od Azor » čtv říj 06, 2016 11:13:20
Tak pánové, zase jeden námět k přemýšlení. Cesty Páně jsou dosud neprozkoumané, takže se stalo, že jsem se v hospodě setkal s jedním už staříkem, který tvrdil, že za totáče dělal v Motokovu a nějaký čas měl na starost i vývoz Pionýrů a Babett na Západ. Oni tam údajně zcela zásadně a to z hlediska kvality požadovali, aby ojniční ložiska byla v klecovém provedení, nikoliv jako volně ložené jehly. Když jsem namítal proč se to nedělalo i u strojů pro tuzemsko, když je to montážně jednodušší, považoval mě za cvoka - a kde by tehdy stát vzal devizy na ty ložiska ? Ona se totiž tehdy v tuzemsku kvalitní klecová ložiska sehnat prostě nedala. A hned jako další příklad uvedl - u 207 byly u spojky jehly volně, u 210 si už fabrika vydupala možnost montovat klecová, a dál povídal: proč myslíš, že v katalogu je u těchto ložisek uvedeno INA ? - no prostě proto, že tuzemský výrobce to nebyl schopný dodat (ne že by to dělala jen tahle firma, ale s ní byl na dodávky kontrakt). Přeberte si to sami, patent na nejchytřejšího si rozhodně nedělám.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.