210: zadřený motor

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

210: zadřený motor

Příspěvekod Vikom » úte kvě 10, 2016 17:45:11

Savana hokna!
Dneska se mi u 210 zadřel motor. Napřed začala chcípat na červených, pak jsem začal mít pocit, že motor nějak vrže a hned, jak jsem si řekl, že doma zkusím dolít olej, moje milá "Trhna" zabrzdila, že do mě málem narval řidič za mnou. Babettu mám teprv chvíli, a tak se budu v motoru hrabat poprvé, proto mám několik otázek.

Zaprvé, jak se to mohlo stát? Mám několik teorií. Je možný, že jsem asi před týdnem nechtěně nalil do nádrže o polovinu míň oleje, než bych měl. Je taky možnost, že ji borec přede mnou opravil trochu laxním způsobem? Případně, může to mít za následek rychlost? Běžně mi tachometr ukazuje o něco víc, než mám v techničáku.

Dále, stačí vyměnit pístový mechanismus, nebo je třeba něco víc?

Potom, jak s demontáží? Určitě pryč s karburátorem a válcem. Je třeba něco dělat se spojkou nebo alternátorem? Budu ji operovat před panelákem, a tak ji nechci nechávat otevřenější, než je nutné. Taky se nechci zbytečně vrtat v tom, v čem nemusím, vlastně se těmto věcem na Babettě teprv učím, proto si to nechci zbytečně komplikovat.

Poslední, jak na prevenci? Dávání si majzla na olej beru jako samozřejmost, mám věnovat zvýšenou pozornost i něčemu jinému?

Předem děkuji za pomoc.
Vikom
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon dub 04, 2016 1:16:30

Re: 210: zadřený motor

Příspěvekod mhi » úte kvě 10, 2016 18:32:37

Karburator dolu, vyfuk dolu (staci jen kolinko), valec musi byt volny. Vysroubovat svicku. Potom na hlave jsou 4 matky, trubkovym klicem nebo golou to jde bez problemu. Vsechny 4 povolit, pozor na podlozky pod nimi, sundat hlavu. Nezadreny valec jde normalne sundat, tezko rict jak dobre pujde ten zadreny.

Asi bych to nafotil sem, ja se zadrenim poradit neumim. Nechal bych nekde schovane-rozebrane a vhodne ochranene pred vlhkosti. Predpokladam, ze to bude chtit minimalne nove pistni krouzky a odstranit vsechno napecene z valce i pistu, zabrousit nerovnosti.

Slozeni (byt to asi hned ted' nehrozi:) )je opacny proces rozebrani, je potreba dat pozor na tesneni mezi kartery a valcem, dale valec se musi dat spravnym smerem, aby na sebe pekne pasovaly kanalky. Pri nasouvani je potreba trosku cviku pri napasovani pistnich krouzku, jsou tam zamky, takze nejprve je potreba je mit spravne nasmerovane a potom krouzek stlacovat a nacpat do valce. Ne nasilim. To same druhy krouzek a valec pujde nasadit na konec, nasadit hlavu a matky pritahovat do krize.

Pred panelakem vsechno udelat jde, byt trosku s obtizemi.

Jinak ja jsem koupil Babettu ktera byla "jezdena" bez oleje (majitel zrejme jen dolil benzin, zjistil, ze je nad jeho sily to opravit, tak ji rovnou poslal dal). Nepocitam, ze nebyl vubec olej v prevodovce. Ten nebyl ani u druhe Babetty.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Zadřená ojnice

Příspěvekod Vikom » pát čer 03, 2016 10:14:34

Tak jo, motor byl za pomoci zkušeného příbuzného rozložen. Důvodem zadření byl nedostatek oleje.
Krom pár ložisk se zadřela ojnice.

Máte někdo zkušenosti s její opravou "na koleni", nebo se to dá vyřešit jen pomocí profesionála?
Vikom
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon dub 04, 2016 1:16:30

Re: 210: zadřený motor

Příspěvekod Azor » pát čer 03, 2016 10:56:24

Sám se do toho rozhodně nepouštěj a pokud to onen zkušený příbuzný ještě nedělal, tak ani on. Pochybuji, že má k dispozici lis potřebné síly, mikrometry a další nezbytnosti. :?
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: 210: zadřený motor

Příspěvekod tuningrob » pát čer 03, 2016 16:12:37

Ojnice se zasekla na klice. že sní nejde točit ? Proto se ti i Babetta zakousla ?
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: 210: zadřený motor

Příspěvekod KIRBY » sob říj 15, 2016 10:57:03

Babetta mi jezdila naprosto v pohodě každý den , na šlápnutí nastartovala .Naposled před týdnem jsem na ní jel v dešti do práce a druhý den jsem ji nemohl nastartovat , nechtěla chytit a svíčka byla mokrá . Nechal jsem ji tedy v garáži a jezdil autem . Dnes jsem ji zkoušel opět nastartovat , vyměnil jsem postupně od svíčky po cívku a pořád nechtěla nastartovat i když občas chytla a hned po pár vteřinách zhasla a zničeho nic se při našlapování nohou jakoby kousl motor a nemůžu s ním vůbec hnout . Je možné , že se mi při našlapování zadřel ? :evil:
KIRBY
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte srp 30, 2016 21:15:51

Re: 210: zadřený motor

Příspěvekod Azor » sob říj 15, 2016 11:23:32

Úpně nejdřív sundej svíčku a kryt magneta a za rotor magneta to zkus rukou protočit. Pokud to bez problému půjde, tak je problém jinde. V případě, že se to odmítá hnout, tak shoď válec, tím zjistíš jestli je zadřený nebo se něco vysypalo. Pokud i to bude OK, tak zkus jak se hýbá klika - pokud tam bude něco vadit, tak se buď vysypalo ložisko nebo tam něco spadlo, půlení tě pak nemine. Víc toho zatím na dálku poradit nejde, tak dej vědět jak to pokračuje.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: 210: zadřený motor

Příspěvekod KIRBY » ned říj 16, 2016 7:38:27

Tak závada odhalena . Praskl mi spojkový řemen a nacpal se mezi karter a ozubené kolo a tím se zablokovalo zadní kolo i pedály . :twisted:
KIRBY
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte srp 30, 2016 21:15:51


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron