Stránka 2 z 3

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 16:07:28
od Ba.betton
No tady schod bohužel je :D Ne velký ale jde prstem už cítit (taková malá vlnka) tak asi bych ten výbru měl udělat taky :evil: Jdu to ještě jednou pořádně prohřát a zkusím jestli nevypadne

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 16:18:46
od mhi
Slozil bych to "jak to je", nejak to urcite pojede, v zime bych to nechal vybrousit. Dusledne bych pist ale vycistil, hlavne drazky krouzku (pozor, neprohodit ani neotocit!) Shodit valec dolu a vymenit pist je myslim otazka chvile, to clovek muze udelat kdykoliv. Nejhorsi je, kdyz clovek udela nejakou praci a zastavi se mu to kvuli nejake blbosti. Rozjel jsem treba Pionyra, kde prirezly pistni krouzky a zrezla vlozka valce (mlatil jsem to kladivem). Valec, poskozeny pist, i krouzky puvodni !. Ted' mi bohuzel v Moto-usti n/L uz 3 mesice blokuji opravu tim, ze doposud nevratili vybrouseny valec. Uz tady tim videem budu asi otravny:... a jak pekne to vrcelo.

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 16:29:23
od Ba.betton
Brrrr :D
Jinak už je dole, stříkal jsem to WD a nahříval jsem to několik minut a konečně :P Jen doufám, že jsem to nepřehnal s tou teplotou :D aby se ten hliník vrátil do původního tvaru a nezkroutil se nějak (klidně i nepostřehnutelně) Plánuji to tak udělat s tím výbrusem. Na zimu bych to poslal at si s tím někdo při dlouhých studených večerech vyhraje. Někdo tu dával kontakt na osvědčeného brusiče, musím pohledat ale. Jinak díky moc za rady, asi půjdu rozpůlit motor, i když se mi porpavdě moc nechce .. ložiska ZKL ČSSR na tom doteď, co to rozebírám byla velmi dobře, tak si myslím, že bych to udělal i zbytečně, gufer jdou vyměnit i bez půlení. Ale motor mi bylo doporučeno servisovat, tak nevím no. navíc ty ZKL jsou asi kvalitnější než dnešní ZVL
To mě přivádí k otázce .. jaká ložiska mají delší život .. ta v převodovce, nebo ta u kliky ?? Tipl bych že ta v převodovce (podnět k tomu půlení)

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 18:18:01
od mhi
Nejvetsi problem je premoci se nejakou vec udelat (zna-li clovek postup, ale ten je tady myslim jasny). Rozpuleno je za par minut, skladani pak zavisi zejmena na rychlosti zmrazeni klikovky a lozisek. Loziska bych menil vsechny, davam ZKL, ale nemam zadnou zkusenost (najezd mych Babett je zatim minimalni, mozna celkem 1000km).

Pri skladani je potreba 2x premyslet a mit naprosto jasne co kam a v jakem poradi patri. Kdyz jsem naposledy motor skladal, tak jsem v rychlosti narazil na zmrazenou kliku karter od alternatoru obracene. Povidal jsem si u te prace, delal jsem to doma v kuchyni v nic moc podminkach, sup sem tam rychle aby se mi to neohralo a pak koukam co jsem udelal ;). Samozrejme na potvoru si to tam sedlo naprosto dokonale. U B207 jsem se uz 2x setkal s tim, ze nekde chybela nejaka podlozka nebo segrovka, takze dusledne kontrolovat proti katalogu ND, i kdyz to tam puvodne nebylo.

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 20:47:07
od Ba.betton
Spíš se bojím, že mi to nesedna - budu to muset nějak stahovat, a také, že jak bych bouchal do kliky na oddělení, že ji nějak ohnu, ale radši jdu na půlení ... No to mi je povědomé, ale snad mi zatím nic nechybí ...
Chtěl jsme se ještě zeptat .. možná abych se ujistil, že GO není zbytečně .. ta gufera jak mají být "tvrdá" ??.. ta má jsou jako z plastu, měkká nejsou ani trochu. A dále - Je tam někde prostor, pro nějako u chybu typu špatně / křivě usazeného něčeho .. na o bych si měl dát pozor ... Co jsme se díval na youtube tak zmrazená klika zapadla autorovi videa na poprvé, bojím se že ji tam dám nějak na křivo

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 21:19:13
od mhi
Do kliky se NESMI bouchat ! Kladivo musi jit na dobu puleni z domu ven ;). Rozpuleni motoru je minimalne dobra zkusenost, ztraceny cas to urcite neni. A opravdu nic na tom neni, jen je potreba pouzivat mozek a ne silu. Navic jsem nevidel jsete Babettu, ktera by nevyzadovala neco uvnitr motoru vymenit.

Gufera jsou docela tuha, ale ne jako kamen. Dulezite je, aby brit pod kterym je pruzinka dobre peroval. Nasadit je vyzaduje bud' trosku cviku nebo nastroje. Pruzinka nesmi vyskocit.

Zmrazena klika se hodne rychle ohriva o horke lozisko, takze je potreba pracovat velmi rychle a s rozmyslem. Obcas se mi to taky nepovedlo, ale mam rucni lis, kterym jde snadno natlacit dovnitr. Nebo ten vtahovak.

Offtopic, kdyz uz diskutujeme: Take bych se zeptal, protoze nemam zrejme zadnou uplne original B207 a zitra chci na te svoji udelat elektriku, jak je na B207 zapojene zadni svetlo? Predni je jasne, jeden drat vede z alternatoru, druhy mam na jedne B207 ukostreny u VN civky (opravdu to ma taklhe byt?). Predek tedy sviti. Zadek mam z vypinace ve svetle, tam nejde nic udelat "jinak", ale co kostra? Kam je zapojena kostra zadku? Zase do predniho svetla, nebo nekde po ceste na ram? Jsou vsechny draty v celku, nebo nekde nejake spojky/fastony?

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 22:04:38
od Ba.betton
Ajéje ajéje :evil:
Tak jsme to půlnul .. ale do kliky jsem teda bouchal palicí z nějakeho dřeva (několikrát asi 5x - 7x středními ranami, vyletěla klika z ložisek ta zůstala v krtrech) :( Je to venku, ale jestli tak lika nebude potřeba přeměřit, a kdo to dělá - to vůbec netuším
Jsem tě měl stihnout dřív :shock: :shock: :shock: Myslíš, že jsem neco zkazil?

Jinak tak elektrika:
Od altíku jde zelený s černým který začíná kostřícím očkem pod cívkou dopředu do předního světla, tam je vypínač odkud jde drát na žárovku a druhý jde dozadu (žlutý) Jinak ten černý od kostry jde ropvnou na žárovku. Čili jsme zpět v oblasti cívky, od předu nám jde žlutý a pod cívkou je druhým očkem další černý, který jde k zadnímu světlu. To je tedy vypnuto/zapnuto zároveň s předním. Mám to ještě rozvést, jestli najdu ofotím ti schéma co mám zítra.

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 22:20:28
od mhi
Mereni kliky: viewtopic.php?f=4&t=3962#p44843 Je otazka, jestli to bouchani bylo silou pres celou klikovku, nebo jen na vytlaceni z nejblizsiho loziska. I to je spatne, alespon ne tak moc. Hlavne nepouzivat kladivo pri skladani !!! Loziska ven i dovnitr opet teplem (vkladani zmrazena loziska do horkeho karteru). Kliku zmrazit, kartery a loziska nahrat horkovzduskou (ne moc) a kliku osadit, potom zaklopit druhym karterem. V nejhorsim kdyz se to nepovede uplne, tak to jde stahnout pres zavitove tyce - kartery vzajemne dohromady (bez lisu).

Elektro je jasne, tzn. zadne rozebiratelne spojky po ceste nejsou a ukostreni zadku je taky u VN civky, rozumim tomu spravne?

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 22:24:00
od Ba.betton
Ok .. no snad jsme jí holce neublížil :( :( Přepdokládám, že když by byla ohlá produkovalo yb to nějaké vibrace nebo něco obdobného při jízdě, i tak bych měl alae klid v duši, když bych ji přeměřil .. kolik to tak stojí?

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 22:31:50
od mhi
Ja bych se toho zase nebal, je to jenom Babetta, slozil bych to a podle toho jak to pojede se uvidi. Sundat to podruhe neni takovy problem, ne? :)

Kolik stoji co? Premereni, nebo vybaveni? Na to aby to nekdo zmeril musi mit spravne vybaveni, v nejhorsim staci soustruh a uchylkomer (hodinky). V lepsim pripade nejaky pripravek. Dobre je toto video:

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 22:37:42
od Ba.betton
Nn spíš jsem narážel na cenu u nějakého řemeslníka .. úchylkoměry má tuším otec .. ale nevím jestli má takové měření nějakou cenu :D
Ještě bych se zeptal .. na té klice jsou jakoby takové drážky ale jedn na půl - něco jako místo pro segrovku ale, jakoby ta drážka byla jen na půlce hřídele - je to tak na obou stranách - co to je, není to nějakej kix? http://2i.dfklub.cz/43e7f2d80b

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 22:46:09
od Azor
mhi píše:
Dovoluji si nesouhlasit, samozrejme na vytazeni jde pouzit teplo, ale na opetovne slozeni to je zejmena s jehlami velmi neprakticke. Jak jenom pridrzim nahraty pist?


Samozřejmě, ale bavili jsme se o 207 a tedy o bronzovém futru, u 210 a jehel v kleci je to obdobné. Dělal jsem to vícekrát a bez sebemenšího problému. Vytahovák/vtahovák navíc, byť jen mírně, zbytečně deformuje otvor v pístu.

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 22:47:42
od Ba.betton
Píst jsem nesundával, jelikož není třeba - výbrus přijde na řadu až jindy, takže zatím je na ojnici

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 22:54:00
od mhi
Azor: i u futra je potreba se trefit cepem spravne, zrovna dneska jsem se v B207 vrtal, nevim jak bych to ohrate daval behem nekolika vterin dohromady. Jde to ? A jinak mam motor B207 s volne lozenymi jehlami, ojnice je jako z 210ky.

Re: 207.100 GO?

PříspěvekNapsal: sob zář 24, 2016 23:16:08
od Azor
Není to žádný problém, a není třeba spěchat, ono to vydrží nahřáté pměrně dlouho. Zkus to a dáš mi za pravdu. Já osobně fandím stejně jako Fajn-Tom jehlám v kleci, jehly se nemelou o sebe a danému použití zcela vyhovují. Jehly v kleci se ve strojírenství užívají všeobecně a nevím o tom, že by to přinášelo problémy (např. INA ložiska na straně spojek - napadlo by někoho cpát tam jehly volně ? ) . Ale např. Pavel je nemůže ani cítit, je to věc názoru a možná i pocitu. Svůj názor ovšem samozřejmě nikomu nevnucuji, jen se dělím o své zkušenosti. :)