Stránka 1 z 3

207.100 GO?

PříspěvekNapsal: pon zář 12, 2016 20:32:18
od Ba.betton
Zdravím, hledám nějakého šikovného člověka, který by mi byl ochoten udělat GO motoru Babetty 207.100 (1978). Babča už velmi dlouho nejezdila a minimálně výměna gufer je samozřejmostí. Nutnost výbrusu nedokážu posoudit, navíc Babka jezdila sice málo, ale tachometr pro kontrolu km nemá. Motor je oproti 210 podstatně jednodušší, čili bych půlení zvládl sám ... jedná se ale už o letitý rodinný klenot, který nechci bez správného dílenského vybavení nějak zničit. Hledaný člověk by měl být ideálně Brňák, nebo z okolí Brna. Na odměně bychom se samozřejmě domluvili.

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: ned zář 18, 2016 22:30:36
od mhi
Puleni 207ky je dle meho nazoru slozitejsi nez u 210ky. Svizel je v sundani spojkoveho kose a oddeleni vika prevodovky. Zbytek je trivialni. K tomu staci jednoduchy doma udelany pripravek, staci vzit 8mm tlusty plat, aby mel tak 15x15cm, doprostred navarit matku M10 (vysokou nebo 2 nad sebe) a vyvrtanim der na spravna mista vznikne stahovak spojkoveho kose i nastroj na rozpuleni motoru. Pulit (ne sundat spojky!) se da i vhodnym dvojramennym stahovakem, ale musi to byt ten "spravny" typ, aby sednul na karter.

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: pon zář 19, 2016 21:12:55
od Ba.betton
http://2i.dfklub.cz/194d5872a1

Chápu to dobře?
červené díry by sloužily pro demontáž spojkového koše
žluté díry pro demontáž víka převodovky
a bílé díry pro půlení
M10 vůči klikovce

Stačilo by tohle na oddeklování převodovky + půlení? At ještě nezničím závity. Jiank jsem to pochopil tak, že by se to půlilo přes levý kartr, na pravém karteru to není kam upnout.
Jiank bez rozměrů to asi nebude mít smysl :(
Ten stahovák, o kterém jsi mluvil že by byl vhodný je jaký? Nějaký speciální??

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: pon zář 19, 2016 23:46:34
od mhi
Ba.betton píše:http://2i.dfklub.cz/194d5872a1

Chápu to dobře?
červené díry by sloužily pro demontáž spojkového koše
žluté díry pro demontáž víka převodovky
a bílé díry pro půlení
M10 vůči klikovce


Cervene - ano. U jedne Babetty mi spojkovy kos drzel velmi pevne. Neni-li to opravdu fest pevne, pomuze to opatrne nahrat, odskoci potom sam. Rozmery se snadno zjisti z krytu spojky.

Zlute - spis ne, to viko se dela dost prasacky, drzi to totiz na dvou hridelich v loziscich uprostred a vpravo (vystupni hridel). Snad me nikdo nebude kamenovat, nasilim udelam malou skvirku, vykape olej, potom tam vrazim neco na rozepreni a opatrne oddeluji viko.

Bile: Ano, takhle nejak, pouzil bych jen ty 4 do krize, kartery se oddeluji docela snadno od sebe. Rozmery muzu kdyztak namerit, ale nejsou uplne zasadni, bude to na dlouhych sroubech.

M10kou si nejsem ted' uplne jist, podstatne je, aby to dobre sedlo na klikovku. Idealni je jemny zavit (Fabory.cz). U toho sroubu je dobre na soustruhu (pilnikem, flexou, ...) upravit spicku, aby to nenicilo klikovku.

Ba.betton píše: Ten stahovák, o kterém jsi mluvil že by byl vhodný je jaký? Nějaký speciální??


Je to obycejny dvojramenny stahovak, ale musi na Babettu pasovat ;).

Pozor, na klikovce je jedna (mozna necekana) segrovka, viz katalog ND. Loziska ve slepych dirach se nejsnadneji vyndaji teplem, hodit na elektricky varic a poradne zahrat, jde to bez jakehokoliv naradi.

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: úte zář 20, 2016 12:49:32
od Ba.betton
Ok, díky. Až teď mi došlo ohledně těch bílých ... Jsou tam vubec zavity? Nejsou jen na pravem karteru? Jinak bych to neupl :D A ještě .. Jak to pujde složit? Takovy problém je dostat hřídele z ložisek, tak ať tam jdou natlačit na ta nová ložiska.

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: stř zář 21, 2016 10:46:48
od mhi
Ba.betton píše:Ok, díky. Až teď mi došlo ohledně těch bílých ... Jsou tam vubec zavity? Nejsou jen na pravem karteru? Jinak bych to neupl :D


Ja to sundavam tim stahovakem, pripravek jsem delal, nez jsem zjistil, ze to jde jednodussi cestou. Musi se to delat za ty srouby, kterymi je chycene spojkove viko. Mozna, ze jsem to v popisu zvoral ! Vecer se muzu podivat na nahradni motor, mam jej rozlozeny.

Ba.betton píše:A ještě .. Jak to pujde složit? Takovy problém je dostat hřídele z ložisek, tak ať tam jdou natlačit na ta nová ložiska.


Se skladanim neni nejmensi problem. Loziska do lednicky, hlinik poradne nahrat a potom tam zapadnou sama. Pokud ne, tak mam lis, kterym je tam natlacim.

Klikovka taky do lednicky, dulezite je osadit ji kolmo, musi zapadnout alespon do jednoho karteru. Ty potom treba pomoci zavitove tyce + matek&podlozek stahuju dohromady. Jeste lepsi je na to "vtahovak", trubka a zavitovka, ktera se nasroubuje do klikovky a potom se utahovanim matky dostava klika kam ma, bez namahani lisovanych casti.

Kolecka prevodovky take zmrazit, pozor na poradi, potom se to stahuje prisroubovavanim vika.

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: stř zář 21, 2016 20:51:05
od Ba.betton
Ok díky moc, ten "vtahovak" mě zaujal, tím zřejhmě vyřeším spojení obou karterů. (jestli mit o došlo, tak by se ta závitovice zašroubovalo do klikovky a ta trubka opřela o karter? U rotoru je závit na klikovce .. ale z druhé strany je? - nebo to stahuješ jen z jedné?? ) Víko převodovky děláš těmi závitovými tyčemi, nebo to jde bez nějakých problémů? Jinak rád bych postupoval dle tohoto postupu http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=18&t=2704 popř dle Durkoviče.

Jinak chtěl jsme se zeptat (problém hned ze začátku :shock: :shock: ) jak demontovat to ovládání volnoběžky ... měla by tam být nějaká závlačka http://2i.dfklub.cz/e6b2a78d5e .

A do třetice všeho dobrého ... ZVL nebo SKF? Stojí za to připlatit alespoň na klikovce?

Díky :D

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: pát zář 23, 2016 9:50:53
od Azor
Je tam naklepnutý kolíček (na jednom konci mírně rozklepnutej, aby tam držel), ale závlačka jde použít také. Jinak ten návod je použitelný, akorát bych více využíval horkovzdušku než palici. A např. vytahovák pístního čepu je zcela zbytečný, když píst nahřeješ, vypadne (zapadne) pístní čep vlivem gravitace sám. No a pokud GO, tak by myslím měla repasí projít i klika. Je to sice drahé, ale bez toho to GO nazývat nemůžeme a ve výsledku to může být zklamání. A samozřejmě jak vždycky připomínám, k odmaštění používat (a ke koupeli obložení všech čelistí) perchloretylen, ne benzín, aceton apod. A ztráty jehliček se zase tak moc neboj, mají je v každé prodejně ložisek. Takže směle do díla. :D (Pro dobrý pocit můžeš na kliku dát SKF, dělají se ovšem většinou už také v Asii, ale myslím, že i obyč. ZVL jsou slušné kvality - před použitím nezapomeň vymýt.)

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: pát zář 23, 2016 21:15:54
od Ba.betton
Pánové, celé soukolí převodovky krom kola na klice mi z.stalo ve víku včetně ložisek .. jak ty ložiska doostat ve? To na výstupní hřídeli jsem ještě stáhl stahovákem, ale to malé na tom kole uprostřed nevím jak stáhnout, prtotože ozubené kolo je hned pod tím a nevejde se tam stahovák.

Dále jak to rozpůlit? Myslíte že je ideálnější to na levém akrteru nahřát a za pravý to stáhnout stahovákem (za okraj) .. nebo to ten okraj nevydrží?

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 11:41:21
od mhi
Ba.betton píše:Ok díky moc, ten "vtahovak" mě zaujal, tím zřejhmě vyřeším spojení obou karterů. (jestli mit o došlo, tak by se ta závitovice zašroubovalo do klikovky a ta trubka opřela o karter? U rotoru je závit na klikovce .. ale z druhé strany je?


Z jedne strany u B207 je zavit pro prisroubovani rotoru, z druhe na spojky. U obou je jiny zavit. Vtahovak je urcite dobra vec, staci byt trosku sikovny a mit nejake zbytky materialu.

Ba.betton píše:Víko převodovky děláš těmi závitovými tyčemi, nebo to jde bez nějakých problémů?


Viko prevodovky nejde moc inteligentne sundavat, alespon jsem neprisel na zadny postup. Chybi tam par zavitu, za ktere by se to dalo chytnout. Potiz je v tom, ze nedrzi za klikovku (tam neni chycene vubec), ale za ty dalsi 2 hridele napravo. Takze udelat mezeru (i bez pripravku) a potom opatrne "pacit". Mozna by pomohlo to zahrat v miste tech lozisek.

Neni to ale zadna katastrofa, zatim jsem neposkodil ani karter ani viko.

Ba.betton píše:Jinak chtěl jsme se zeptat (problém hned ze začátku :shock: :shock: ) jak demontovat to ovládání volnoběžky ... měla by tam být nějaká závlačka http://2i.dfklub.cz/e6b2a78d5e .


Je tam vetsinou zavlacka, je potreba ji dostat ven, vetsinou to je dost zahumusene a nejde to. Potom z toho vystreli ten vnitrni valecek, pruzinka, ... a 3 kulicky ;-).

Ba.betton píše:A do třetice všeho dobrého ... ZVL nebo SKF? Stojí za to připlatit alespoň na klikovce?


Podle me je SKF zbytecne drahe na to co pro Babettu mohou poskytnout.

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 11:48:24
od mhi
Ba.betton píše:Pánové, celé soukolí převodovky krom kola na klice mi z.stalo ve víku včetně ložisek .. jak ty ložiska doostat ve? To na výstupní hřídeli jsem ještě stáhl stahovákem, ale to malé na tom kole uprostřed nevím jak stáhnout, prtotože ozubené kolo je hned pod tím a nevejde se tam stahovák.


Teplem to jde doslova samo (loziska z hliniku, ktery se roztahuje vic), neni potreba zadne naradi, jen trpelivost. V domacich podminkach je potreba nejaky poradny plech, na ktery se "vytuknou" horka loziska. Nejprve odstranit bordel, ktery by mohl branit vypadnuti lozisek, zlikvidovat co nejvic oleje, odstranit vse horlave. Potom se polozi viko na elektricky varic a pomalu se zacne zahrivat, az do doby nez odskakuje z vika caknuta voda. Loziska bud vypadnou samy od sebe (pozor, nedelat na sklokeramice!), nebo staci s vikem opatrne klepnout.

Alternativne s horkovzduskou, ale jde to o dost pomaleji.

Loziska na hridelich pod ktere nejde strcit stahovak jsem driv delal lisem (vlozil jsem pod ne nejaky pevny plech z obou stran a vylisoval), ovsem naposledy jsem ty plechy nemohl najit, tak stacily 2 co nejvetsi sroubovaky co tam sly proti sobe narvat a opatrne jsem pacil, lozisko se postupne po mravencich krocich povysune. Zadne jine nasili neni potreba.

Ba.betton píše:Dále jak to rozpůlit? Myslíte že je ideálnější to na levém akrteru nahřát a za pravý to stáhnout stahovákem (za okraj) .. nebo to ten okraj nevydrží?


Delal jsem to stahovakem bez nahrivani, s nahratym karterem se opravdu blbe manipuluje, stahovak z toho ma tendenci sklouznout. Okraj mi to vzdycky vydrzel, stahoval jsem za cast kde je alternator. Lepsi by ale bylo si udelat pripravek.

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 12:03:09
od mhi
Azor píše:A např. vytahovák pístního čepu je zcela zbytečný, když píst nahřeješ, vypadne (zapadne) pístní čep vlivem gravitace sám.


Dovoluji si nesouhlasit, samozrejme na vytazeni jde pouzit teplo, ale na opetovne slozeni to je zejmena s jehlami velmi neprakticke. Jak jenom pridrzim nahraty pist? Teplo je fajn na veci, se kterymi nemusim nijak presne manipulovat. Pritom stahovak jde udelat doslova na koleni, staci k tomu pilka, kus pasoviny, zavitova tyc a zavitniky z Lidlu za 300,- ;). Viz foto (zavitovka musi byt vetsi, ja na to mam vysoustruzeny jeste konec, ktery neni na fotce).
stahovak_pistniho_cepu.jpg
stahovak_pistniho_cepu.jpg (132.39 KiB) Zobrazeno 6880 krát


Azor píše:No a pokud GO, tak by myslím měla repasí projít i klika. Je to sice drahé, ale bez toho to GO nazývat nemůžeme a ve výsledku to může být zklamání.


Rozumim, ale treba kliku jsem jeste nikdy nerepasoval, mozna jsem mel stesti. Vzdy ale bylo potreba vymenit nejaka loziska, odstranit bordel, apod., takze "GO" mela velky smysl. Z motoru ktery vubec nic nedelal byl motor, ktery jede tabulkove.

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 15:26:55
od Ba.betton
Díky mhi :wink:

Ložisko z "ozubeného dvojkolečka" 6001 je už dole, ale to druhé do páru je pořád ve víkua ne a ne ho sundat .. říkáš nahřát kartery ... nahřívám nahřívám (horkovzdušnou pistolí) a stále nejde ven (tahám kleštěmi a vůbec) .. myslíš, že mám nahřívat více (po plivnutí sliny odskočí) .. bojím se at tomu něco neudělám. Třeba tady ... to nahřívá a pak to musí ještě vybouchat https://www.youtube.com/watch?v=PjkXT1zhUgA (mimochodem, to je to ložisko :D ) JInak na přípravek půlení bych musel někde sehnat železnou pásovinu, jiank tu na to nic nemám tzn. zkusím to tím stahovákem.

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 15:29:49
od Ba.betton
Jo a k tomu stahováku čepu .. máte nějakého ověřeného (byt ne předraženého) "vybrušovače"? Zatím se mi do výbrusu moc nechce, radši bych to složil a dojezdil sezonu (od doby kdy jsem Bábu dostal je rozložená, tzn bylo by to moje 1. svezení :D ) mezeru pístního kroužku mám ale skoro 1mm ..

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 15:58:29
od mhi
Ba.betton píše:Díky mhi :wink:

Ložisko z "ozubeného dvojkolečka" 6001 je už dole, ale to druhé do páru je pořád ve víkua ne a ne ho sundat .. říkáš nahřát kartery ... nahřívám nahřívám (horkovzdušnou pistolí) a stále nejde ven (tahám kleštěmi a vůbec) .. myslíš, že mám nahřívat více (po plivnutí sliny odskočí) .. bojím se at tomu něco neudělám.


Mne to slo vzdycky bez nasili (zadne kladivo, ani gumove). Naposledy jedno lozisko vypadlo samo od sebe jen po nahrati, druhe jsem musel vyklepnout proti 3mm plechu (jen par tukancu a vypadlo samo). Na varici to podle meho nazoru jde globalne na vyssi teplotu, mozna se to horkovzduskou neprohreje cele dobre. Lozisko samozrejme musi byt gravitacne dolu, aby vypadlo, zadne kleste nebo neco podobneho, tim se akorat vzprici. Velkym nepritelem jsou necistoty mezi loziskem a vikem/karterem, to je potreba dusledne ocistit, pripadne striknout treba WD40.

Ad otazka vybrusu, u jedne Babetty vyznamne pomohlo vymenit jenom krouzky. Ten valec ale nemel "schod" (je tam citit takova hranka u horni uvrate - a to je uz spatne). Taky je pist casto olezly i za krouzky od spalin. Ze zacatku to po vymene krouzku absolutne nemelo vykon, po 70-100km jede uz krasne. Mezera 1mm uz je velmi spatne, 40 Kc do krouzku mi prijde jako dobra investice ;-).

Na pulici pripravek staci kus plechu nebo U profil od mistniho zamecnika, v odpadu to urcite bude mit.

Zrovna jsem sundal valec sve druhe B207, ktera nechce po oprave moc jet. Je tam problem zrejme nekde v elektru, protoze to nepali dobre. A taky bronzove pouzdro mi porad drhne, v ruce to uz vypadalo dobre, pistni cep v nem jezdil dobre. Jenze 1km projizdka mi vylagrovala ulozeni v pistu, ktery jsem tim znicil a cep mi v nem zacal jezdit. Grrr :(.