Karburátor Dell Orto

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod miraspk » stř zář 24, 2014 17:26:49

Bez urážky, nastavit jikov není zase takovej problém i zadarmo :) V podstatě si myslím, že nejdůležitější je hladina, nic jiného na něm taky nenastavíš, když ti ho někdo doveze sundaný. Bohatost si stejně každej bude muset doladit sám. Ten můj šlapal perfektně, než se proděravěl origo plovák. Po výměně za novej (z druhovýroby) se z něj stala absolutní pomsta. Já se ho ještě nevzdal, až někde seženu originál plovák, tak ho s radostí vyměním nazpět. :roll:
miraspk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 26, 2014 3:16:37
Bydliště: šumperk

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Pavel » čtv zář 25, 2014 5:50:30

>Miraspk. Ja se nikomu nevnucuju,jen nabizim moznost kvalitniho serizeni tomu, kdo chce. Ne kazdy to zvladne sam, rozhodne to neni nic jednoducheho,jak pises.

Mam nejradsi takove ty komenty typu, ze si to seridis jednoduse a zadarmo a pak si sam protirecis, ze to nedokazes seridit na neoriginalni plovak a cekas,az se ti dostane do rukou original :)

Ja to treba dokazu seridit i na neoriginalni plovak (libovolna vaha a velikost).

Jestli si myslis,ze si po serizeni pak kazdy doladi bohatost sroubem bohatosti smesi sam,tak te musim vyvest z omylu,ze ten sroub tam je uplne zbytecny,s nim nic nenastavis.

No nic,radeji uz toto vlakno nebudu cist dal.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod miraspk » čtv zář 25, 2014 7:47:30

Určitě jsem tě nechtěl urazit. Bohužel plovák, který jsem koupil u nás v bývalé mototechně je natolik velký, že se s bídou vleze do komory, tudíž ho donutit aby se volně pohyboval je docela problém :(... ale i to se mi povedlo. Bohužel i přes to, že mám palivový filtr začne jikov občas stávkovat musí se rozebrat a vyčistit. Šroubek bohatosti na jikovu tam zase tak úplně zbytečný není. Má docela zásadní vliv na akceleraci při rozjezdu a na seřízení volnoběhu. :D Netvrdím, že je lepší jeden, nebo druhý karburátor, prostě jsem ho koupil spíš na zkoušku. Uvidíme, zkusím ještě menší trysku, v maximálních otáčkách je to evidentně bohaté. Pravda je, že mám zkrácené kolínko výfuku. S originálním by to tolik netočilo a bylo by to nejspíš ok. :?
miraspk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 26, 2014 3:16:37
Bydliště: šumperk

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Pavel » čtv zář 25, 2014 8:47:29

Někdy je třeba plovák trochu odlehčit, protože je na něm třeba zbytečně hodně cínu nebo z boku trochu promáčknout, aby nedrhnul v plovákovce, někdy ani maximálním ohybem plováku dolů nedosáhneš toho, aby byla správná hladina. Šroub bohatosti směsi má vliv jen na volnoběh a v pracovních otáčkách během jízdy se vůbec neuplatňuje, proto když ti to jede špatně, tak to šroubem, ani malou tryskou není. Největší vliv na provoz má tvar emulzní trubice a hlavní tryska. Jenže ze zkušeností pak bývá často problém i v samotném nasávání vzduchu. Sítko vzduchu, hadice mezi rámem a víkem karburátoru, těsnost těsnění (je třeba zbrousit obřas dosedací plochy kolínka)

Nebudu už dále přispívat offtopic, toto vlákno je o DellOrtu.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod miraspk » čtv zář 25, 2014 12:56:34

Takže jsem se nechal inspirovat Patem a do sání jsem k těm dvěma trubičkám dodělal ještě třetí, stejnou. Výsledek je, že babča konečně letí jako střela :shock: Nehapruje ani v max. otáčkách a v celém průběhu otáček má slušný tah. Pravda je, že je to lehce hlasitější, ale to mi zase až tak nevadí, s tím jsem už tak nějak při koupi dellorta počítal. Někdy až bude čas a nálada, tak vrátím sání do původního stavu a testnu menší trysku.
miraspk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 26, 2014 3:16:37
Bydliště: šumperk

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod ridchey » čtv zář 25, 2014 16:38:03

tyjo,tak to bych rad videl,budu snad koncem pristiho tydne v sumperku v epcosu (tdk)
kdyby se zadarilo....?
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod miraspk » čtv zář 25, 2014 21:59:59

Proč ne, klidně se ozvi přes SZ. :)
miraspk
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 26, 2014 3:16:37
Bydliště: šumperk

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Max11 » úte zář 30, 2014 23:12:14

Chcel by som sa opýtať majiteľov Dell Orto na jednu vec, ktorá mi už dlhšie vŕta v hlave :)

Keď som si na rukoväť plynu nakreslil rysky aby som vedel kedy aký plyn dávam, zistil som, že "plný plyn" je keď otočím rukoväťou presne o polovicu celého rozsahu. Na pol otáčky mám maximálku okolo 51km/h a aj keď rukoväťou otočím na maximum, žiadna zmena sa nekoná. Rovnako na stojane otáčaním rukoväte postupne zvyšujem otáčky, no akonáhle dosiahnem polovicu otáčky rukoväte, už sa ďalej nezvyšujú.
Zaujímalo by ma, či to je u dell orto bežné :)
Max11
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 12, 2013 21:02:11

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Pavel » stř říj 01, 2014 11:24:39

Možná odpověď najdeš v tom, když se podíváš na šoupátko, jak se zvedá a při půlce plynu není už difuzor skoro vůbec šoupátkem cloněný nebo už motor prostě víc vzduchu se směsi nepobere od určité polohy plynu.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Max11 » sob pro 06, 2014 11:37:12

Všimol som si, že z 1/2 roka starého Dell Orto karbecu vyteká občas cez kryt sania taký hustejší olejovitý maglajz. Zvyčajne 200m od domu uzavriem prívod paliva a kým odomknem garáž nechám bežať motor až kým mu nedôjde palivo. Takže by nemalo v ňom ostávať palivo počas toho ako babetta stojí v garáži. No všimol som si, že olej vyteká aj počas dlhej jazdy (čo je zaujímavé) a rovnako, keď servisujem, testujem a často zapínam a vypínam motor. Je to dosť zvláštny problém, pretože si neviem predstaviť kedy by sa mohol počas jazdy stihnúť odpariť benzín natoľko, aby z karbecu vytekal hustejší sajrajt. Mal niekto podobný problém ?
Max11
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 12, 2013 21:02:11

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Dejmal » sob pro 06, 2014 15:37:51

V zimně je vždy kondenzace výparů vyžší než v letnim období. Je podstatně větší rozdíl v teplotě motoru a okolního vzduchu kterej naráží na víko karbecu. Jezdim celoročně a přes zimu to pozoruju i na mym jikovu.
Nikdy neni tak špatně, aby nemohlo být hůře!!!
Uživatelský avatar
Dejmal
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 01, 2011 11:48:11
Bydliště: Malenice

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod butan » sob pro 06, 2014 16:50:09

Problém je v základním principu 2 taktu (bez klapky), a to že vzduch v sání proudí oběma směry. Před uzavřením sacího kanály foukne trochu z karteru zpět. A to zpětné fouknutí vyprskne benzínovou mlhu do tlumiče sání. Mlhou se svlaží stěna, benzín se následně odpaří a nasaje do motoru, ale olej se na stěně hromadí, a nakonec odkápne ven. Jikov má kvůli tomuhle pod sebou odkapávací misku.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Max11 » pon pro 08, 2014 17:42:38

Ja len nechápem prečo to začalo púšťať olej až po pol roku. Ale rozobral som ho do posledného šróbika a vnútri je všetko v poriadku. Pravdepodobne to, čo píše Butan sa dialo aj predtým, no vibráciami prestal tesniť kryt sania, tak to začalo časom vytekať. Iné vysvetlenie zatiaľ nemám.
Max11
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 12, 2013 21:02:11

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod jarmil » pon úno 16, 2015 22:17:13

Zdarec chlapi, před cca rokem jsem po věčném boji z jikovem (machři nechť prominou, ale fakt už to nešlo seřídit) šáhl po dell ortu s tím zahnutým plastovým sáním. Babetta netarokuje (respektive minimálně oproti jikovu), líp drží volnoběh, když je studená, tak ji musím vícekrát protočit i se sytičem, ale jak chytne drží pěkně volnoběh, takže celkově spokojenost. Spotřebu neřeším. Najezdím pouze několik stovek kilometrů ročně v délce převážně do deseti km a spolehlivost je na prvním místě.
Co mi vadí je, že svíčka je černá, žádná cihlová, ale černá. Jehla je druhém zářezu z hora, jak uvádí literatura.
Dell Orto nemá štelung na bohatost, předstih mám stejnej jak u jikovu. Poměr benzín, olej cca 1:33 až 1:40, podle toho jak trefím, olej od mountfielda na dvoutakty. Jinak motor standartní 210, pouze zkrácené koleno, výfuk bez úprav.
Nevíte jak docílit lepší barvy svíčky?
Po cca 500 km je svíčka v háji. Motor naskočí, ale nejde do otáček. Pomůže pouze výměna svíčky. Je to cca šest pětek za svíčku, ale přichází to znenadání.
Díky za fundovanou radu.
P.S. Svíčku mám 17-náctku. Momentálně brisk, ale champion nebo NGK (ekvivalenty) dělají to stejné.
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod ronin10 » pon úno 16, 2015 22:46:52

jakou hází jiskru? pokud už slabší tak mohou být na vině elektro díly tj. tyristor,indukční cívka,či cívka na statoru zapalovací.
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků