Karburátor Dell Orto

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Pavel » ned bře 29, 2015 22:29:40

Koby nerozčiluj se, Lerry vůbec neví, že ten šroubek pro bohatost směsi je tam u Jikovu jen pro parádu. Je úplně k ničemu...
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Lerry » čtv dub 02, 2015 22:19:10

Jo u jikovu je zbytečný šroubek směsi ?
Lerry
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv bře 26, 2015 14:17:22

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Pavel » pát dub 03, 2015 8:57:54

Ano, můžeš ho vyšroubovat a zahodit a nic se neděje.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod san3596 » pát dub 03, 2015 10:47:23

Pavel píše:Ano, můžeš ho vyšroubovat a zahodit a nic se neděje.

to je rada za všechny prachy ... :D
Nikdy není na nic pozdě i když se to může zdát.
Uživatelský avatar
san3596
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 317
Registrován: úte srp 12, 2014 1:10:09
Bydliště: Přerov

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Pavel » pát dub 03, 2015 12:30:16

Já to myslím vážně. Kdybyste znali karburátor Jikov, tak víte, že tam ten šroub bohatosti směsi je opravdu téměř jen na okrasu. Je to šroub bohatosti směsi NAPRÁZDNO. Tzn. ovlivňuje jen volnoběh, nikoliv jízdu. Škrtíte s ním částečně komoru, kterou proudí vzduch k volnoběžné trysce. Když ten šroub vyšroubujete, tak budete mít akorát jen ochuzenou směs na volnoběh, jinak na jízdu to nemá žádný vliv. A jak známo, na volnoběh nikdo dlouho motor netrápí...... Šak si to zkuste vyšroubovat, jaký bude rozdíl.Pak třeba ucpat žvýkačkou. Nic za to nedáte a hned budete chytřejší.

Dellorto žádnej šroub bohatosti nemá a také jezdí ku spokojenosti...
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod SIMPLiCITY » pát dub 03, 2015 12:41:47

ja si dovolim citovat knihu "E. Durkovic: Babetta", v ktorej sa pri popise karburatora Jikov pise toto:

"Srob behu naprazdno je na lavej strane karburatora vedla srobu nastavenia zakladnej polohy supatka. Pri otackach behu naprazdno je supatko v dolnej zakladne polohe. Vzduch prechadza minimalnou medzerou pod supatkom a sucasne samostatnym kanalikom. V kanaliku sa nastavuje prietok vzduchu srobom behu naprazdno. Tento vzduch sa zmiesava s palivom prechadzajucim triskou behu naprazdno. Pomer vzduchu a paliva je iny ako pri ciastocnom zatazeni motoru a byva asi 8:1. Zda sa, ze sustava behu naprazdno je zbytocne zlozita. Musime ale uvazit, ze supatko je v najnizsej polohe zdvihnute len niekolko desatin milimetra a moze teda prepustat male mnozstvo vzduchu velkou rychlostou. Preto podmienky pre dodrzanie pozadovaneho zmiesavacieho pomeru su zlozite.
Srobom behu naprazdno sa obmedzuje mnozstvo vzduchu prudiaceho kanalikom. Zasrobovanim sa priviera pristup vzduchu a preto je zmes bohatsia na palivo.
Sustava behu naprazdno pracuje aj pri zvysenych otackach motora, kedy uz zacina pracovat hlavna davkovacia sustava. Pre vykon motoru a spotrebu paliva je dolezita navaznost a sucinnost sustavy behu naprazdno a hlavnej davkovacej sustavy"
Martin, Babetta 210-000 a Manet Korado 216 95' :)
SIMPLiCITY
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 42
Registrován: ned črc 27, 2014 1:13:49
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Pavel » pát dub 03, 2015 12:45:29

Ano, Simplicity jen potvrzuje to, co tu píšu, že ten šroub bohatosti směsi je tam téměř jen pro okrasu. Ano, nebudete mít bez něj nastavenou ideální směs, ale i bez něj to pojede. Při přidání plynu se vliv volnoběžné soustavy může zanedbat, má cca 1-2% vliv na celkovou dodávku směsi do motoru.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod SIMPLiCITY » pát dub 03, 2015 12:48:12

na druhej strane, ked som experimentoval s konkretnym srobom.. bolo citit rozdiel.. babetta sa lenivsie rozbiehala.. malo to nejaky vplyv.. vratil som srob na povodny pocet otacok a rozbeh sa zlepsil... subjektivne, ale bolo to poznat
Martin, Babetta 210-000 a Manet Korado 216 95' :)
SIMPLiCITY
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 42
Registrován: ned črc 27, 2014 1:13:49
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Pavel » pát dub 03, 2015 12:49:54

Ano, drobné problémy byly maximálně jen na volnoběh. Ale mezi námi, kdo jezdí na volnoběh. Já nastartuju a jedu...
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod SIMPLiCITY » pát dub 03, 2015 12:51:36

osobne si myslim (aj ked uplne dobre nerozumiem detajlom cinnosti toho karburatora) ze spravne nastavenie toho srobu ma priamy vplyv na co najoptimalnejsiu akceleraciu, kedy sa zvysia otacky a nastupuje hlavna davkovacia sustava.. na samotny chod motora potom to uz asi vplyv nema
Martin, Babetta 210-000 a Manet Korado 216 95' :)
SIMPLiCITY
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 42
Registrován: ned črc 27, 2014 1:13:49
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Pavel » pát dub 03, 2015 13:06:12

Volnoběžný systém je samozřejmě také důležitý, ale ne nezbytně.
Při jeho absenci se bude Babetta na volnoběh dusit a až zvýšené otáčky problém vyřeší.

Já reagoval havně na to, jak někdo o pár řádků výše psal, že by chtěl na Dellortu šroub na štelování bohatosti směsi. Tak jsem psal, že ten šroub bohatosti je tam úplně k ničemu, že s ním nic neseřídí.

Šroub bohatosti směsi má vliv na správnou bohatost při volnoběžných otáčkách a ano, líp se bude Babetta rozjíždět do cca 2500-3000 otáček.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod jarmil » pon kvě 04, 2015 7:18:59

Chlapi, mám otázku na majitele dell orta, kteří s ním jezdí. Jediná věc, která se mi zatím nepodařila vychytat, je start. Respektive na první, případně druhý šlápnutí. U mne to probíhá tak, že motor chytne za teplého počasí na pátý, za studena (zima - leden, únor), tak na desátý protočení. Vždy se sytičem, poté drží volnoběh a jakmile se začne dusit, vím že můžu jet. Přidám plyn (vypnu sytič) a jedu. Pokud bych chtěl jet dřív, motor chcípne, prostě nemá výkon. Celé to zahřátí trvá cca 2 minuty. Po zahřátí ale motor šlape jak hodinky, oproti jikovu drží volnoběh, má výkon ve vyšších otáčkách (netarokuje), zkrátka tady problém není. Jen ten start. U jikovu start ovlivňovala výška hladiny (alespoň v mém případě). Čím výše jsem měl hladinu benzinu, tím babetta líp startovala. Tady možnost štelunku hladiny není. Jediná možnost je výměna trysky.
V současnosti mám ten nejmenší otvor - 48. Originál je 52, s tím je to stejné. Existují i větší díry, máte někdo větší jak 52 a jak vám babetta chytá?
Svíčka je nyní bílá, určitě by mohla být tmavší. Díky za postřehy.
P.S. Ještě pro štouraly - neřešte tu nyní prosím jikov kontra dell orto. Jsem z dell ortem spokojený, jen potřebuji doladit tuhle věc.
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod wenca084 » pon kvě 04, 2015 12:36:21

Jestli je svíčka do bíla , tak je to chudé. Dej větší trysku.
Babetta 207/500 , Simson SR 70
wenca084
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 359
Registrován: úte led 14, 2014 3:09:14
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Pat » pon kvě 04, 2015 13:40:13

jak pise nademnou kolega, dej vetsi trysku, bila svice je velmi spatne, prehriva se ti motor
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod jarmil » pon kvě 04, 2015 13:52:37

Chlapi, vy mi dáváte. Jezdím na dvoutaktech skoro třicet let. Vím, že když je bílá svíčka, že je chudá směs. Věřte, že motor se nepřehřívá. Po zahřátí funguje naprosto skvěle. To o té barvě jsem nepsal kvůli radám - dej větší trysku, ale kvůli tomu, že to právě zahřáté funguje. Ona ta barva taky není vše. Také záleží na druhu oleje, materiálu jiskřiště svíčky, předstihu, atd. Já chtěl odpověď od někoho, kdo jezdí s větší tryskou v dell ortu a má s tím praktickou zkušenost. Je tady někdo takový.
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků