Stránka 1 z 1
Ba 207 převodové kolečko

Napsal:
sob říj 15, 2016 19:19:08
od Ba.betton
Zdravím pánové, chtěl bych po vás posoudit stav kolečka převodovky. Zuby jsou už trošičku do špičata. Vzhledem k tomu, že už asi jiné nové kolečko neseženu, tak se asi nedá nic dělat. Stav nových koleček mi není známý, takže to může být i nakonec v pořádku, nicméně se mi to zdá trošku zašpičatělé.
http://2i.dfklub.cz/9d091c36e5
Re: Ba 207 převodové kolečko

Napsal:
sob říj 15, 2016 19:29:17
od stotun
Je to uplně normální už od výroby. Protože má toto kolo tak málo celkem velkých zubů (poměrově), musí byt zuby takto zkorigované, aby nedocházelo k tzv. podřezání zubů, které by snižovalo jejich pevnost a byla by taky náročnější výroba.

je to v pohodě

Re: Ba 207 převodové kolečko

Napsal:
stř říj 19, 2016 19:31:58
od stotun
Na tomto obrázku je vidět, co by se stalo, kdyby se neprovedla zmíněná korekce soukolí. Oranžové zuby jsou ve spodní části zúžené, protože by do nich protější zub chtěl narážet.
Re: Ba 207 převodové kolečko

Napsal:
stř říj 19, 2016 19:37:25
od stotun
Když se ale zuby takto upraví a je jejich evolventní profil už vpohodě, je jednodušší výroba, zuby jsou pevnější a špičky (hlavy) mají víc do ostra. Je to celkem věda, ale aji to dává smysl

Re: Ba 207 převodové kolečko

Napsal:
stř říj 19, 2016 20:57:52
od mhi
Stotune, mohu se zeptat, jaka muze byt vyrobni tolerance tech kolecek v B207 a jaky material s jakou upravou (kaleni,apod.) ?
Re: Ba 207 převodové kolečko

Napsal:
čtv říj 20, 2016 18:09:34
od stotun
Mhi:
přímo na Babettu to nevím, ale ve strojnických tabulkách je psáno, ocel 11 423 na mírně namáhané hřídele a ozubená kola. Pak sem ale taky našel 11 500 jako běznou ocel pro strojní součásti. Nevím no, těch ocelí je taková plejáda a je to na firmě, co si zvolí za materiál. Pak se ty kola pravděpodobně nacementují a povrchově zakalí, aby vevnitřku zustaly měkší a na povrchu se tolik neopotřebovávali. Ta výrobní tolerance, na ozubení neznám a na uložení hřídele do ložiska by se mohlo dat h6 nebo h7.
Každopádně bych velice rád viděl neaký originální výkresy Babetta dílů
Re: Ba 207 převodové kolečko

Napsal:
čtv říj 20, 2016 22:15:27
od mhi
Na tu ocel a toleranci jsem se ptal, protoze bych do jedne postarsi prevodovky potreboval takove kolecko vyrobit. Ono to nejak funguje, ale vyhazuje rychlost, je "osoupane". Deformovany je i radici poloautomat, tim asi zacnu, prekreslim to a necham vypalit. Ale kdybych to kolecko umel nechat vypalit laserem a potom zakalit, tak by to bylo idealni. Bohuzel presnost pouze +-0.1mm, vnitrek by sel presne vysoustruzit, zuby asi tezko.
Ty vykresy bych taky moc rad videl

.
Re: Ba 207 převodové kolečko

Napsal:
pát říj 21, 2016 8:25:39
od Pavel
Na výkresy zapomeňte. Tohle si střeží pár lidí a i tak je na to copyright. Takže nezbývá nic než sehnat nejetá kolečka, ty pracně převést do autocadu a nechat si to někde vyrobit.
Tohle je přesně problém jako s náhradními díly, kdy každý má něco raritního, ale není nikdo, kdo by měl vše a nikdo vám svoje díly neprodá

Třeba naše oblíbené téma zadního bubnu kola. Jeden děda na Slovensku vlastní výkresy, formy, ale sedí si na tom a nechce to nikomu poskytnout, pokud se mu nezaplatí miliony. Tak holt budeme bez bubnů

Re: Ba 207 převodové kolečko

Napsal:
pát říj 21, 2016 15:20:45
od mhi
Zvlastni je, ze ten "poklad, na kterem sedi" se opravdu hodne rychle dle meho nazoru kazi. Tim, jak ubyvaji provozuschopne Babetty. Je tady bambilion Babett, ve stodolach, nikdo na nich nejezdi, nikdo je uz ani neplanuje zprovoznit. Stejne tak to je s ruznymi Jawami. Samozrejme jakmile to zacne byt 'veteransky' zajimave, takze cena jednotliveho dilu stoupne, ale rapidne klesne pocet zajemcu.
Ono se ostatne ani nezajmu o Babetty v rezimu "uzitkoveho vozidla" neni duvod divit: kdyz jde "srotovy" Simson koupit za 6 000, kdo by kupoval Babettu za podobne penize.