Karburátor Dell Orto

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Karburátor Dell Orto

Příspěvekod llap » pon črc 14, 2008 16:32:35

Jaké máte zkušenosti
Přílohy
Fotografie-0101.jpg
Fotografie-0101.jpg (71.28 KiB) Zobrazeno 24376 krát
Naposledy upravil llap dne sob kvě 02, 2009 13:46:24, celkově upraveno 1
Babetta??? - Důmyslné přibližovadlo
Uživatelský avatar
llap
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 253
Registrován: ned čer 22, 2008 17:21:48
Bydliště: Dlouhá Loučka

Příspěvekod Starec » pon črc 14, 2008 22:36:38

Ja osobne stímto typom karburátora nemám skúsenosti, a preto som túto tému nahodil aj na inom fóre a tam sú už aj dáke odpovede. Tak si to prezri a sleduj ako sa k tomu vyjadria: http://www.babettron1.sk/forum/viewtopic.php?t=480
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod bonifac85 » úte črc 15, 2008 8:24:13

No včera jsem tenhle karburátor namontoval, nebot originál není k sehnání, takže než ten puvodní repasuji tak zkusim tenhle. Celkově vzato není špatnej, motor je trochu hlučnější. Nastavit lze zřejmě volnoběh, má to jenom jeden seřizovací šroub na šoupátko. Bohatost směsi zřejmě nastavit nejde. Výhodou se mi zdá sítko které zachytává nečistoty takže by se neměly zanášet trysky. Ještě to musím všechno prozkoumat, možná ho tam nakonec i nechám a puvodní zůstane v záloze, ale s originálem se mi zdá motor dost tiší, asi to bude dělat ten filtr sání. Jo a nepasuje tam lanko na plyn, musel jsem ho trochu připilovat a upravit, aby zapadlo do zářezu.
bonifac85
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 12
Registrován: úte črc 01, 2008 22:22:37

Příspěvekod milda » úte črc 15, 2008 16:00:18

Taky jsem ho zkoušel, pokud jde o montáž, je zapotřebí redukce na sací potrubí (ta přišla s karburátorem) a pak trochu zkrátit plynové lanko. Do šoupátka mi sedlo bez úpravy. Startuje se výborně, sytič má na rozdíl od Jikovu jednostupňový. Regulovat jde jen doraz šoupátka na volnoběh. Sítko v přívodu paliva je super, i vzduchový filtr je kvalitnější.
Bohužel sání vzduchu nejde bez nějakých úprav připojit do rámu, takže je Babetta o dost hlučnější. Někomu se ten zvuk líbí, mně moc ne. Taky mám pocit že karburátor dodává trochu chudší směs (nejde nijak nastavit, snad leda výměnou trysky), takže moje Babetta hlavně za studena byla míň živá a maximální rychlost se nepatrně snížila. Po úplném prohřátí motoru jsem už rozdíl ve výkonu nepozoroval. Teď ho mám schovaný jako zálohu i s lankem pro případ poruchy Jikovu.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bonifac85 » stř črc 23, 2008 11:35:46

Tak sem nakonec u nás v prodejně sehnal to lanko originál, pasuje uplně přesně a i cena je stejná jak originál. Ještě by to chtělo vymyslet nějak to sání a byl bych spokojenej, ta hlučnost se mi moc nelíbí. Těžko říct co to bude dělat, když tam předělám ten puvodní filtr jak je na originálu i když podle mě nic až tak podstatného by se změnit nemělo.
bonifac85
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 12
Registrován: úte črc 01, 2008 22:22:37

re

Příspěvekod llap » stř črc 23, 2008 18:11:57

Přemýšlel jsem že by bylo dobré vytočit z plasu nebo silonu víčko na karb a připojit to na rám. Asi se o to pokusím. možná se sníží hlučnost. L
Babetta??? - Důmyslné přibližovadlo
Uživatelský avatar
llap
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 253
Registrován: ned čer 22, 2008 17:21:48
Bydliště: Dlouhá Loučka

Lidičkové dobří

Příspěvekod llap » pon srp 04, 2008 10:48:50

Mám problém pořád se mi rozhazuje volnoběh s tímto karburátorem. Nechce držet a když zastavím tak bábá chcípne, musím to zozšlapávat. Ne Dellortu je jeden šroubek, kam sním mám točit aby to jelo zase dobře? Jinak výfuk je novej a motor po GO zajetej.
Dík L
Babetta??? - Důmyslné přibližovadlo
Uživatelský avatar
llap
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 253
Registrován: ned čer 22, 2008 17:21:48
Bydliště: Dlouhá Loučka

Příspěvekod bonifac85 » úte srp 05, 2008 11:17:10

Ten jeden šroub je právě na seřízení volnoběhu, když utahuješ tak se zvyšují otáčky, alespon podle toho když jsem ho měl rozebranej, jinak tam nic seřizovat nejde, snad ještě hladina a ta bývá nastavena správně. Takže chyba může být i někde jinde, například lanko které drhne.
bonifac85
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 12
Registrován: úte črc 01, 2008 22:22:37

Ahoj

Příspěvekod llap » pon říj 06, 2008 15:08:44

Takže sání mám vyřešené. Pozdějí dám fotku, jen jsem se tě chtěl zeptat jak máš seštelovaný volnoběh. Moje babča má tendenci popojíždět, nobo naopak zdechá úplně. Je tam jen jeden šroubek... jak jsi psal s tím se to šteluje, ale já si tím nedovedu pořát domluvit. Další věc, jak máš lanko zašrobované do karbecu, myslím ten šroub jak v něm vede lanko do šoupátka. Myslím že to mám taky vliv na volnoběh, jak je vysoko šoupátko...

