Karburátor Dell Orto

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod llap » pon led 04, 2010 22:32:45

Kape, kape, je z toho zasranej motor.

luk
Babetta??? - Důmyslné přibližovadlo
Uživatelský avatar
llap
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 253
Registrován: ned čer 22, 2008 17:21:48
Bydliště: Dlouhá Loučka

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod butan » stř led 06, 2010 15:13:33

Když jsme u toho kapání, kudy myslíte že jikov kape? Řekl bych že z černého plastu který kryje sání, a asi až po zastavení, né během jízdy, to ty kapky vcucne. Možná by to šlo nějak utěsnit alkaprénem, ten kryt se nesundává moc často.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Angelo » stř led 06, 2010 18:51:13

Jo nadtim jsem taky přemejšlel odkad to může téct těsnění v plovákovce tam mam nový, je to možný že to teče z toho plastu, protože když ho sundavam tak to z toho vždycky vyteče, ale zase když to utěsníš tak aby tam toho nebylo moc?
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod butan » stř led 06, 2010 20:41:50

No to je pravda. Bude to mít tendenci k vytvoření hladiny, čistého oleje, protože benzín se odpaří, a kdyby pak ten olej šplýchnul do sání, může to být nepříjemné.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Starec » stř led 06, 2010 22:50:36

butan: Jikov prepúšťa stadeto:

DSC00287.JPG
DSC00287.JPG (16.95 KiB) Zobrazeno 12416 krát


A sú tri možnosti prečo to prepúšťa: zle nastavená hladina ( pobaviť sa z plavákom) prasknutý plavák, dostáva sa do neho benzín (vymeniť, prípadne vysušiť a zacinovať) zlý prepúšťací ventil, prípadne dáka špinka v ňom( vymeniť, alebo prečistiť)
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod butan » čtv led 07, 2010 16:20:39

Strec, ty příčiny které jsi popsal by způsobily vytékání benzínu při zastaveném motoru, a otevřeném kohoutu. Ale to odkapávání, kvůli kterému asi konstruktéři ZVL dali pod karburátor odkapovou misku je dle mně způsobeno chlemtáním benzínové mlhy do sání, na konci každého sacího cyklu kdy píst jde nahoru, ale sací kanál je ještě otevřený. Část té mlhy si sedne na plastový kryt sání, a odtud může odkápnout ven protože kryt nemá pořádné těsnění. Jestli to kape i za jízdy nevím, to se těžko zjišťuje když přez karburátor fičí vítr, ale po zastavení to asi ukápne spolehlivě. Řekl bych že takto to kape každému, i když je to jen pár kapek na jízdu, takže spotřebu to neovlivní.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Angelo » čtv led 07, 2010 18:46:39

Mě to teda taky kape jenom když je nakoplej motor, když je vyplej tak stojí třeba 14 dní a nic neukápne, plovák sem koupil novej a nastavil jsem ho snad dobře :D a ten jehlový ventil vypadal ok
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re:

Příspěvekod martin110r » pon úno 01, 2010 22:15:13

torn406 píše:...jelikoz jsem mel se starym karburatorem problemy...
...Navic mi babca pri pokusu nastartovani po 3 tydnech stani chytla napotreti. S Jikovem jsem mel uz po tydnu problemy a babcu jsem musel rozslapat a zkouset nez se chytla a jela.


Ja mám na Babette 210 karburátor Jikov a som s ním spokojný. Problémy žiadne. To berieš ako spokojnosť, že ti Babetta po troch týždňoch stánia chytí s novým Dell Ortom na tretí pokus? To nemyslíš vážne :? . Mne Babetta s Jikovom chytí po troch týždňoch stánia na prvý pokus, dokonca bez sytiča :lol: .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod butan » úte úno 02, 2010 7:45:27

Já teď na nějakém fóru četl že alespoň v čechách se benzín za poslední 2 roky radikálně změnil. V motorovích pilách zlobí po měsíci stání namíchané směsi i za běhu, nejen při startu.
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod martin110r » úte úno 02, 2010 10:56:47

To áno. A na to nadávam. Sú to sračky (sorry za výraz) ktoré EU nazýva biozložky. Jedná sa o repkový olej pridaný do benzínu. Tento olej získavajú lisovaním repky olejnej. No a tento olej má tú nevýhodu, že sa po určitej dobe zrazí a vytvorí niečo podobné ako želatina. No a táto "želatina" rada upcháva trysky, v moderných autách vstrekovače a podobne. Samozrejme že aj mne mala problém Babetta chytiť po dlhom stání. Keď po dvoch mesiacoch státia som ju chcel nakopnúť, tak bol problém. Údajne keď sa benzín spotrebuje do jedného mesiaca, tak sa ešte nestihnú zraziť biozložky-preto aj môj predchádzajúci príspevok, kde píšem, že po dvoch-troch týždňoch stánia problém s naštartovaním nemám. Po dvoch mesiacoch je so štartovaním situácia iná.

A čo ma na tom štve najviac je fakt, že benzín neni zrovna najlacnejší (hlavne že Robko sľuboval pred 4 rokmi zníženie spotrebnej dane ale skutek utek) a pritom v tom jednom litri "pohonnej hmoty" mám benzínu nejak furt menej a menej.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod butan » úte úno 02, 2010 15:28:23

Jo metylestery olejových kyselin by tohle mohly dělat, ale nikdo jejich přídavek nepřiznal. Oficiálně ohledně bio, se do benzímnu smí přidávat jen metylalkohol. Na konféře co jsem četl ty zhoršené vlstnosti vysvětlovali obsahem výševroucích složek z rafinérie, v rámci všeobecného šetření. Né jako bioproblém. Chtělo by to nějaký solidní rozbor benzínu.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Elixdragon » úte úno 02, 2010 16:52:05

Zcela mimo téma, často jezdím služebně do Německa svým osobním autem, mám motor TDi a pokud natankuji Shell V-Power Diesel v německu tak se auto stabilizuje má tiší chod a lépe jde za plynem, často jsem si říkal, že je to jen můj subjektivní pocit, protože platím za litr nafty o 2 koruny více, ale ne už jsem se na to ptal ostatních a přikývli mi k tomu, že tady tankujeme smetí. Píšu tady o naftě, ale stejné praktiky rafinérií a přečerpávacích stanic jsou i u benzínu bohužel.
Uživatelský avatar
Elixdragon
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 67
Registrován: úte led 26, 2010 18:29:15

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod martin110r » úte úno 02, 2010 16:54:32

Na to som si už zvykol, že v Česku a na Slovensku predávajú na čerpacích staniciach brečky.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Elixdragon » úte úno 02, 2010 17:01:44

Budu si muset zvyknout také, bohužel :cry:
Uživatelský avatar
Elixdragon
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 67
Registrován: úte led 26, 2010 18:29:15

Odkalovací šroub v karburátoru

Příspěvekod butan » stř úno 03, 2010 14:17:40

Když je to s tím benzínem tak zlé,
možná by stálo za to přidělat si na karburátor odkalovací šroub. Všechny dnes prodávané motory ho tam stejně mají!
Mám v zásobě dílů jeden starý karburátor, který ho tam má už z výroby. A odkapávací mistička mi naopak na karburátorech chybí, takže by ten odkalovací šroub šel povolit i na motoru, zahnutým šroubovákem. Občas tu někdo touží znát výšku hladiny, ten by si jí skrz odkalovák snadno zkontroloval.
Ve dně plovákové nídobky je výstupek, kroužek. je trošku vlevo, vzadu ve směru jízdy. Do jeho středu můžete vyvrtat díru, vyříznout závit a našroubovat šroub s nasazeným těsněním pod hlavou.
Lubor

Vyjet benzín z nádržky před delší (nebo moderněji, v reakci na špatný benzín každou) zastávkou je taky řešení.
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků