Protoceni kliky v lozisku

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Protoceni kliky v lozisku

Příspěvekod mhi » sob říj 08, 2016 17:52:10

Zdravim, mam takovy problem s klikou: nejde primo o Babettu ale Pionyra (Jawa 50/21), nicmene je to tam uplne stejne jako u Babetty. Klikovka je natolik vybehana, ze v loziskach se protoci (chytnu-li vnitrni prstynek loziska a je to mazane olejem, otocim klikou v lozisku). Vedlejsim efektem je, ze se mi podarilo kartery rozdelit bez pouziti pripravku :). K tomu je tam axialni vule, mozna 1mm (nevim, zda ma mit Pionyr dorazy jako Babetta, nebo to je normalni a ocekava se, ze loziska kliku udrzi?). Chtel jsem koupit novou klikovku, ale sam prodejce mi nakonec priznal, ze ta z TW je nanic, ze mam repasovat.

Do repase se mi z nejakych duvodu v tomto okamziku uplne nechce, ale potreboval bych ten motor rozchodit, abych mohl pokracovat v renovaci. Je mi jasne, ze kvuli kladivkovemu zapalovani musim tu axialni vuli vyresit, nejakymi krouzky to vystredim. Je rozumne docasne provozovat motor s vuli v loziskach, nebo si tim znicim kartery ci nove vybrouseny valec?
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Protoceni kliky v lozisku

Příspěvekod stotun » pon říj 10, 2016 18:49:06

Vůbec se nedivím, že se ti do repase nechce, ale myslím si že nakonec na to stejně přijde. Mě se stalo neco podobnýho: tak si tak jedu ( B210) a z motoru se začne ozývat neskutečný pištění. Tak sem zastavil. Po chvilce čekání nastartoval a v pohodě jel bez problémů. No, ale cca po půl roce sem dělal GO motoru a po rozpůlení (taky bez stahováku) melo ložisko vnitřní kroužek zevnitř uplně obrušené, tak že na klikove hřídel šlo nasadit rukama, ale klika byla eště víceméně použitelná. Tým chcu říct, ze by bylo asi dobrý se ujisti jestli je problém hlavně na ložisku nebo všady, protože v případě ložiska by to bylo ideální.

Jestli je rozumne docasne provozovat motor s vuli v loziskach nebo ne....to záleží na okolnostech, ale už jenom z jasnýho rozumu by bylo lepší mět motor bez vůlí :wink:
Mara
stotun
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 18, 2015 2:41:34
Bydliště: Snovídky

Re: Protoceni kliky v lozisku

Příspěvekod mhi » pon říj 10, 2016 22:01:28

Ja tu repasi udelam, pokud nebudu mit jinou kliku. Je dost pravdepodobne, ze na renovaci ale koupim jeste dalsiho Pionyra na dily, kde ta klika muze byt lepsi. Navic clovek co by mi to delal na to nema nyni cas. Problem je v tech spaccich, maji mensi prumer (jsou vyjete), vuli to ma i na novem lozisku. Puvodni loziska jsou samozrejme KO, ten motor byl zarezly az hruza.

Do zimy chci odladit zbytek, tzn. aby to brzdilo, radilo, svitilo, atd. Otazka tedy je, zda nejakym popojizdenim neznicim kartery apod.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Protoceni kliky v lozisku

Příspěvekod Pavel » úte říj 11, 2016 9:24:23

Klikovka a píst jsou 2 nejexponovanějí součásti motoru. Na nich se nevyplatí šetřit. Komu se vymele hřídel klikovky, tak je jasné, že už ten problém v motoru nějakou dobu měl, ale neřešil to. Každopádně hřidel se dá nacementovat a použít znovu. Jen taková repas klikovky je o pár stovek dražší. Já když jsem dělal u Padalíka repas, tak chtěl cca 700-800 za novou ojnici, když vše ostatní bylo ok, ale když byla i hřídel KO, tak chtěl tak 1300Kč. Po mnoha letech testování jsem dospěl k tomu, že nejlepší je repasovat originální klikovku a dát do ní CKR ojnici.V žádném připadě nedoporučuju dělat repas originální ojnice, tzn. první výbrus. To pak nic nevydrží.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Protoceni kliky v lozisku

Příspěvekod mhi » úte říj 11, 2016 13:05:35

Historie vetsiny takovych vraku je, ze to nekdo jezdi dokud se to alespon nejak hybe. Potom to odlozi do stodoly. Tam to nejakou dobu lezi, mnohdy to je polorozebrane jak nekdo zkousel opravovat, do toho treba i prsi. Pak to proda nekomu kdo si rika: je to levne, opravim si to, udelam si z toho peknou motorku. Jenze se nedostane ani pres banalni problemy typu povoleni sroubu. Tak to da do inzerce. A prijde mhi, ktery to koupi. Vyhoda te Jawy byla, ze mela slusnou predrenovacni plecharinu (poskupovanou na burzach). O motoru vim, ze to vzdycky nejak opravim.

Mam i jednu takovou Babettu (nechci to zakriknout, ale zda se, ze uz nejak jezdi).

Protoze klika Pionyra neni jediny problem, za par korun jsem vydrazil na aukru neco podobneho (pry "pojizdne"), bohuzel z renovacniho hlediska to neni uplne zajimave. Jawa 555, ale se zadkem z Jawy 50/20, motor z tehoz, riditka take :(((. Kazdopadne mam ale na tohoto dalsi motor :)
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Protoceni kliky v lozisku

Příspěvekod KIRBY » sob čer 03, 2017 19:38:56

Dobrý den . Dnes když jsem měnil pružinku na startovacích čelistech u Babetty 210 jsem zjistil , že mám vůli do strany na klice , asi 3 mm . Když si stoupnu nad Babettu a jednou rukou vemu za buben spojky a druhou rukou za rotor zapalování , tak hýbu z jedné stany na druhou asi tak 3mm . Je to na generálku a kolik by to přibližně stálo ? Nebo se to dá opravit doma a co bych na opravu potřeboval za nářadí a materiál ?Děkuji za radu . :oops:
KIRBY
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte srp 30, 2016 21:15:51

Re: Protoceni kliky v lozisku

Příspěvekod KIRBY » ned čer 04, 2017 14:23:27

Tak se omlouvám , měl jsem velký oči . Teď jsem to měřil šuplérou a naměřil jsem 0,95 mm .Tak to snad ještě není tak hrozný . Nahoru a dolů a dopředu a dozadu žádná vůle není .
KIRBY
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte srp 30, 2016 21:15:51


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 11 návštevníků