Tu je pěkně vidět, jak flašky fungují. Je v podstatě jedno, jestli je zpětná klapka za karburátorem, s ní to má ale účinnější funkci, protože píst samotný všechno nedotěsní. Dělá to vlastně efekt přeplňování směsi a využívá to momentu, kdy karburátor směs běžně neposkytuje.
Když klikovka saje směs, v celé cestě směsi až do klikovky je podtlak, vezme si to tedy směs z karburátoru i z flašky. Když sání do klikovky přestane, ve flašce je stále podtlak, je prázdná a píst už uzavřel cestu na sání směsi, takže směs z karburátoru proudí do flašky, kde se přichystá pro další sání a pravděpodobě setrvačností vzduchu v ní vznikne i lehký přetlak, proces se tak opakuje, v momentě kdy píst otevře otvor na sání do klikovky, klikovka je mlsná a vezme si, cokoli se do ní napere, tedy z karburátoru i z přetlaku z flašky, flaška se opět vyprázdní, objeví se v ní podtlak, píst cestu uzavře a v mezičase, než se otevře se opět naplní flaška přes karburátor a tak dokolečka dokola.
Tady níže je pěkně na balonku vidět ten přetlak při vyšších otáčkách, který cpe směs do motoru a také to, jak balonek pulzuje při volnoběhu tím, jak se v něm mění tlak, tedy, kdy cpe do motoru směs extra a kdy se plní.
https://www.youtube.com/watch?v=y80MOk3IpSs