Je to na vybrus? [B207]

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » úte kvě 24, 2016 7:37:53

Jenom takova perlicka, tato B207 mela matky jeste vypodlozene nekolika podlozkami. Duvod mi nejak usel, snad jedine ze orech na golu byl moc kratky, tak aby to majitel mohl utahnout, dal tam par podlozek.

Take jsem nepochopil jednu vec, jak jsem napoprve pritahoval tu jednu matku, stale to slo velmi snadno ... a utahovanim jsem vysrouboval steft z karteru. Zavit v karteru zustal neporusen, stejne tak na steftu, a steft musel v karteru byt pomerne hluboko, zadny z nich nevycnival vic nez mel.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod Azor » úte kvě 24, 2016 21:36:03

mhi píše: utahovanim jsem vysrouboval steft z karteru. Zavit v karteru zustal neporusen


Jako fór je to dobrý, ale jinak je to s prominutím blbost. Leda, že by se jednalo o subdodávku z Mukačeva, kde tehdy za sovětských časů zlámali všechny závitníky a našli už jen levý.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » úte kvě 24, 2016 22:22:44

On to ale neni for ... koukal jsem na to jako na zjeveni. Steftem potom slo normalne sroubovat sem-tam s pomerne velkou vuli. Zavity na obou koncich jsou spravne. Az tam budu davat zavitovky, pokusim se zjistit, jak to bylo mozne.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » čtv kvě 26, 2016 23:45:37

Ziskal jsem valec B207, podle prumeru 1. vybrus, uvnitr drobna koroze, nekomu dlouho lezel v garazi. K nemu byla v krabici i klika s pistem, ten ma prumer (mereno od spodu asi 13mm) cca 39.15 (asi by melo byt 39.2xx?), napis 1BX. Jaky to je vyrobce?

Ve valci neni schod, celkove bych rekl lepsi stav, nez mam na Babette. Krouzky tam byly zlamane a zapecene, mam nove v zasobe. Mam to vymenit misto toho co mam, nebo se do neznameho valce/pistu nemam poustet ?

Je nejaka finta jak udrzet pri natahovani cepu valecky na ojnici? Nemam tam pouzdro, ale volne 25 valecku, ktere drzi takove prstynky. Stahovak original nemam, dostaval jsem to dolu pres matku s lemem pasujici na pistni cep a zavitova tyc + matka na druhe strane pres trubku. Nedovedu si predstavit jak je tam udrzim pri nasouvani pohromade, jeste k tomu s motorem na ramu. Pistni cep na vtlacovani a na zniceni (zmenseni prumeru) navic nemam.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod Azor » pát kvě 27, 2016 7:06:31

Bez nějakého pomocného čepu to nepůjde, pokud je na dosah soustruh, je to sranda, pokud ne, je třeba hledat něco co rozměrově sedne. Jinak je zajímavé, že tam máš jehly, u 207 bylo většinou lalisované futro. A nakonec, pokud ti nejde o dobovou autenticitu, doporučuju hodit tam válec z 210, já jsem ho narouboval před nedávnem a zatím jenom samá pozitiva. :D
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » pát kvě 27, 2016 8:35:21

Soustruh bohuzel nemam, ale neco snad najdu. Jehly byly v tom "krabicovem motoru", vlastne to byl temer komplet motor B207 az na viko prevodovky. Co je v moji B207 jsem jeste nezjistoval, pist jsem nesundaval. Jak koukam do katalogu ND, tak tam je skutecne pouzdro. Doufam, ze pistni cep bude stejny, je to zamenitelne, nebo ne a to znamena poridit novy pist nebo prohodit i kliky ? Krabicova klikovka neni nic moc, to radsi udelam vybrus valce co tam mam nyni.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » pon srp 08, 2016 21:57:25

Tak jsem i pres odrazujici nazory v teto Babette vymenil valec & pist za jiny, dal jsem nove pistny krouzky. Po zajeti jede hezky (lepe nez s puvodnim valcem). Ponauceni je, ze se vyplati vymenit i jen pistni krouzky.

Bohuzel co mne u vsech Babett trapi je bohatost smesi, s pouzitim original trysek (58 u 2909DC a 63 u 2912DC). Elektroda je sice do tmavehnede-cihlova, lem ale zabordeleny. Je mi jasne, ze asi nebude jina moznost nez u B210 vzit trysku 58 a tu prevrtat, ale pro B207 jsem mensi trysku v nabidkach nevidel.

Tato konkretni B207 mi falesny vzduch nikde rekl bych nemuze sat, zkousel jsem i uplne novou trysku 58, volnobeh to drzi perfektne a ten je nastaven na nizke otacky, neuchlastava se, akceleruje jak ma ... jen ta svicka mi nedela radost.

Pro pobaveni, dnes jsem mel peknou "poruchu", dojel jsem skoro do prace a Babette se najednou prestalo chtit jit do otacek, byla takova nejaka unavena. Rikam si, bud' se pridira, nebo karburator. V praci jsem shodil valec, vycistil karburator, projel, vse jak melo byt. Jakmile jsem odjizdel, asi po kilometru v kopci mi Babetta na semaforech chcipla. Duvod? Povoleny original faston na indukcni civce-modry vodic, asi se vykvrdlal. V nizkych otackach to nejak chodilo, pak uz asi ne.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod Azor » úte srp 09, 2016 1:11:01

:) To není pro pobavení, ale pro poučení. Vyplatí se všechny fastony nejen překrimpovat, ale i propájet, pak má člověk přece jen trochu jistotu, že to nezradí. Jinak z osobní zkušenosti (již 3 ks) můžu vřele doporučit u B 207 výměnu válce za typ 210, změna k lepšímu je znát okamžitě. Hlava může zůstat stávající, akorát dekompresor nebude přepouštět do výfuku, ale do ovzduší - nebo ho rovnou odstavit (žádná tragedie pokud člověk ještě není nemohoucí dědeček, který to při startu neušlápne) a dát tam zkratovací chcípák. To se samozřejmě netýká ortodoxních klasiků, kteří si potrpí na původnost - tím se nikomu nevysmívám, ale zatím jsem uživatel a ne veteránista. :D
Jo a ještě opět z vlastní zkušenosti mohu doporučit karbes z pionýra, dá se sehnat za slušný peníz a trysky k ladění jsou např na webu "Stadion tuning" k dostání v široké škále včetně trysky plynule regulovatelné - pro laborování je to ideální.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » úte srp 09, 2016 21:51:20

Tak ja jsem asi ten veteranista, protoze chci, aby to vypadalo jako puvodne, na Pionyru si urcite ponecham volitelne i kladivka ;-). Navic mam dve B210 na kterych muzu jezdit, ale nevim proc, nejak mi k srdci prirostla ta B207. Byt' jede subjektivne hure.

Pokud jde o tu bohatost, muzete mi sem nekdo napsat jak vypadaji Vase svicky? Jestli nechci od Babetty neco, co z principu kdyz je vycistena NEumi. Se zahumusenym karburatorem jsem byl u B210 schopen nastavit smes temer dokonale. Experimenty se sanim prinasi pouze negativni efekt. Nestezuji si na jizdni vlastnosti po vycisteni, jen vim jak muze vypadat svicka s dobre nastavenou smesi ;).
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod tuningrob » stř srp 10, 2016 18:02:51

Originál je nuda.
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » stř srp 10, 2016 21:03:34

Tento rok uz to nestihnu, ale mam jeste jednu B207 (a vlastne i dalsi motor) na hrani, kde uz je originalita pase. Akorat u te druhe Babetty nejsem schopen sundar spojkovy kos, uz jsem pro to udelal vse krome nahrati autogenem. Skoro bych rekl, ze to je prilepene Loctitem. Zrejme duvod, proc se ji majitel chtel zbavit za jakychkoliv podminek.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků

cron