Úprava vložky viz maďarský návod

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Úprava vložky viz maďarský návod

Příspěvekod Zirky » úte kvě 31, 2016 14:14:46

Zdravím
Provedl jsem úpravu vložky válce by Magyaroš. viz http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=4&t=1310
Měl bych pár dotazů.

1. Je mi jasné že se zvýší spotřeba při vysoké rychlosti respektive vyšších otáčkách (po úpravě krátce max.57km/h). Pokud ale budu jezdit kulturně max cca 45-50 je nějaký podstatný rozdíl ve spotřebě oproti neupravenému válci ve stejných rychlostech?

2. Při zkušební jízdě s upraveným ale dosud nevybroušeným válcem se mi zdálo, že motor má jiný, sugestivně kulturnější zvuk. Oproti neupravému se mi jevil jakoby dunivější a možná i tišší. Ještě podotýkám že válec byl zkoušen na nedopasovaném pístu s staršími kroužky ve stejné toleranci. Výbrus je v plánu. Je v tomto ohledu jiný zvuk motoru způsoben netěsností pístu resp. pístních kroužků, nebo je to projev úpravy vložky válce?

3. Upravený válec mi nechtěl držet volnoběch. Musel jsem přidat na šroubku volnoběhu tak aby nezdechalo, ale to už se mi docela dost otáčelo zadní kolo. Musím dát po úpravě tvrdší rozběhové pružinky, nebo se jedná o problém v souvislosti s nevybroušeným válcem a nepasujícím pístem, špatně nastavený karburátor....?

4. Musí se v souvislosti s touto úpravou taky ladit karburátor - standart JIKOV ? (směs, hladina, velikost trysky)


5. Na svém stroji mám zkrácené koleno výfuku, vložka a přepážka původní. Musí se dále upravovat výfuk? Spíš preferuji kompromis směrem k výkonu než k rychlosti.

6. Má smysl dávat na takto upravený motor lehký převod (třeba 11/51 místo 13/51) ?

7. A ještě jedna obehraná a záludná otázka. Jak upravit vložku spíš do výkonu než do rychlosti? (koupě jiné motorky a tak už mě napadla... :D )

8. Je nutné snižovat hlavu? Pokud ano, jak se projeví na životnosti motoru při běžné rychlosti do 50km/h

Děkuji Vám předem za odpovědi.
Zirky
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 51
Registrován: sob bře 12, 2016 10:13:27
Bydliště: Bohumín

Re: Úprava vložky viz maďarský návod

Příspěvekod Zirky » stř srp 24, 2016 13:39:10

Zdravím
žádné rady... ?
Prosím o podporu aspoň co se týče hlavy, pružinek, výfuku. Válec je upravený a čeká na výbrus, tak ať vím jak dále pokračovat aby to mělo trošku smysl. Nechci mít z báby nějaký závodní speciál
Zirky
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 51
Registrován: sob bře 12, 2016 10:13:27
Bydliště: Bohumín

Re: Úprava vložky viz maďarský návod

Příspěvekod Dr.House » stř srp 24, 2016 16:29:30

1. spotřeba při stejné rychlosti nebude nijak vyšší oproti neupravenému válci, ze zkušeností kluků z babettu klubu brno pokud použiješ jiný karburátor např. dellorto 16mm tak bude spotřeba dokonce nižší

2.jiný zvuk je dost subjektivní dojem ale z teoretického hlediska plyny opouštějí válec dříve tudíž mají vyšší teplotu a jinak se rozpínají rozdíl ve zvuku může být

3.normální, změnil si plochu a časování sacího kanálu, tvrdší pružinky by to chtělo kvůli tomu že válec má výkon i moment posunut do vyšších otáček

4.tohle nelze střelit od oka každý motor chce něco jiného, musí se to odzkoušet, sleduj hlavně barvu svíčky. Nejlepší na takhle upravený válec je použít větší karburátor

5.není nutné, někteří ale přidávají díry do přepážek ale nato ať odpoví jiní, já používám výfuk hikone s kolenem 22mm

6.záleží na váze jezdce, terénu....

7.na výkon je podle mě do rychlosti, asi myslíš spíše na moment i když to s tím dost souvisí. Nejjednodušší je co největší objem, tj. dát třeba předposlední výbrus ať je nějaká rezerva ale moc se tím nepřídá asi 6ccm, déle úprava přepouštěcích kanálů, pořádný výfuk, karburátor...při tak malém objemu motoru je jednodušší hnát ho do otáček a dát lehčí převod než se snažit o průběh ala tdi

8.úpravou výfukového kanálu směrem nahoru jsi snížil skutečný kompresní poměr jelikož stlačení směsi nastává až po uzavření výfukového kanálu, komprenzace alespoň na původní hodnotu je vhodná, tím by neměla být ovlivněna životnost
Uživatelský avatar
Dr.House
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 224
Registrován: ned kvě 01, 2011 8:58:43
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Úprava vložky viz maďarský návod

Příspěvekod Zirky » stř srp 24, 2016 17:57:05

Děkuji za vyčerpávající odpovědi. Jakmile budu mít odzkoušeno, dám vědět jak jsem dopadl
Zirky
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 51
Registrován: sob bře 12, 2016 10:13:27
Bydliště: Bohumín


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků