Je to na vybrus? [B207]

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod ridchey » čtv kvě 05, 2016 18:33:43

kdyz si dukladne prohlidnes ten karb,tak uvidis dirku zepredu karbu,ktera jde az ke sroubu bohatosti,tedy sroubem zaviras vzduchovy baypas kolem soupatka,tedy karb saje pres volnobeznou trysku, ale dostava mene vzduchu,tedy je vice bohata smes......(nebudeme li v tuhle chvili brat v uvahu benzin,ktery projde kolem jehly,ten je pri volnobehu konstantni a regulace je sroubkem prisavani vzduchu)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod Pavel » pát kvě 06, 2016 6:55:48

Lepší než chlup by byla ultrazvuková čistička. Na takové ty drobné věci bohatě vystačí ultrazvuková čistička za 700Kč z Lídlu...Jinak co se týče zasviněnosti karburátoru, tak pokud to vyloženě není zabetonované tak, že nejde vidět skrz trysku, tak to musí jet. Osvětlující článek, jak to v tom karburátoru vlastně funguje, najdeš na http://motochina.cz/view.php?cisloclanku=2010090007 Doporučuji si ho přečíst všem, kteří nemají ještě karburátor v malíčku.

Jinak ohledně otázky krytu pod nádrž http://img.motorkari.cz/upload/images/d ... jpg?154172 Tento kryt se dával do B207.500 a B207.356. Ostatní typy ho nemají. Není to nic, co by tam muselo být.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » sob kvě 07, 2016 12:40:55

ad popis karb: obecny princip mi je jasny, me slo o ten konkretni Jikov z Babetty, treba vysvetleni otazky jak u volnobezne trysky presne funguje vzduchovy kanalek. Treba otazka funkce toho sroubu, kdyz se zavre vzduch (jako se se jim asi skutecne zavre), zda dokaze podtlak v difuzoru strhnout kapalinu az z te volnobezne trysky.

jinak ten karburator byl zabetonovany tak, ze volnobezny system byl uplne nepruchozi. Hlavni tryska i kanalek byly nejak pruchozi.

Paradoxne mi ta chlupem procistena Babetta 207 dela stale chudou smes, kdezto B210 mi nyni nejak zahadne po zahrati zacala obcas zvedat otacky (a srouby nijak nereaguji ani jeden ...) a ma moc bohatou smes. Musim ji zdechnout a pockat, potom zase jede normalne. Zatim predpokladam, ze se preplavuje komora.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod Pavel » sob kvě 07, 2016 17:42:50

Jak už píše Ridchey, tak je na Babettě kanálek pro sání vzduchu pro volnoběžnou trysku. Ten kanálek můžeš ucpat tím šroubkem bohatosti směsi. Když ho úplně dotáhneš na doraz, tak ten kanálek ucpeš a Babetta pojede jen na vytočenou rukojeť. Jinak setkávám se s tím, že lidé neustále řeší volnoběžný okruh, ale ten pro provoz Babetty důležitý vůbec není. Důležitý je ten hlavní okruh. Jestli máš černou svíčku, tak to zcela určitě není volnoběžným okruhem, že bys špatně nastavil šroubek bohatosti směsi. Klidně ten šroubek můžeš vyšroubovat a ucpat žvýkačkou a nic se nestane. Je to tam úplně k ničemu, resp. to bude dělat max. problémy jen na volnoběh.

Jinak každý karburátor je originál. Každé hliníkové těleso je odlité a navrtané jinak, každý karbec má trochu jiné komponenty. Proto se při namontování na Babettu každý karbec chová jinak. A také nezapomeň, že na každé Babettě máš jinak danou drátěnku a máš různý průměr sání. Myslím tu hadičku, co jde do plastového krytu karburátou. Jinačí tvar jehly. Už jsi určitě něco měnil nebo majitel před tebou. Proto nelze aplikovat postup z jednoho karburátoru na druhý. Jinak jistota je, když seřídíš správnou hladinu paliva. Je to někdy drbačka i na 3 hodiny, když máš nějaké blbé komponenty, např. nevhodný plovák z druhovýroby a nedaří se to seřídit.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » sob kvě 07, 2016 21:12:39

Muj dotaz nesmeroval k tomu, ze by se mi neco "nedarilo", ale chci chapat do detailu jak to funguje. Zatim jsem oba karburatory mel v jednom okamziku serizene +- OK. U te B207 v ramci moznosti, budou tam KO gufera.

Jinak pokud jde o volnobeznou trysku, tak je 0,35mm prumer, hlavni 0,58. Prurezy: volnobezna pi*0,17^2 = 0,090746 mm^2; hlavni pi*0.29^2=0,264074 mm^2.; celkove 0,35482 mm^2.

Bude-li zcela pruchozi hlavni tryska (nezuzena nasledne konusem jehly v emulzni trubici), mela by volnobezna tryska ovlivnovat mnozstvi benzinu az 25% pri jakemkoliv rezimu jizdy (v realu to bude zrejme ale vic). To jen k tomu jak volnobezna tryska ovlivnuje ne-volnobehove rezimy (zde se bavime o sroubu, vim, ale nekde tu zaznelo, ze volnobezna tryska nema vliv - podle me ma). Nebo mam v uvaze nekde chybu?
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod Pavel » sob kvě 07, 2016 21:34:29

Výpočet je správně, zde vidíš tabulku průtoku pro dané trysky

http://veterani.as-p.cz/pages/technicke ... a-hlavni-/

Úvaha, že se ale volnoběžná tryska uplatní v celém spektru zdvihu šoupátka, je však již špatná. Volnoběžný režim se prakticky zcela vyřadí z funkčnosti už při zdvihu šoupátka na cca 1/4 max zdvihu.

Zde podrobnější vysvětlení.

Při šoupátku otevřeném od spodního dorazu do zhruba 1/4 až 1/3 se směs tvoří tímto způsobem. Pomocný vzduch se nasává menším vzdušníkem a ústí do směšovací komůrky volnoběhu do které je benzin přiváděn volnoběžnou tryskou. Odtud je vzniklá emulze vedena kanálkem o průměru asi 0,4 mm pod hranu šoupátka nebo až za ni směrem k motoru a zde se mísí s prakticky čistým vzduchem, který prochází pod šoupátkem, protože tryska nebo spíše sedlo jehly je uzavřeno jehlou a pokud není, v prostoru jehly je tak malý podtlak, že nestačí k nasátí směsi zpod jehly. Při šoupátku otevřeném od 1/4 až 1/3 do 2/3 až 3/4 klesne podtlak za šoupátkem a emulze z kanálku volnoběhu přestává byt nasávána, současně stoupne podtlak v oblasti jehly a emulze je vysávána kolem jehly. Pomocný vzduch je nasáván větším vzdušníkem na zadním hrdle a vstupuje do tzv. emulzní trubice kde se mísí s benzínem, který přitéká hlavni tryskou, množství emulze které vstupuje do difuzoru je řízeno kuželovou částí jehly a zde se mísí s hlavním proudem vzduchu. V poslední části zdvihu šoupátka se průřez mezery zvětši tak, že průtok emulze ji není omezován a množství emulze (a tím i benzinu) je určeno velikosti hlavni trysky a vzdušníku.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » sob kvě 07, 2016 22:07:26

OK, rozumim, diky, takze diky zmene podlaku se "nestrhne" pri vice otevrenem soupatku (a jehle) emulze z volnobezneho systemu.

Ted' zbyva otazka: kdyz zavru zcela sroub bohatosti smesi, dostava se nejaky benzin (smes, emulze) pres ten 0,4mm volnobezny kanalek ? Moje (mozna spatna) uvaha rika, ze nikoliv. Ridchey tvrdi, ze naopak bude smes velmi bohata. To by dle meho nazoru slo jedine kdyz by benzin zaplavil celou smesovaci komurku a "fixirka" by fungovala az v difuzoru.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » stř kvě 11, 2016 14:23:16

Tak jsem opravil co bylo dulezite, vetsina pazvuku zmizela, nedusi se, chyta na drc, karburator jeste neni uplne serizeny (hlavne me zarazi, ze smes je spis chudsi a nakopnu to bez sytice-zapnu-li sytic, zdechne to), vsechno seriove. Do mirneho kopecka proti radaru mi to jede radarove 33km/h (tacho ukazuje 39-40) , ale +- musim drzet plny plyn. Ten musim ostatne drzet i kdyz se chci rozjet po rovince, jinak to je hodne line (ale rozjedu se). V knizecce mam rok 1979, vykon 1,1kW @4500rpm, top speed 40km/h. Je to normalni na Bab207, nebo mam jit do toho vybrusu?

Otazka 2, co muze zpusobovat tu nemoznost pouzit sytic? Jeste tam je jedno gufero, ktere jsem nevymenil, takze to teoreticky muze nekde prisavat, ale nemyslim, ze by se to potom chovalo takhle.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod Pavel » stř kvě 11, 2016 15:18:29

Když budeš utahovat šroubek bohatosti směsi, tak se ti bude mísit ve volnoběžné komůrce čím dál bohatší směs, protože ti tam bude přicházet čím dál míň vzduchu tím kanálkem. Teď si ale nejsem jistý, jak se bude karburátor chovat při úplném zašroubování, jestli si bude schopen přes volnoběžnou trysku potáhnout nějaký benzín, nebo už ne. Myslím si, že pak už se žádný benzín ani nenasává. Když utáhnu šroubek nadoraz, tak pak musím přidat plyn alespoň na 1/2, ať motor nechcípne. Pro chod se už uplatňué jiný okruh.

Sytič se používá jen u úplně studeného motoru. U zahřátého musí logicky okamžite motor vynechávat a chcípnout, protože je přechlastaný bohatou směsí.

Moje Babetta jezdí max 38km/h a cestovní rychlost je tak 32-35km/h. Ale já mám 1.3kW verzi B207.500 a 1.7kW verzi B207.356. Ty očividně máš tu nejslabší verzi, takže to je ještě víc liné, než mám já. V žádném případě bych to na výbrus nedával. Na výbrus je to zralé, až když to s tebou nebude chtít vyjet dejme tomu 5% stoupání nebo to nepřekročí rychlost 25km/h na rovince
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » stř kvě 11, 2016 15:35:40

A srovnani s B210 (alespon na rozjezdy, resp. 1. stupen)? Me B210 prijde MNOHEM zivejsi. Bylo to tak, ze jsem ladil tu B207 jizdou po zahrade. Potom jsem sednul na B210 a vzal za plyn stejne jako u B207 ... a nechybelo moc, skoncil jsem ve strome. Proto se tak porad ptam, nemam srovnani s jinou B207. Treba to tak je normalni, nevim.

Ad verze B207 (mam 207.200), je nekde nejaky soupis v cem se ty motory lisi? Az budu menit a kupovat dily, ze bych udelal "upgrade".

Pokud jde o sroubek bohatosti, mam za to (viz vyse), ze utazenim zadny benzin do smesi nejde. Chovaji se mi tak obe Babetty, chcipnou. Jinak se ale chovaji na ten sytic, B210 nechcipne ani kdyz zapnu sytic na zahraty motor. B207 se ani se studenym (20'C) motorem na sytic nerozebehne.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod Pavel » stř kvě 11, 2016 15:59:41

B210 má převodový poměr mezi 1. a 2.st. 1:1.778 a má skoro 2x větší výkon, než B207. V praxi to znamená, že rozjezd B210 je 3x živější na rozjezd než B207 a jak se tam šoupne dvojka, tak je téměř 2x živější než B207.

Mezi nejživější B207 a tvoji B207 je rozdíl asi 1,5x násobek. Babetta 207.356 se zvýšeným výkonem se ale těžko shání.


Rozdíl mezi typy B207.100 - B207.500 je jen v přední vidlici, řídítkách a zapalování (Tranzimo/JTZ), případně ještě nějaké drobnosti na rámu a napínáku řetězu. Motorově nikoliv.

Upgrade nemá smysl dělat, díly na B207 si už nenakoupíš. Už jedině koupit vrak a použít z něj díly.

Každá Babetta je co kus, to originál. Co svědčí jedné, nemusí svědčit druhé, proto se musí každý motor naladit, co se týče karburátoru, kovového sítka, trysky, apod. Zatímco na jedné je třeba sytič, na druhé ten sytič nikdy nepoužiješ.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » stř kvě 11, 2016 16:29:01

Pavel píše:Mezi nejživější B207 a tvoji B207 je rozdíl asi 1,5x násobek.

Rozdíl mezi typy B207.100 - B207.500 je jen v přední vidlici, řídítkách a zapalování (Tranzimo/JTZ), případně ještě nějaké drobnosti na rámu a napínáku řetězu. Motorově nikoliv.


Moment ... tak je tam rozdil v motoru, nebo neni tam rozdil? Potom jak je mozne, ze maji ruzny vykon? :). Nebo to je tak, ze se delaly smejdy a mensi smejdy a podle toho je nejak delili? A aftermarket dil na vymenu z vetsiho smejdu udelal treba smejd mensi a ze super-Babetty vznikl smejd?


Update: Byl jsem ten vibrator projet, 10km lehce kopcoviteho terenu bez vetsich problemu, do nejvetsiho kopce mi rychlost spadla nekam na 20km/h, ale jinak zadna hruza. Proti B210 ale opravdu zmena; tedy: ano, dojel jsem aniz by mne to nekde nechalo, spojka se tomu nemasti, ale jizda ve stylu "TEMPO 30" mne moc nelaka. A pritom neustale skoro plny plyn. Predjelo mne i nekolik cyklistu :). Slapat jsem nastesti nemusel.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod Pavel » stř kvě 11, 2016 20:53:59

Součástky v motoru jsou identické až na válec, který je upraven na nižší výkon. B207 není cestovní motorka jako B210. Na B210 dám v klidu 300km na projížďce za den, ale dát na B207 200km vyžaduje už sebezapírání. Můžeš ji ale lehce otunit, když nainstaluješ válec a hlavu z B210, tak to pojede stejně jako B210, akorát B210 válec není stavěný na tah do kopců, má totiž největší moment položený až na otáčkách kolem 4300, kdežto B207 nejlépe táhne kolem 2500ot.,takže je k neutahání na nízké otáčky a vyškrábe cokoliv, dokud se prokluzem spojek úplně nezastavíš.

Já jsem osobně zvolil kompromis a poslední dobou velmi rád jezdím na B215, ta združuje výhody obou Babett jak B207 tak B210.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » stř kvě 11, 2016 21:28:29

300km na Babette by me zabilo :-). Krome toho, ze moje B210 by to ani neujela. S ni zatim moc uspechy neslavim. Kdyz uz nejsou groteskni poruchy typu utrzena slapka, tak dojede na zamastene spojky, nebo nejaky problem s tvorbou smesi. Ted' kdyz B207 nejak funguje, budu se ji zase trosku venovat.

Kazdopadne diky za odpovedi!
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod stotun » čtv kvě 12, 2016 12:05:22

tak teď mě teda neak nejde do hlavy, jak je vyřešena ta změna výkonu z 1,1 na 1,3 KW? Je to jenom jiným karburátorem nebo aji nečem jiným?

a druhá otázka je pro znalce: jak se liší motor z B228 a B207. 000?
vím jenom, že je kontrolní šrub oleja jinde, ale je tam aji neco jinýho jinak?
dík moc
Mara
stotun
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 18, 2015 2:41:34
Bydliště: Snovídky

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 34 návštevníků