Luk
Babetta??? - Důmyslné přibližovadlo
Uživatelský avatar
llap
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 253
Registrován: ned čer 22, 2008 17:21:48
Bydliště: Dlouhá Loučka

Příspěvekod milda » pon říj 06, 2008 16:21:28

Tím šroubením na konci bowdenu plynu se nastavuje vůle lanka. Je to stejný způsob jak třeba brzdy na bicyklu. Když to šroubení vytáčíš ven, prodlužuješ bowden a tím se vůle lanka zmenšuje a naopak. Nějakou vůli musí lanko plynu mít, jinak budeš přidávat plyn při otočení řídítek do zatáčky. Zase ale ne moc velkou, abys mohl přidat plyn až na doraz šoupátka a ne na doraz plynové rukojeti. Měla by na tom šroubení být i kontramatka, aby se ti nastavení samo neměnilo. Pokud jde o ten šroubek na Dell-orto, je to dorazový šroubek spodní polohy šoupátka, kterým si nastavíš volnoběžné otáčky. Je to dobré nastavit při teplém motoru trochu výše, aby se ti kolo na stojanu protáčelo, jinak ti to bude při studeném motoru chcípat. Samozřejmě to nastavení nejde udělat nějak super, to není Mpi :lol: Já to mám celkem stabilní, ale třeba když dojíždím setrvačností bez plynu ke křižovatce, musím při úplném zastavení polechtat plyn a pak už volnoběh jde ok. Kdybych ten plyn nepřidal, má to při dobrždění, kbyby motor měl přejít na volnoběh tendeci chcípnout. Jo, ale já tam mám Jikov, jen pro pořádek.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod llap » pon říj 06, 2008 16:27:42

Aha, tak asi máš s tím zkušenost co? Teď marodím, ale jak budu ok tak se na to vrhnu.
Babetta??? - Důmyslné přibližovadlo
Uživatelský avatar
llap
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 253
Registrován: ned čer 22, 2008 17:21:48
Bydliště: Dlouhá Loučka

Příspěvekod torn406 » úte říj 07, 2008 18:15:38

Taky jsem si asi pred 2 mesici koupil karburator Dell Orto, jelikoz jsem mel se starym karburatorem problemy. Dell orto je sice trochu hlucnejsi, ale volnobezny otacky mi na nem sly nastavit docela v pohode. Nastavoval jsme je na teplym motoru, takze za tepla se zadni kolo netoci, ale po naslapnuti, kdyz je motor studenej, tak se mi pomalu roztaci.
Navic mi babca pri pokusu nastartovani po 3 tydnech stani chytla napotreti. S Jikovem jsem mel uz po tydnu problemy a babcu jsem musel rozslapat a zkouset nez se chytla a jela.
Babetta 210 r.v.1993
Uživatelský avatar
torn406
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 38
Registrován: úte kvě 06, 2008 20:36:27

Příspěvekod llap » stř říj 08, 2008 13:39:12

Musím se na něj pořádne podívat, jen na něj nejde sehnat lanko, je o něco kratší a klasicky babeťácky má 92cm, tohle jsem ještě neměřil, tak snad tam bude pasovat lanko na Pionýra to má asi 86cm...
Jinak už jsem vyřešil problém s hlučností karburátoru. Stačí na něj namontovat tohle udělátko (určitě to seženeš v mototechně, je to sání z karburátoru JIKOV) a problém máš vyřešený. Hlasitost klesne někde na úrovň Jikovu.
Obrázek
Babetta??? - Důmyslné přibližovadlo
Uživatelský avatar
llap
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 253
Registrován: ned čer 22, 2008 17:21:48
Bydliště: Dlouhá Loučka

Příspěvekod pepino » stř říj 29, 2008 20:02:09

Čau, měl bych dotaz jestli tento karburátor lze dát i na typ 207. díky všem
pepino
Vítej ve fóru...
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř říj 29, 2008 19:59:23

Příspěvekod milda » stř říj 29, 2008 21:21:08

llap píše:Musím se na něj pořádne podívat, jen na něj nejde sehnat lanko, je o něco kratší a klasicky babeťácky má 92cm, tohle jsem ještě neměřil, tak snad tam bude pasovat lanko na Pionýra to má asi 86cm...
Jinak už jsem vyřešil problém s hlučností karburátoru. Stačí na něj namontovat tohle udělátko (určitě to seženeš v mototechně, je to sání z karburátoru JIKOV) a problém máš vyřešený. Hlasitost klesne někde na úrovň Jikovu.
Obrázek

Tohle sání jsem ještě neviděl, to je na Babeťácký Jikov nebo nějaký jiný? Spíš je to asi nějaký tunningový díl než origo, ale líbí se mi.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků