Je to na vybrus? [B207]

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » stř dub 27, 2016 20:06:17

Je to na vybrus, nebo tomu mam jeste dat sanci ?

https://i.imgsafe.org/b32f54d.jpg
https://i.imgsafe.org/b51ada1.jpg

Je to Babetta 207 o ktere nic nevim, jen ze dlouho stala a nechce se ji prilis do otacek. Zatim bez vybrusu. Fotak nejak divne chytil barvu valce, takhle "rezate" to zase neni. Ale ten schod nad krouzkem prstem citit je. Duvod proc to nejde do otacek bude zrejme jiny, nez stav valce/pistu, nemel jsem cas se na to jeste divat.

Pripadne ma cenu vymenit jen pistni krouzky? Mam nahradni na 0. vybrus B210, nevim jestli zde jsou stejne.

Zarazilo me, ze na B207 mi nesel sundat karburator i s kolinkem bez toho, abych povysunul valec (na rozdil od B210) ? Nedostatnu se klicem k matce na valci. A na napojeni vyfuku oproti B210 byly srouby (nikoliv matky).

Update: vse jsem slozil, lehce vycistil palivovou soustavu, vyfuk vypadal ok, a nakopnu ji na sytic bez problemu, se syticem mi jde i bez zateze do otacek jak chci, chod vcelku pravidelny. Rucne otocenim kliky komprese nevypada uplne spatne. Z motoru je slyset ve vyssich otackach takovy selestivy zvuk (delala mi to po rozpuleni i moje B210). Jakmile vyhodim sytic, bud rovnou zdechne, nebo se potaci nekde nad zivotem a smrti, privrenim vzduchu ji zachranim pred chcipnutim. Predpokladam chuda smes, nebo ten valec. Karburator byl slusne zarostly, hlavni trysku jsem prostouchnul dratkem, ale nevim zda uspesne (volnobezna tryska byla uplne neprostupna!). Jak hlavni trysku poradne vycistit? Kompresor nema sanci to zarostle vyfoukat. Nejaka chemie (ocet apod.) ?

Update2: Po lehkem vycisteni a serizeni karburatoru a vymene JTZ jde i do otacek, ale je VELMI LINA. Jede to, nechcipa to, sviti to, ale moje B210 je proti tomu raketa.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » sob dub 30, 2016 21:17:17

Koukam, ze mi zatim nikdo neodpovedel... vypalil jsem jeste vyfuk a trosku se to zlepsilo.

Dalsi dotazy:
- v karburatoru mi nechodi volnobezna tryska, sroub nijak nereaguje, zrejme to vse bere z hlavni trysky. Smes moc bohata. Prozradite mi nekdo kde je vyusteni te volnobezne? Pruchozi to pri cisteni bylo sroub-tryska-sani. Pokud 2 z toho ucpu, fouknout do zbyleho otvoru neslo. Predpokladam, ze by mel byt jeste nekde vystup do valce, ale ten jsem opticky nenasel.

- na videu https://youtu.be/qTaC4FWA4pw podivne zvuky motoru ... nerozpoznam co tomu je. Nizke otacky jsou nastavene umyslne, jde mi o takovy ten kovovy zvuk pri zvyseni otacek (ne cinkani-zrejme spojek, ale ten souvisly).

Dekuji!
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod ridchey » sob dub 30, 2016 22:55:11

pokud mas origo karbec,tak vyusteni volnobezne trysky je primo v ose te trysky do difuzoru
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod Pavel » ned kvě 01, 2016 6:23:19

předpokládám, že máš kolínko utopené. Na spoj kolínko-válec se u B207 dává tlusté pertinaxové těsnění, které má asi 4mm tloušťku a tím pádem, jak nasadíš kolínko na válec, tak musí být v rovině s horní stěnou válce, ne utopené v díře pro nasávání. K matkám na povolení kolínka karburátoru se musíš krásně dostat.

Další rada. Pokud máš origo výbrus s origo pístem, tak se ten výbrus snaž ponechat. Ono ty dnešní maďarské písty, to je neštěstí. Zkus vyměnit kroužky.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » ned kvě 01, 2016 12:13:50

Pavel píše:předpokládám, že máš kolínko utopené.


Asi ano, diky za tip. Je potreba jeste pri demontazi karb odmontovat civku? Protoze pres ni se tam taky nedostanu, VN kabel mam vedeny okolo rotujici spojky, apod. Odstranit kutilske opravy je docela peklo kdyz clovek nevi jak to ma byt :-(.

Pavel píše:Další rada. Pokud máš origo výbrus s origo pístem, tak se ten výbrus snaž ponechat. Ono ty dnešní maďarské písty, to je neštěstí. Zkus vyměnit kroužky.


Zatim to je bez vybrusu, pist original. Zajimal by mne ale nazor na ty zvuky, nevim co to zpusobuje. Teoreticky by to mohlo byt nejake lozisko, nebo pistni krouzky/pist o hrbolaty valec.

PS Pavel: Do podpisu bych si dal jeste "Prodavam kvuli nedostatku casu, staci jen poladit" == "Udelal jsem s tim a vymenil vsechno mozne a stale to nejede, uz nevim co s tim", alternativne "Nutna draha oprava" :).
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » ned kvě 01, 2016 19:41:57

Update: V prevodovce bylo doslova par kapek oleje ... procistil jsem ji petrolejem a dolil PP80, razem z line mrchy vznikla mene lina mrcha. Tak jsem ji jel projet, po rovince da 35km/h bez vetsich problemu. Akorat je za jizdy slyset takovy podivny zvuk, teoreticky to muze delat ta prevodovka. Nemam pripravek na sundani bubnu, takze musim chvili pockat. Gufera taky asi nebudou nic moc. Poradite mi nekdo u toho pripravku jaka je uprostred matka, kdybych si ho nakonec delal sam? Existuje nejaky vykres jak upravit pripravek na puleni motoru B210 aby pasoval i na B207 ?

Take mam moc bohatou smes, sroubek bohatosti volnobehu nejak funguje, ale i kdyz jej uplne zavru, tak to stejne odnekud bere benzin. Predpokladam, ze by se to melo chovat jako B210 a pri utazeni praveho sroubku bez plynu chcipnout, takze asi nezbyva nez koupit novou jehlu a emulzni trubici, aby to dobre na sebe pasovalo.

Otazka uz mimo motor, na fotce http://img.motorkari.cz/upload/images/d ... jpg?154172 je pod nadrzi takovy hezky plech, ktery drzi vsechny bowdeny a kabely. To tam nemam, bowden dekompresoru a plynu mi tak vselijak planda. Je to standardni vybava, nebo neco specialniho delaneho doma? Prijde mi to jako docela prakticke reseni.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod ridchey » pon kvě 02, 2016 0:51:23

jen pro info- sroubkem bohatosti smesi pri utahovani ubiras vzduchu do smesi a otviranim pridavas.....tedy kdyz zavres,tak si saje vzduch jen pres soupatko a je echt bohata smes
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod Azor » pon kvě 02, 2016 7:04:46

Pavel píše:Další rada. Pokud máš origo výbrus s origo pístem, tak se ten výbrus snaž ponechat. Ono ty dnešní maďarské písty, to je neštěstí. Zkus vyměnit kroužky.


Tak tady si dovolím s Pavlem nesouhlasit, pokud již cítíš prstem určitou hranu na konci dráhy pístu, tak současně má válec již znatelnou i ovalitu, vyplývající zákonitě z principu práce klikového mechanizmu (fyziku jak víme neoblafneme). A v tom případě kroužky nové a tedy kruhového tvaru, nemohou dostatečně těsnit a situaci jen zhorší. Kvalitní výbrus origo válce je určitě lepším řešením. Samozřejmě kvalita sehnatelných pístů je slabinou tohoto řešení, ideální by bylo hledat originál, a při troše trpělivosti a štěstí se to na inzertních servrech občas ještě sehnat dá. Ostatně já ze zoufalství jezdím jednu z babet už 3 roky s indickým pístem a zatím maximální spokojenost (možná jsem narazil na výjimečně povedený kousek). :)
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » pon kvě 02, 2016 12:26:22

ridchey píše:jen pro info- sroubkem bohatosti smesi pri utahovani ubiras vzduchu do smesi a otviranim pridavas.....tedy kdyz zavres,tak si saje vzduch jen pres soupatko a je echt bohata smes


Opravdu? Jak je z meho dotazu ohledne volnobezneho kanalku vidno, nevim presne jak je karburator konstruovany, ale mel jsem za to, ze sroubek jde nekam nad trysku, takze privira bud' vzduch (nedostatkem vzduchu se ale neutvori smes), nebo rovnou privira smes (cimz se opet nenasaje ani vzduch, neb neni podtlak). Takze dle meho nazoru necham-li navolno (sroub vytoceny), jede maximal volnobezne sani i tvorba smesi, priviram-li, v nejakem pomeru se snizuje bohatost smesi i mnozstvi vzduchu tekouciho volnobeznym kanalkem (oboji ne nutne linearne). Ale mohu se plest.

Ad Pavel/Azor:

Pistni krouzky vyzkousim vymenit, nove by mely urcite byt tesnejsi nez ty stavajici ojete, jinak s ovalitou souhlas. Kde se da sehnat nejaky overeny pist? Co jsem koukal, tak vetsina prodejcu uz ma mix CZ/HU pistu, predpokladam ze skladem jsou uz spis jen ty HU. IN pist jsem jeste nevidel. Predpokladam, ze se daji poznat podle toho co je na nich napsane, dal si nekdo praci s tim nafotit ruzne vyrobce, jak vypadaji? Pripadne pokud by to nekdo udelal ... asi nejen ja bych to uvital.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod ridchey » pon kvě 02, 2016 22:27:43

tak si sundej karb a dukladne si ho prohlidni
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » úte kvě 03, 2016 15:28:47

Vzhledem k tomu, ze B207 i B210 mely ne uplne idealne fungujici karburator, udelal jsem tak. B207 mela moc bohatou smes, B210 zase malo. Jinak u B207 byl problem v tom, ze emulzni trubice nesla zasroubovat uplne nadoraz, takze si to z ni bralo moc benzinu a to i na volnobeh. B210 zase mela nejakou neidentifikovatelnou zavadu, mozna vadne tesneni, mozna nejaka tryska, nevim. Oboji se zda se jiz funguje, projet je budu moci ale az bude trosku casu. B207 je ale o hodne linejsi i na rozjezdy nez B210. Maximalku ma okolo 40km/h, coz se mi zda OK. Taky si musim nekam vytesat, ze kdyz uz mam rozebrany karburator, musim jej vzdy cely dusledne vycistit, abych neopakoval tuto cinnost nekolikrat :).

Osvedcil se mi na cisteni trysek "chlup" z oceloveho kartace a na cokoliv dalsi tlusta zdravotnicka jehla zahnuta na konci do L (je to velmi tvrdy material a rad pri ohybani praska).

Pokud jde o karburator, chapu, ze ma 3 rezimy (4 se syticem)

- volnnobeh se syticem, jehla uplne dole
- volnobeh, jehla uplne dole
- castecny plyn, jehla tvori v konusu zrejme linearni fci vysky k prurezu v emulzni trubici
- plny plyn

benzin se saje dvema tryskami: volnobezna a hlavni

vzduch muze jit do karburatoru:

- velkym otvorem difuzoru, ktery muze byt "ucpan" syticem
- malym otvorem vedoucim k emulzni trubici
- otvorem do volnobezneho kanalku

Byl byste mi nekdo ochoten priradit ke vsem rezimum jakymi otvory se nasava vzduch a jak se tvori smes? U nekterych rezimu mi to je jasne, u nekterych si tak jist nejsem. Dekuji!
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod alexandr-t » stř kvě 04, 2016 20:35:01

Chlup z oceláku neni dobrý používat na trysky apod. Je docela pravděpodobný, že se poškodí přesné otvor v trysce a nebude to "fungovat jak má".
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » čtv kvě 05, 2016 0:25:04

Bez toho "chlupu" jsem trysky nebyl schopen vycistit. Cisteni v octu nepomohlo, uz bylo videt jak ji to na vnejsich castech zere a v trysce porad bordel (prostym srovnanim trysek z obou Babett byl videt rozdil). Samozrejme jsem to tim chlupem vzal jen zlehka... slo to krasne. Snadnosti poskozeni si jsem samozrejme vedom.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod ridchey » čtv kvě 05, 2016 6:31:52

mozna to chce jiny chlup, a to doslova, kdyz je nehur,tak se da nacnout silonem (vlasec na ryby) a pak pokracovat dlouhym vlasem ze stetcu(ne umelych)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Je to na vybrus? [B207]

Příspěvekod mhi » čtv kvě 05, 2016 10:12:46

Vy mi neverite, ze jsem zkousel opravdu vsechno "umele", nez jsem se pustil do tvrdsiho materialu. Mozna jsem mel vzit spis nez zelezo medeny dratek, ale vlakno z licny bylo moc mekke a silnejsi jsem uz nemel po ruce. Ten nanos byl tvrdy jak kamen. Mam jeste jednu "novou" sadu trysek, na kterou ta B207 docasne jela, ale nova emulzni trubice nesla ani zasroubovat (zakamenovany zavit). Zavit jsem neopravil ani tou tvrdou jehlou, musel jsem vzit zavitnik. Vysledek me hrube prace je CHUDA smes (zatim spatne nastavenym karburatorem), ale jede to hezky, i volnobeh sel krasne nastavit.

Docela by me ale zajimaly ty rezimy karburatoru viz vyse, protoze jsem toho laickeho nazoru, ze utazenim sroubu bohatosti smesi zadny benzin pres volnobezny kanalek nejde (nepredpokladam, ze podtlak na volnobeh dokaze vytahnout benzin z trysky pres ten maly kanalek). Bylo ale hnusne, tak jsem si s Babettami jeste nehral, overit by to asi slo snadno zaslepenim jedne a potom druhe trysky.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků

cron