Rozdíl válců

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Rozdíl válců

Příspěvekod bobo87 » pon čer 20, 2016 20:41:42

Zdravím
Prosím o vysvetlení rozdílu mezi válci na B 207. Rozdíl je v kanálech,proč?
Přílohy
IMG_20160620_181240[1].jpg
IMG_20160620_181240[1].jpg (104.41 KiB) Zobrazeno 6789 krát
IMG_20160620_181233[1].jpg
IMG_20160620_181233[1].jpg (111.63 KiB) Zobrazeno 6789 krát
bobo87
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: pát čer 10, 2016 17:16:38

Re: Rozdíl válců

Příspěvekod Azor » pon čer 20, 2016 21:18:21

Zajímavé, pokud bych neviděl díry pro svorníky, hádal bych se o to, že ten spodní je z 210ky. Je to možná nějaký vzorek z konce výroby dvěstěsedmy, kdy se už zkoušelo jak zvýšit výkon - pochybuji, že by někdo převložkoval původní válec (ty přefuky samozřejmě výkon zvýší). Snad nám o tom víc řekne Pavel. Já osobně jsem u 207 viděl jen to provedení nahoře.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Rozdíl válců

Příspěvekod bobo87 » úte čer 21, 2016 14:00:56

Tak je to opravdu válec ke konci výroby 207 a má zvýšený výkon
bobo87
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: pát čer 10, 2016 17:16:38

Re: Rozdíl válců

Příspěvekod ridchey » úte čer 21, 2016 15:50:49

a má na sobě ten válec i takový trojuhelnikovy nalitek?
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Rozdíl válců

Příspěvekod bobo87 » úte čer 21, 2016 17:16:45

jestli na horní straně co má saní tak ano,pan co bude delat vybrus tak říkal abych si ho považoval,že jich zase tolik nebude
bobo87
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: pát čer 10, 2016 17:16:38

Re: Rozdíl válců

Příspěvekod mhi » stř čer 22, 2016 17:09:07

Bylo by mozne odmerit ten "lepsi" valec, jaka je sirka jednotlivych otvoru a zmerit horni a spodni hranu od hrany valce (horni uvrat) ?

Tedy napr. pro original valec B207:

vyfuk sirka 18, 32,2 - 41
prepousteci sirka 16, 35,85-41
sani sirka 19, 47-56

udaje v mm, od HU
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Rozdíl válců

Příspěvekod Lukinaks » pon čer 27, 2016 8:27:05

B207.356 má tyhle šikmé přefuky :) já zjistil že mám 207.356 teprve nedávno když jsem dělal generálku, protože všechno ostatní tam mám stejný jako na normalních B207. jinak měli B207.356 vidlici a světlo stejnou jako B210 :D
Lukinaks
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv zář 29, 2011 23:13:31

Re: Rozdíl válců

Příspěvekod Pavel » pon čer 27, 2016 9:57:27

Babetty 207.356 mají v podstatě téměř shodný výkon, jako B210. Víte, že první typy Babett měly 1.1kW, pak se začaly dělat 1.3kW, to má většina z vás a tato 356 může mít odhadem mezi 1.5-1.7kW. Sám jednu takovou vlastním téměř nejetou. Ne, že by jezdila rychleji. Na rovince dá maximálku kolem 38km/h, ale rozdíl je poznat v kopcích. Tato Babetta neví, co to je kopec. Tam, kde B210 už dávno podřazuje na jedničku, si tahle šine nahoru v optimálních otáčkách kolem 3500-4000 a nepřehřívá se. Je to to nejsilnější originální Babetta, která se kdy vyráběla. Válec se bez demontáže pozná tak, že na horní straně před kolínkem sání je takový hliníkový trojuhelníkový nálitek, který značí takto upravený válec. Viz obrázek mé Babetty http://img.motorkari.cz/upload/images/d ... pg?1971268

A důvod, proč se začaly dělat tyto válce, to se můžeme jen domnívat. Jisté je, že si každý fanda zajisté všiml postupného vylepšování komponent na B207. Z Tranzima se přešlo na JTZ, pak na lepší vidlice, pár kosmetických úprav jako uchycení tlumičů, napínáky řetězu, změnu doznaly i řídítka. Pak do toho začátkem 80. let začali cpát čím dál víc komponent z B210. Sedlo z B210, světlo z B210 a bůhví, jestli si třeba nevzali inspiraci z B210 vložky. Ono už to není o moc složitější tam přidat 2 kanálky do vložky a trochu vybrat hliníkový odlitek. Je fakt, že jsem neměřil časování vložky 356 s vložkou 210, protože se mi nechce rozebírat uloženku. Podle mě ale asi nebudou stejné, protože pořád Babetta 207 je posazená výkonem do nižších otáček, než B210.

Každopádně by bylo fajn, kdybys to okótoval, abychom to měli zaměřené a víc fotek zepředu, zezadu. Jestli jsou ostatní kanály shodné s B207 válcem, tak okótuj jen ty přepouštěcí kanály.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Rozdíl válců

Příspěvekod mathulo » sob črc 02, 2016 17:49:12

Možno to bolo z dôvodu, že PS, Mototechna, alebo PZO Motokov sa potreboval narýchlo zbaviť posledných 207čiek. Predsa len, sériová výroba 210 v období turbíčiek predo dvermi.A prečo z nich nevytieskať čo najviac ich vylepšením a exportom mimo ČSSR (hlavne na západné trhy za valuty, kde zväčša 356ky končili)? Vari posledným človekom, ktorý by na túto tému vedel odpovedať bude Zdeno Metzker, jeden z považskobystrických konštruktérov.

V poslednom čase sa skôr zaoberám myšlienkou, zámeny valca a karburátora z 207.356 na 207.200. Je to možné aj bez úprav? Boli motory okrem valca a karburátora identické?
Babetta 207/200 (1978)
Jawa 551 Standard "Jawetta" (1960) - mimo prevádzky
Uživatelský avatar
mathulo
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned čer 30, 2013 0:46:56
Bydliště: blízko Nitry(SVK)

Re: Rozdíl válců

Příspěvekod mhi » sob črc 02, 2016 21:28:17

Udelal jsem jednoduchy javascript, ktery nakresli "vykres" rozvinuteho valce a kam leze pist. neni to dokonale, ale zde jsou data pro B207 v zakladni 1.1kW variante. Prosim, nekdo doplnte pripadne dalsi, staci sem hodit URL, z textu se doplni automaticky polozky (B210 se udela jako 6-portovy valec, sikme se berou stejne jako obdelniky, tzn. je potreba zadat maximalni rozmer).

B207:
http://martin.hinner.info/tmp/valec.htm ... nlength=35

B210 - jen pokus, ty nudlicky o sirce 1mm maji spatny rozmer:
http://martin.hinner.info/tmp/valec.htm ... nlength=35

Pozadavky: HTML5 prohlizec, testovano Firefox & Chrome. Smyslem aplikace jsou nejake dalsi vypocty pro mne, ktere si nekde stranou realizuji.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Rozdíl válců

Příspěvekod Dejmal » ned črc 03, 2016 13:03:45

Také tu 207/356 vlastnim, tak jen doplnim Pavla. Je trochu háklivější na seřízení karbecu než klasická 207, aspoň můj suběktivní dojem ze skušenosti s tou mojí babettkou. Na rovině srovnatelná s běžnou, v kopcích neporovnatelně lepší. Co se karburátoru týče, teď opravdu netušim který typ tam mám, jestli z 207, nebo 210. Takže dotaz na guru Pavla. Který tam origo má být? :)
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: Rozdíl válců

Příspěvekod mathulo » ned črc 03, 2016 15:57:37

Dejmal - na 356 sa montoval Jikov 2912 DC (čiže z 210). Rozoznať od 2909 sa dá priemerom difuzora (otvor, ktorý po stlačení zakrýva sytič), u 207 je to 9mm (hlavná tryska 58), u 210 12mm (hlavná tryska 63) . Rozoznať sa dajú aj podľa umiestenia odvzdušňovacieho otvoru z plavákovej komory, u 2912 je umiestený na úplnom vrchu karburátora, u 2909 na úrovni štróbu voľnobehu.
Babetta 207/200 (1978)
Jawa 551 Standard "Jawetta" (1960) - mimo prevádzky
Uživatelský avatar
mathulo
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned čer 30, 2013 0:46:56
Bydliště: blízko Nitry(SVK)

Re: Rozdíl válců

Příspěvekod mhi » ned črc 03, 2016 17:47:37

Tak uz tu mame 3 majitele a nikdo nechce vzit do ruky supleru a ty pozice a rozmery zmerit ... ach jo, prace na 5 minut :-(.

Pavel v viewtopic.php?f=18&t=3738 psal: Motorově (chápej součástkově) byly všechny Babetty 207.xxx kromě 207.356 stejné až na to, že se vyráběly ve 2 výkonových variantách 1.1kW a 1.3kW (řešené změnou kompresního poměru 1:6,5 a 1:7,5)

Rozumim tomu spravne, ze jsou tyto valce:

B207 1,1kW komprese 1:6,5 (rozmery jsou predpokladam spravne u meho postu nahore)
B207 1,3kW komprese 1:7,5
B207.356 nevimkolik kW (trojuhelnikovy nalitek)

Jak je u prvnich dvou resen rozdil komprese? Jine casovani, nebo jina hlava? Nebo jeste nejake dalsi rozdily?
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Rozdíl válců

Příspěvekod Dejmal » ned črc 03, 2016 23:39:19

Omlouvám se, ale trvalo mi věky, než jsem vše sešteloval a je to moje jediné vozidlo. Kdybych to rozebral,tak dokud bych to zas nevyladil tak chodim do práce 7 km pěšky. :)
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: Rozdíl válců

Příspěvekod Pavel » úte črc 05, 2016 9:32:15

Na 207.356 se dává originálně 2912 karburátor.

Výkon tohoto válce lze jen odhadovat. Nenašel jsem nikde v literatuře, kolik má mít. Ale podle mých odhadů bude mít něco mezi 1.5-1.7kW

Rozdíl komprese není dán hlavou, ta je stejná pro všechny B207, takže zbývá jedině jiné časování.

Jinak já tu 356tku nechci rozebírat, abych zakótoval kanály. Mám originál uloženku, takže se toho bude muset zhostit někdo jiný.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 33 návštevníků