B207 Vymena bronz. pouzdra pistni cep za jehly

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

B207 Vymena bronz. pouzdra pistni cep za jehly

Příspěvekod mhi » pát zář 09, 2016 0:02:23

Lze vymenit u B207 bronzove pouzdro u pistniho cepu co je zalisovane do ojnice za jehly, tusim 25x 2x7,8 (ty ma B210) ? Nebo je u B210 jina ojnice a predstavuji si to moc jednoduse ?

Pokud ano, jak se toho pouzdra co nejjednoduseji z ojnice zbavim? Rucni lis mam, ale uz nemam vhodnou kulatinu, musel bych si ji nechat nekde utocit.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: B207 Vymena bronz. pouzdra pistni cep za jehly

Příspěvekod Pavel » pát zář 09, 2016 9:43:30

Podle mého názoru jsou ty bronzová futra úplně nejlepší. Jen kvůli pracnější výrobě a přípravy klikovky na provoz se od těch futer upustilo, protože soustružník musel každé futro osoustružit tak, aby se dalo nalisovat do oka ojnice a pak se ještě muselo osoustružit futro zevnitř, aby do něj ideálně zapadl pístní čep při určité teplotě. Pak se začaly používat jehlové ložiska a na konci pro ty úplně největší lemply se vymyslela jehlová klec. Je jasné, že životnost řešení je nejlepší u bronzového futra, pak jehličky a největší katastrofa je jehlová klec.

Osobně než vylisovat pouzdro a pak dávat jehličky, bych rovnou zakoupil CKR ojnici z Motomaxsro a nechal udělat repasi klikovky. Co se týče B207, tak na každé trvám při go, aby mi tam dali bronzové pouzdro. Proto mají ty B207 kultivovanější zvuk.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: B207 Vymena bronz. pouzdra pistni cep za jehly

Příspěvekod Fajn-Tom » pon zář 12, 2016 12:43:15

Jehlová klec se používá z jiného důvodu, než jen snadnější montáž o proti volným jehlám. Ten důvod je višší životnost a to hlavně při višších otáčkách. To samé platí o futru, které je ještě navíc náročnější na mazání

Ojnice z babetty 207 má menší vnitřní průměr díry, takže tam jehli nedáš.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: B207 Vymena bronz. pouzdra pistni cep za jehly

Příspěvekod Pavel » pon zář 12, 2016 13:14:53

Bronzové futro se musí víc mazat, proto B207 1:33 M2T a B210 1:50 M2T.
Jehlová klec ale má rozhodně menší životnost než bronzové futro nebo naskládaných 25ks jehel. Já klece nedávám, bylo vždy po nich po pár tisíc najetých km, kdežto futra nebo naskládané jehly hravě přežily životnost výbrusu.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: B207 Vymena bronz. pouzdra pistni cep za jehly

Příspěvekod Fajn-Tom » pon zář 12, 2016 13:40:58

co přesně ti odešlo na jehlové kleci? Nevim jak na to byli kvalitou originál ojnice 210, ale předpokládám, že žádná slává stejně jako zbytek babetty. U CKR ojnice jsem ještě nikdy neviděl, že by někomu oděšlo horní ložisko na seriovce.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: B207 Vymena bronz. pouzdra pistni cep za jehly

Příspěvekod Pavel » pon zář 12, 2016 13:47:16

Používám CKR ojnice.

Mě to třeba cinkalo už od začátku a pak se to zhoršovalo natolik, že jsem to raději vyměnil za klasické jehličky (ne v kleci) a byl klid.

Jinak se rozpadává ta klec. Stává se to celkem často. Např. jeden kolega po Vápenkách letos...
Obrázek
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: B207 Vymena bronz. pouzdra pistni cep za jehly

Příspěvekod Fajn-Tom » pon zář 12, 2016 14:14:33

to na fotce nevypadá jako ckr ojnice. Troufám si říc, že u toho motoru neodešla klec, ale ložisko se zadřelo a kvůli tomu se klec rozpadla. Ten napečenej olej na pístu značí to, že mu bylo moc teplo. Buď byl špatně mazaný, nebo jen přehřátý utavený motor. Teplo z pístu jde přes pístní čep na ložisko a proto se zadřelo a následně rozpadla klec. Ale může to být i jinak, z fotky to jde těžko posoudit
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: B207 Vymena bronz. pouzdra pistni cep za jehly

Příspěvekod Pavel » pon zář 12, 2016 15:37:28

Ano, na fotce to není CKR, ale tohle by se s klasickým jehlovým skládáným ložiskem nestalo.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: B207 Vymena bronz. pouzdra pistni cep za jehly

Příspěvekod mhi » úte zář 13, 2016 20:58:34

Fajn-Tom píše:Ojnice z babetty 207 má menší vnitřní průměr díry, takže tam jehli nedáš.


Hmm... cep 14, 16 oko ... tzn 1mm. Nejak jsem se nahore prepocital nebo nedomeril. Kazdopadne v loziskarne mi nejake reseni nabizeli, no asi jsem to mel vzit. Suplerou jsem totiz ted' nameril 14,2-14,3 vnitrni prumer :-(((. Takze to budu muset vymenit.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: B207 Vymena bronz. pouzdra pistni cep za jehly

Příspěvekod ridchey » stř zář 14, 2016 1:27:53

k te fotce deestruovaneho pistu...
udajne jim (dva zakaznici) v brusirne dali dlouhe jehlicky k montazi pistu, bez klece,ale taky bez opěrných čelních podložek pro ty jehlicky,resp. by se tam ani uz ty podlozky nevesly. A zatímco jeden mel "rychlejsi ruce" ... viz foto, tak druhy se jeste stacil zeptat,jestli je to opravdu tak spravne a ted jezdi bez poruchy,bo dal nakonec spravne jehlicky i s temi podlozkami.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: B207 Vymena bronz. pouzdra pistni cep za jehly

Příspěvekod mhi » ned zář 18, 2016 20:57:50

Tak pistni cep resp. to pouzdro melo u teto Babetty (jedna se o stejnou jako jsem resil zmrseny stojanek viewtopic.php?f=10&t=1210#p44771 ) dohru ... slozil jsem kartery a zjistil, ze do ojnice nenacpu pistni cep ani silou ! Pripravkem jsem jej tam dostal. Rikam si, asi mi spadla klika, prusvih. Zkoumam povrch, nic nevidim. Potom jsem zjistil, ze pulka bronzoveho pouzdra je nejspis spatne obrobena. Nasel jsem puvodni pist a v nem cep lital sem tam, takze ta Babetta nejspis nemela vubec vykon, protoze to neklouzalo v pouzdru, ale v pistu - kde uz byly zemedelske vule. Co dodat .... od oka jsem to opravil*, dal jsem tam neposkozeny pist, jiny, opravdu hodne jety valec (mel jit na vybrus), a Babetta po 10ti minutach vrkani na stojanku uz drzi otacky a da se s ni po rovince jet.

Pritom nekdo si s tou Babettou musel dat strasne moc prace, pekne udelany lak, vetsina lozisek v motoru vymenena, nove udelana elektrika. Bohuzel vsechno jmenovane ma svoje ALE. Ale par lozisek nevymeneno. ALE pred lakovanim mizerna priprava. ALE rozbity stojanek. ALE pistni cep se toci v pistu a ne v ojnicnim pouzde. ALE motor nedotesneny. ALE par sroubu se spatnymi rozmery. ALE elektro spatne zapojene. .....

---
* na oter po natlaceni cepu a potom pilnikem
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: B207 Vymena bronz. pouzdra pistni cep za jehly

Příspěvekod mhi » pon zář 26, 2016 10:56:10

Mam problem, s touto "srotovou" B207kou, na ktere bylo spatne skoro vsechno. Docasne na ni je valec+pist se spatnou kompresi, ale ne fatalni (v jine B207 mi to jezdilo po silnici), nove pistni krouzky. Karb 2909DC, vykon 1,1kW, elektro prevzate z jine funkcni Babetty, vyfuk ma par der navic (mohu jeste vyzkouset jinou vlozku). Je tam zasadni problem s ojnici, nejspis bylo spatne obrobene bronzove pouzdro, pistni cep v nem byl natvrdo zasekly a tocil se v pistu (kde byly zemedelske vule). Pouzdro jsem rucne obrobil, ale asi malo, protoze mi to vyvrklalo i muj dalsi pist. Takze znovu (obrobeno na oter barvy cepem), deformace pistu, aby tam cep znovu drzel, v ruce to zase klouze v pouzdre jak ma.

Chytne mi bez nejmensich problemu, necham zahrat. Vezmu za plyn a jde krasne do otacek. Rozjedu se, Babetta "vystreli" (na svuj vykon) kupredu, ale vykon velmi rychle ztrati, kdyz ji trapim, chcipne mi uplne. Nastartuji, do otacek se ji moc nechce. Po chvilince hrani si s plynem zase do otacek normalne jde. Dale jsem zjistil, ze mi z kolinka po takovem trapeni tece brecka (spatne spalovani). Pokud ji na volno necham na plny plyn, vysoke otacky udrzi.

Cim to muze byt?

- problem elektro ... odpovidalo by na tu brecku, ale jak pisu, jinde to chodi jak ma, vse je vyzkousene-overene jinde.
- problem s pouzdrem na ojnici, prestane v nem klouzat cep a vrkla se v pistu.
- problem nezajetych krouzku (=> spatna komprese)
- neco jineho?

Takove ty bezne problemy jako ucpany vyfuk/karburator ci falesny vzduch jsem eliminoval, motor je vyjma repase kliky jako novy. Diky za jakekoliv tipy co s ni, pred zimou bych ji rad mel pojizdnou, potrebuju ji po vlastni ose odlozit nekam stranou.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 16 návštevníků

cron