Ba 207 převodové kolečko

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Ba 207 převodové kolečko

Příspěvekod Ba.betton » sob říj 15, 2016 19:19:08

Zdravím pánové, chtěl bych po vás posoudit stav kolečka převodovky. Zuby jsou už trošičku do špičata. Vzhledem k tomu, že už asi jiné nové kolečko neseženu, tak se asi nedá nic dělat. Stav nových koleček mi není známý, takže to může být i nakonec v pořádku, nicméně se mi to zdá trošku zašpičatělé. http://2i.dfklub.cz/9d091c36e5
Uživatelský avatar
Ba.betton
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 143
Registrován: pon zář 05, 2016 20:03:51
Bydliště: Vyškov

Re: Ba 207 převodové kolečko

Příspěvekod stotun » sob říj 15, 2016 19:29:17

Je to uplně normální už od výroby. Protože má toto kolo tak málo celkem velkých zubů (poměrově), musí byt zuby takto zkorigované, aby nedocházelo k tzv. podřezání zubů, které by snižovalo jejich pevnost a byla by taky náročnější výroba.
:arrow: je to v pohodě :wink:
Mara
stotun
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 18, 2015 2:41:34
Bydliště: Snovídky

Re: Ba 207 převodové kolečko

Příspěvekod stotun » stř říj 19, 2016 19:31:58

Na tomto obrázku je vidět, co by se stalo, kdyby se neprovedla zmíněná korekce soukolí. Oranžové zuby jsou ve spodní části zúžené, protože by do nich protější zub chtěl narážet.
Přílohy
podřezání.jpg
podřezání.jpg (28.29 KiB) Zobrazeno 4297 krát
Mara
stotun
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 18, 2015 2:41:34
Bydliště: Snovídky

Re: Ba 207 převodové kolečko

Příspěvekod stotun » stř říj 19, 2016 19:37:25

Když se ale zuby takto upraví a je jejich evolventní profil už vpohodě, je jednodušší výroba, zuby jsou pevnější a špičky (hlavy) mají víc do ostra. Je to celkem věda, ale aji to dává smysl :D
Přílohy
zub.jpg
zub.jpg (52.8 KiB) Zobrazeno 4295 krát
Mara
stotun
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 18, 2015 2:41:34
Bydliště: Snovídky

Re: Ba 207 převodové kolečko

Příspěvekod mhi » stř říj 19, 2016 20:57:52

Stotune, mohu se zeptat, jaka muze byt vyrobni tolerance tech kolecek v B207 a jaky material s jakou upravou (kaleni,apod.) ?
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Ba 207 převodové kolečko

Příspěvekod stotun » čtv říj 20, 2016 18:09:34

Mhi:
přímo na Babettu to nevím, ale ve strojnických tabulkách je psáno, ocel 11 423 na mírně namáhané hřídele a ozubená kola. Pak sem ale taky našel 11 500 jako běznou ocel pro strojní součásti. Nevím no, těch ocelí je taková plejáda a je to na firmě, co si zvolí za materiál. Pak se ty kola pravděpodobně nacementují a povrchově zakalí, aby vevnitřku zustaly měkší a na povrchu se tolik neopotřebovávali. Ta výrobní tolerance, na ozubení neznám a na uložení hřídele do ložiska by se mohlo dat h6 nebo h7.
Každopádně bych velice rád viděl neaký originální výkresy Babetta dílů
Mara
stotun
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 136
Registrován: pon kvě 18, 2015 2:41:34
Bydliště: Snovídky

Re: Ba 207 převodové kolečko

Příspěvekod mhi » čtv říj 20, 2016 22:15:27

Na tu ocel a toleranci jsem se ptal, protoze bych do jedne postarsi prevodovky potreboval takove kolecko vyrobit. Ono to nejak funguje, ale vyhazuje rychlost, je "osoupane". Deformovany je i radici poloautomat, tim asi zacnu, prekreslim to a necham vypalit. Ale kdybych to kolecko umel nechat vypalit laserem a potom zakalit, tak by to bylo idealni. Bohuzel presnost pouze +-0.1mm, vnitrek by sel presne vysoustruzit, zuby asi tezko.

Ty vykresy bych taky moc rad videl :).
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Ba 207 převodové kolečko

Příspěvekod Pavel » pát říj 21, 2016 8:25:39

Na výkresy zapomeňte. Tohle si střeží pár lidí a i tak je na to copyright. Takže nezbývá nic než sehnat nejetá kolečka, ty pracně převést do autocadu a nechat si to někde vyrobit.

Tohle je přesně problém jako s náhradními díly, kdy každý má něco raritního, ale není nikdo, kdo by měl vše a nikdo vám svoje díly neprodá :) Třeba naše oblíbené téma zadního bubnu kola. Jeden děda na Slovensku vlastní výkresy, formy, ale sedí si na tom a nechce to nikomu poskytnout, pokud se mu nezaplatí miliony. Tak holt budeme bez bubnů :)
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Ba 207 převodové kolečko

Příspěvekod mhi » pát říj 21, 2016 15:20:45

Zvlastni je, ze ten "poklad, na kterem sedi" se opravdu hodne rychle dle meho nazoru kazi. Tim, jak ubyvaji provozuschopne Babetty. Je tady bambilion Babett, ve stodolach, nikdo na nich nejezdi, nikdo je uz ani neplanuje zprovoznit. Stejne tak to je s ruznymi Jawami. Samozrejme jakmile to zacne byt 'veteransky' zajimave, takze cena jednotliveho dilu stoupne, ale rapidne klesne pocet zajemcu.

Ono se ostatne ani nezajmu o Babetty v rezimu "uzitkoveho vozidla" neni duvod divit: kdyz jde "srotovy" Simson koupit za 6 000, kdo by kupoval Babettu za podobne penize.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků

cron