefil se presne do puvodni pozice .
- Nastartuji babettu na sytic, chytne hned, po chvili vypnu sytic, vrci dal. V minulosti mi obcas zdechla, ale to bylo asi spatne serizenym volnobehem, nebo velkou zimou.
- Toci se na volnobeh treba 3 minuty, zadnim kolem mi to neprotaci (zvednu-li otacky plynem, kolo se roztoci), motor se trosku zahreje.
- S Babettou se bez problemu rozjedu
- Akcelerace po rovince pocitove OK, zarazeni 2. rychlosti take OK.
- Po velmi mirnem stoupani - jedu z kopce, rychlost 40-50km/h dle tacho bez problemu.
- Ujedu 500m, otacim se, zpet to je trosicku do kopce.
- Babetta je vzdy najednou pomerne lina, nechce se ji do otacek (na volnobeh stale toci), casto ale nakonec chytne dech a jede i do kopce treba 40km/h
- Zkousel jsem v tomto okamziku vysroubovat vicko nadrze (nepomohlo) i udelat test vytecenim benzinu do PETKy (tece porad).
- Co se zda pomohlo je nechat to chvili vrcet na volnobeh, ale presvedcivy vysledek to nema
- Zopakoval jsem 3x kolecko sem-tam 500m a skoncil ze to VUBEC netahlo, zdechalo i na volnobeh.
- Najisto zacla zdechat kdyz jsem se pokousel rozjet, spojky se tocily jak bych ocekaval.
- Nastartovat sla, volnobeh nakonec drzela, ale velmi neochotne, prestelovani karburatoru nepomohlo, nakonec jsem ujel dalsich 500m pri soucasnem prislapovani
- Louzicka pod karburatorem neni, jen par kapek
- Odpojeni hadicky sani od kostry nepomuze
Po dojeti:
Sundani hlavy i valce, pocitove tam je hodne oleje (dokonce z toho i zacal kapat, ruka ihned zamastena), svicka tmave cihlove cervena, neni mokra (olej jen na hlave, hlavne gravitacne vespod pod svickou). Z vyfuku mi pomalu !kape! olej. Nerekl bych, ze jsem prehnal pomer s benzinem (1:33), mam pripadne vyzkouset jeste rozredit benzinem?
Rikam si tedy: vyfuk se ucpe. Rozeberu, je v nem nejaky karbon, ale vsechny otvory pekne pruchozi (pro jistotu jsem vycistil, pochybuju ze to ale pomuze). Jedine ten olej, kterym je karbon pekne nasakly a lehce to z vyfuku odkapava.
Spojky bez mastnoty, z motoru olej nekape. Motor hned po dojeti horky, ze na nem neudrzim ruku.
Po odstati dalsi den je projizdka obvykle s naprosto shodnym scenarem, pouze se mi nejakou zahadou lehce prodluzuje vzdalenost, kterou ujedu .
Snad jsem nezapomnel na nic, poradite mi nekdo jak bych mel postupovat v diagnostice problemu ? Delam pokroky, na to co vsechno tam nechodilo jsem uz docela spokojeny, jen to jde strasne pomalu a nejsem zvykly postupovat metodou pokus-omyl . Diky!