Savana hokna!
Dneska se mi u 210 zadřel motor. Napřed začala chcípat na červených, pak jsem začal mít pocit, že motor nějak vrže a hned, jak jsem si řekl, že doma zkusím dolít olej, moje milá "Trhna" zabrzdila, že do mě málem narval řidič za mnou. Babettu mám teprv chvíli, a tak se budu v motoru hrabat poprvé, proto mám několik otázek.
Zaprvé, jak se to mohlo stát? Mám několik teorií. Je možný, že jsem asi před týdnem nechtěně nalil do nádrže o polovinu míň oleje, než bych měl. Je taky možnost, že ji borec přede mnou opravil trochu laxním způsobem? Případně, může to mít za následek rychlost? Běžně mi tachometr ukazuje o něco víc, než mám v techničáku.
Dále, stačí vyměnit pístový mechanismus, nebo je třeba něco víc?
Potom, jak s demontáží? Určitě pryč s karburátorem a válcem. Je třeba něco dělat se spojkou nebo alternátorem? Budu ji operovat před panelákem, a tak ji nechci nechávat otevřenější, než je nutné. Taky se nechci zbytečně vrtat v tom, v čem nemusím, vlastně se těmto věcem na Babettě teprv učím, proto si to nechci zbytečně komplikovat.
Poslední, jak na prevenci? Dávání si majzla na olej beru jako samozřejmost, mám věnovat zvýšenou pozornost i něčemu jinému?
Předem děkuji za pomoc.