Stránka 1 z 1

Jak se to všechno po*****

PříspěvekNapsal: ned říj 16, 2016 1:31:16
od Ba.betton
Zdravím pánové, jistě víte, že mé příspěvky jsou orientovány na renovaci babetty 207, kterou právě provádím.
Včera jsem osadil nová ložiska, super až tedy na to, že jsem usadil jedno špatné (několikrát neúspěšně montované - vyhrkané) tak jsem se dnes rozhodl, že ho vytáhnu a v týdnu koupím nové a osadím. Bohužel je to to malé z převodovky a už minule mi dělalo problémy. Nahříval jsem ho jako blázen .. a jelikož je to levý karter tak zbylá ložiska z výstupní hřídele a skf z kliky samovolně vypadla horkem - tady tu **** se mi ale bohužel doteď nepodařilo vytáhnout. Ložisko je mým ráděním značně poškozeno (1 kulička chybí) - přesto drží jako přibité. Mám tedy několik otázek:

1. Co kartery, jak dokážou přežít vysoké teploty (slina po několika minutovém zahřívání rychle odskakovala - foukal jsem na rozsahu 500°- ale té teploty těžko dosahovaly). Bojím se, abych nemusel shánět nové kartery :(

2. Co ložiska (klika SKF a výstup. hřídel ZVL) dají se znovu použít? Nebo nová? :( :( Vzhledově i mechanicky ok, leží v benzínu, takže při točení trošku hrkají.

Budu muset sehnat to inverzní kladivo, čemuž jsem se chtěl prvně vyhnout, jelikož to není levná záležitost, ale takové to spravování babetty bohužel je.
Áchjo :oops:

Re: Jak se to všechno po*****

PříspěvekNapsal: ned říj 16, 2016 19:41:14
od mhi
Asi by chtelo zjistit proc se tomu lozisku nechce ven a pricinu nejak odstranit.

Lozisko jde vyndat i tak, ze se mu rozbije klec, kulicky shrnou na stranu, vynda vnitrni prstynek i kulicky a potom se pracuje jen s tim vnejsim, to dost casto jde vyndat kousek i dvema sroubovaky (nici se ale u toho kartery).

Nepropadal bych panice, kdyz clovek nepouziva nasili ale mozek, nejak to vyresi, nebo se to vyresi samo :). Ja takhle nemohl skoro pul roku sundat spojkovy kos B207.

Loziska, nevklouznou-li rozdilem teplot sama, pripadne jakakoliv pouzdra a podobne vsuvne veci, zasadne nalisovavam takovymto lisem: http://www.rucni-naradi.cz/proma-ap-1?g ... 0wodq6wDJA

Snadno by dle meho nazoru sel udelat z par jeklu, je tam dulezita ta paka kolma na zakladnu. Nejaky podobny jsem kupoval v supervyhodne sleve, staci chvili hledat a nechtit ho hned.

Re: Jak se to všechno po*****

PříspěvekNapsal: ned říj 16, 2016 20:42:20
od Ba.betton
Díky. No ono nepropadat panice se lehko řekne, v ten moment jsme ten karter chtěl rozmlátit. To ložisko bylo buť větší nebo fakt netuším, navíc mi došlo zabalené jen v papírku - taková černá ovce.
Jinak dnes jsem to zase zkoušel (nahřívání 3 min - 4min na 500°) a stejně nic ani se to nehlo. Asi tam na noc naliju brzdovku jestli to s tím nějak pohne.

Demontovat kuličky s vnitřním prstencem jsem se bál, aby to tam nezůstalo nadobro.

Kolik myslíte, že to snese °ten karter? Teď jsem si všim, že je dole prohlý ((na obrázku nahoře vlevo)) (což by nemuselo vadit), ale jestli je to prohlé od toho nahřívání, popř jestli jo, tak kde jinde to je také prohlé nevím...

http://2i.dfklub.cz/fc180d27f4

Durkovic píše nahřívat na 90° to je tady ale úplný nonsence :D (všechny ložiska sice tedy šla, ale tohle ani omylem - pravdou je, že dovnitř ale šlo :? )

EDIT! : tak předešlá fotodokumentace vyvrátila to pokřivení (už to tak prostě bylo uffff)

Re: Jak se to všechno po*****

PříspěvekNapsal: ned říj 16, 2016 20:48:50
od Fajn-Tom
To ložisko jsem vyndával hodněkrát a nakonec se mi jako nejrychlejší způsob osvědčilo do ložiska dát kus kulatiny (já používal stárý šrouby větších průměrů) a svářečkou na dvou místech bodnout. Pak už jen to chytit do svěráku a paličkou klepnout do karteru.

Re: Jak se to všechno po*****

PříspěvekNapsal: ned říj 16, 2016 20:53:51
od Ba.betton
Ok mám teda jen rutilkovou, ale zkusit to můžu. Nedo*ebe to nějak hliník karteru?

Re: Jak se to všechno po*****

PříspěvekNapsal: ned říj 16, 2016 21:44:51
od mhi
Brzdovka je dobra na zarezle srouby a podobne problemy, tady je nanic. V tomto stavu bych vyndal vnitrek a kulicky (klec se da rozdrbat sroubovakem), aby tam nebylo zadne zbytecne pnuti, a resil bych jen ten vnejsi prstynek jiz drive aplikovanymi metodami. Nebo nahrat a potom treba 2 sroubovaky opatrne proti sobe srovnat lozisko a postupne cik-cak dostat ven. Mimochodem, pokud by to k nicemu nevedlo, da se to tam zase zpatky naskladat a kulicky zajistit treba nejakymi kousky dratu a opet to bude mozne vzit za ten stredovy prstynek.

Svarecku opatrne, je dobre hlinik predehrat, protoze pri vareni se prstynek opravdu rychle nahreje na hodne vysokou teplotu. Taky je moznost vyndat stredovy prstynek ven, do nej vevarit *vysokou* matku a potom lozisko "slozit", zajistit proti otaceni (koukajici casti matky), a proti podlozce vlozene dovnitr vytahnout sroubem ven. Tento pripravek lze pouzivat opakovane, na stejne konstruovana loziska.

Re: Jak se to všechno po*****

PříspěvekNapsal: ned říj 16, 2016 22:58:07
od Ba.betton
No tak svařování pokusného vyřazeného ložiska dopadlo velmi nepříznivě. Budu muset zajít za sousedem co dělá nerez, TIG ať mi to tam navaří. Po tom, co jsem to neúspěšně tahal kleštěmi, tak jsem zvědav, jestli to ty sváry udrží (matice m8)

AD mhi Jinak nevím jak přesně to s těma šroubovákama myslíš, když to ložisko je doražené, čili není kam ty šroubováky nacpat

Re: Jak se to všechno po*****

PříspěvekNapsal: pon říj 17, 2016 7:10:36
od Azor
Jen tak pro zajímavost, brzdovka uvolňuje, ale ČERVENÁ (ta klasická, která se už skoro nedá sehnat), nikoliv ta běžná. Přišlo se na to tak, že brzdy využívající červenou brzdovou kapalinu téměř nešlo utěsnit. Ta dnešní žlutá je proti tomu čajíček, ale hodně lidí to neví.
A než to víko převodovky vyhodíš, je tu ještě poslední možnost (ale s tím nespěchej) vyvrtají se 2 dírky v místech vnějšího kroužku ložiska a tím se to vyklepne. Kdo má možnost dostat se ke sváření hliníku, ten ty dírky může zakápnout, ostatní vyříznou závit a na nějaký loctite tam dají krátké šroubky nebo se tam může dát pomocné víčko atd. atd. To ale opravdu až vše selže, kazí to pak vzhled.

Re: Jak se to všechno po*****

PříspěvekNapsal: pon říj 17, 2016 18:02:40
od Ba.betton
Tak asi koupím to inverzní kladivo a budu doufat, že to tím půjde :P

Re: Jak se to všechno po*****

PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2016 21:00:22
od Azor

Re: Jak se to všechno po*****

PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2016 21:15:30
od mhi
Jojo, to je duvtipne. Moc. Mozna jeste lepsi nez vyuzit teplotni roztaznost, ktera zde nezafungovala.

Pripomina mi to jak nekteri lide lamali skaly pomoci vody, alternativne zasazenim seminka hrasku (nepamatuji si presne detaily). Hezky nechat pracovat fyziku misto sebe.

Re: Jak se to všechno po*****

PříspěvekNapsal: čtv říj 20, 2016 17:38:16
od ridchey
inverzko je fajn, hlavne se da taky pouzit i na loziska kol, tam muzes cpat chleba kolik chces a nic nevytlacis :wink: