Stránka 1 z 16

Karburátor Dell Orto

PříspěvekNapsal: pon črc 14, 2008 16:32:35
od llap
Jaké máte zkušenosti

PříspěvekNapsal: pon črc 14, 2008 22:36:38
od Starec
Ja osobne stímto typom karburátora nemám skúsenosti, a preto som túto tému nahodil aj na inom fóre a tam sú už aj dáke odpovede. Tak si to prezri a sleduj ako sa k tomu vyjadria: http://www.babettron1.sk/forum/viewtopic.php?t=480

PříspěvekNapsal: úte črc 15, 2008 8:24:13
od bonifac85
No včera jsem tenhle karburátor namontoval, nebot originál není k sehnání, takže než ten puvodní repasuji tak zkusim tenhle. Celkově vzato není špatnej, motor je trochu hlučnější. Nastavit lze zřejmě volnoběh, má to jenom jeden seřizovací šroub na šoupátko. Bohatost směsi zřejmě nastavit nejde. Výhodou se mi zdá sítko které zachytává nečistoty takže by se neměly zanášet trysky. Ještě to musím všechno prozkoumat, možná ho tam nakonec i nechám a puvodní zůstane v záloze, ale s originálem se mi zdá motor dost tiší, asi to bude dělat ten filtr sání. Jo a nepasuje tam lanko na plyn, musel jsem ho trochu připilovat a upravit, aby zapadlo do zářezu.

PříspěvekNapsal: úte črc 15, 2008 16:00:18
od milda
Taky jsem ho zkoušel, pokud jde o montáž, je zapotřebí redukce na sací potrubí (ta přišla s karburátorem) a pak trochu zkrátit plynové lanko. Do šoupátka mi sedlo bez úpravy. Startuje se výborně, sytič má na rozdíl od Jikovu jednostupňový. Regulovat jde jen doraz šoupátka na volnoběh. Sítko v přívodu paliva je super, i vzduchový filtr je kvalitnější.
Bohužel sání vzduchu nejde bez nějakých úprav připojit do rámu, takže je Babetta o dost hlučnější. Někomu se ten zvuk líbí, mně moc ne. Taky mám pocit že karburátor dodává trochu chudší směs (nejde nijak nastavit, snad leda výměnou trysky), takže moje Babetta hlavně za studena byla míň živá a maximální rychlost se nepatrně snížila. Po úplném prohřátí motoru jsem už rozdíl ve výkonu nepozoroval. Teď ho mám schovaný jako zálohu i s lankem pro případ poruchy Jikovu.

PříspěvekNapsal: stř črc 23, 2008 11:35:46
od bonifac85
Tak sem nakonec u nás v prodejně sehnal to lanko originál, pasuje uplně přesně a i cena je stejná jak originál. Ještě by to chtělo vymyslet nějak to sání a byl bych spokojenej, ta hlučnost se mi moc nelíbí. Těžko říct co to bude dělat, když tam předělám ten puvodní filtr jak je na originálu i když podle mě nic až tak podstatného by se změnit nemělo.

re

PříspěvekNapsal: stř črc 23, 2008 18:11:57
od llap
Přemýšlel jsem že by bylo dobré vytočit z plasu nebo silonu víčko na karb a připojit to na rám. Asi se o to pokusím. možná se sníží hlučnost. L

Lidičkové dobří

PříspěvekNapsal: pon srp 04, 2008 10:48:50
od llap
Mám problém pořád se mi rozhazuje volnoběh s tímto karburátorem. Nechce držet a když zastavím tak bábá chcípne, musím to zozšlapávat. Ne Dellortu je jeden šroubek, kam sním mám točit aby to jelo zase dobře? Jinak výfuk je novej a motor po GO zajetej.
Dík L

PříspěvekNapsal: úte srp 05, 2008 11:17:10
od bonifac85
Ten jeden šroub je právě na seřízení volnoběhu, když utahuješ tak se zvyšují otáčky, alespon podle toho když jsem ho měl rozebranej, jinak tam nic seřizovat nejde, snad ještě hladina a ta bývá nastavena správně. Takže chyba může být i někde jinde, například lanko které drhne.

Ahoj

PříspěvekNapsal: pon říj 06, 2008 15:08:44
od llap
Takže sání mám vyřešené. Pozdějí dám fotku, jen jsem se tě chtěl zeptat jak máš seštelovaný volnoběh. Moje babča má tendenci popojíždět, nobo naopak zdechá úplně. Je tam jen jeden šroubek... jak jsi psal s tím se to šteluje, ale já si tím nedovedu pořát domluvit. Další věc, jak máš lanko zašrobované do karbecu, myslím ten šroub jak v něm vede lanko do šoupátka. Myslím že to mám taky vliv na volnoběh, jak je vysoko šoupátko...

Luk

PříspěvekNapsal: pon říj 06, 2008 16:21:28
od milda
Tím šroubením na konci bowdenu plynu se nastavuje vůle lanka. Je to stejný způsob jak třeba brzdy na bicyklu. Když to šroubení vytáčíš ven, prodlužuješ bowden a tím se vůle lanka zmenšuje a naopak. Nějakou vůli musí lanko plynu mít, jinak budeš přidávat plyn při otočení řídítek do zatáčky. Zase ale ne moc velkou, abys mohl přidat plyn až na doraz šoupátka a ne na doraz plynové rukojeti. Měla by na tom šroubení být i kontramatka, aby se ti nastavení samo neměnilo. Pokud jde o ten šroubek na Dell-orto, je to dorazový šroubek spodní polohy šoupátka, kterým si nastavíš volnoběžné otáčky. Je to dobré nastavit při teplém motoru trochu výše, aby se ti kolo na stojanu protáčelo, jinak ti to bude při studeném motoru chcípat. Samozřejmě to nastavení nejde udělat nějak super, to není Mpi :lol: Já to mám celkem stabilní, ale třeba když dojíždím setrvačností bez plynu ke křižovatce, musím při úplném zastavení polechtat plyn a pak už volnoběh jde ok. Kdybych ten plyn nepřidal, má to při dobrždění, kbyby motor měl přejít na volnoběh tendeci chcípnout. Jo, ale já tam mám Jikov, jen pro pořádek.

PříspěvekNapsal: pon říj 06, 2008 16:27:42
od llap
Aha, tak asi máš s tím zkušenost co? Teď marodím, ale jak budu ok tak se na to vrhnu.

PříspěvekNapsal: úte říj 07, 2008 18:15:38
od torn406
Taky jsem si asi pred 2 mesici koupil karburator Dell Orto, jelikoz jsem mel se starym karburatorem problemy. Dell orto je sice trochu hlucnejsi, ale volnobezny otacky mi na nem sly nastavit docela v pohode. Nastavoval jsme je na teplym motoru, takze za tepla se zadni kolo netoci, ale po naslapnuti, kdyz je motor studenej, tak se mi pomalu roztaci.
Navic mi babca pri pokusu nastartovani po 3 tydnech stani chytla napotreti. S Jikovem jsem mel uz po tydnu problemy a babcu jsem musel rozslapat a zkouset nez se chytla a jela.

PříspěvekNapsal: stř říj 08, 2008 13:39:12
od llap
Musím se na něj pořádne podívat, jen na něj nejde sehnat lanko, je o něco kratší a klasicky babeťácky má 92cm, tohle jsem ještě neměřil, tak snad tam bude pasovat lanko na Pionýra to má asi 86cm...
Jinak už jsem vyřešil problém s hlučností karburátoru. Stačí na něj namontovat tohle udělátko (určitě to seženeš v mototechně, je to sání z karburátoru JIKOV) a problém máš vyřešený. Hlasitost klesne někde na úrovň Jikovu.
Obrázek

PříspěvekNapsal: stř říj 29, 2008 20:02:09
od pepino
Čau, měl bych dotaz jestli tento karburátor lze dát i na typ 207. díky všem

PříspěvekNapsal: stř říj 29, 2008 21:21:08
od milda
llap píše:Musím se na něj pořádne podívat, jen na něj nejde sehnat lanko, je o něco kratší a klasicky babeťácky má 92cm, tohle jsem ještě neměřil, tak snad tam bude pasovat lanko na Pionýra to má asi 86cm...
Jinak už jsem vyřešil problém s hlučností karburátoru. Stačí na něj namontovat tohle udělátko (určitě to seženeš v mototechně, je to sání z karburátoru JIKOV) a problém máš vyřešený. Hlasitost klesne někde na úrovň Jikovu.
Obrázek

Tohle sání jsem ještě neviděl, to je na Babeťácký Jikov nebo nějaký jiný? Spíš je to asi nějaký tunningový díl než origo, ale líbí se mi.