Karburátor Dell Orto

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Pat » pon kvě 04, 2015 13:57:31

Ja jezdim trysku 56 a svici mam krasne hnedou. Ver mi ze jestli mas bilou svici tak se ti musi motor zakonite vic ohrivat a chuda smes urcite neni dobra, o mazani se nikdo nebavi. Kdyz mas chudou smes a budes na to jezdit dlouho pod plnym tak muzes i propalit pist. Jinak me se babetta zahriva max 1 min, takze opravdu to budou chudou smesi.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod jarmil » pon kvě 04, 2015 14:06:14

No vida, kdybys napsal rovnou, že máš trysku 56 a že Ti babetta startuje na první šlápnutí, tak to bylo lepší :D .
Vážně, jaký máš ty starty?
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod Pat » pon kvě 04, 2015 15:06:44

Starty max na druhy slapnuti... ale na leto asi hodim trysku 52, kdyz je teplo tak je to podle me uz bohaty... za tepla to pak startuje trosku hur
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod alexandr-t » pon kvě 04, 2015 21:05:43

No já sem zkoušel trysky myslim od 52 až myslim po 62 nebo kolik a svíčka byla dycky cihlová, startovalo mě to zastudena tak napodruhé, max napotřetí. Za tepla na jednop šlápnutí. Jediný co sem pozoroval byl průběh výkonu a krouťáku. Čím větší tryska tím lepší spodek, čím menší, tím lepší vrch.
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod jarmil » pát kvě 15, 2015 6:35:15

Tak jsem pořídil trysky 55 a 57. Ano čtete správně 55 a 57. Koukám na to taky, jelikož jsem měl za to, že trysky do tohoto karburátoru jsou v sudých číslech a většinou odstupňované o 4 setiny milimetru. Ale v "naší mototechně" :D měli tyto. Sice na první pohled vypadají trošičku jinak (mělčí vybrání při pohledu zhora), ale závit i délka a průměr je v pořádku. Byl jsem ujištěn, že je to do mého karburátoru. Možná nějaká čína, nevím, v každém případě 57 je už moc, ale 55 je to pravé ořechové pro můj stroj. Start na druhý, když je teplá na první šlápnutí, ohřev studeného motoru na sytič cca deset vteřin a a hurá do terénu :P
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod tomíno » ned kvě 17, 2015 17:42:19

Zdar pánové, potřeboval bych radu ohledně karburátoru. Mám dellorto PHBG a potřebuju ho seřídit. Mám relativně dost času na zkoušení všeho možnýho ale je mi jasný že u karbecu všechno souvisí se vším. Proto se chci zeptat, jestli existuje něco jako univerzální postup na nastavení karburatoru. Mám k dispozici trysky volnoběhu a hlavní trysky. Ovšem netuším moc jak se projeví výměna jedné nebo druhé. Mohl by někdo prosím jednoduše zevrubně popsat co se nastavuje jako první, co dál a co se jak projeví a na co to má vliv?
Díky moc za rady
tomíno
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 98
Registrován: pon bře 05, 2012 14:20:01

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod alexandr-t » ned kvě 17, 2015 18:55:40

Taky mám PHBG, 19dif.

Podle tohoto to dáš dohromady bez problému.

http://www.mopedarmy.com/wiki/PHBG_tuni ... p_guide%29
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod tomíno » ned kvě 17, 2015 20:32:23

diky moc, nejak sem to prelouskal (ach ta anglina) a mel bych dotaz. kdyz teda motor v otáčkách začne vynechávat nebo dokonce "vypadne", je to vždycky moc bohatou směsí, na chudou nevynechá ale má jen malej výkon? A jestli sem to dobře pochopil, tak do 1/8 plynu- šroub volnoběhu a volnoběžná tryska; 1/4-3/4 poloha jehly a 3/4-WOT hlavní tryska? Ještě na starým karbecu sem ohejbal rámeček s plovákama abych snížil hladinu v komoře, ta vejška hladiny se dá poznat jak jestli je správně nebo chce změnit? Nebo se mám na hladinku vykašlat a seřizovat jen tryskama a jehlou?
tomíno
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 98
Registrován: pon bře 05, 2012 14:20:01

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod alexandr-t » pon kvě 18, 2015 19:09:54

Je to tak jak píšeš. Já osobně sem hladinu vubec neřešil a ladil sem jenom tryskama a jehlou. Neni na tem nic složitýho.
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod tomíno » pát kvě 22, 2015 10:43:46

Ještě jeden dotaz, když motor čoudí, znamená to co o směsi? jenom moc oleje nebo i něco dalšího? Mám strženej klíč na svíčku takže tu nezkontroluju :(
tomíno
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 98
Registrován: pon bře 05, 2012 14:20:01

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod jarmil » pát kvě 22, 2015 11:04:01

No pokud to jenom čoudí a výkon je v pořádku, tak je to moc oleje. Pokud ale i pokulhává výkon, může to být špatně spálenou směsí a to už může být vícero závad. Od vadné soustavy zapalování (svíčka, cívka, tyristor, předstih) anebo netěsnost válce (píst, oválný válec, atd..
Prostě nalej správnou směs a uvidíš. Jiná rada na začátku není.
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod tomíno » pát kvě 22, 2015 12:22:04

Jde o to že to dělá po výměně trysky za menší, takže jak píšeš, že to přisává vzduch, tak tady je málo benzínu. Velkou trysku poznám čtyřtaktováním a přechlastáváním, malou teda kouřením a poklesem výkonu do kopce. Na rovince to jede krásně totiž, tak sem se radši zeptal. díky
tomíno
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 98
Registrován: pon bře 05, 2012 14:20:01

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod san3596 » ned kvě 24, 2015 20:58:43

Čau borci dneska mi došel tenhle karbec http://www.mototechnik.cz/index.php?mai ... cts_id=610
a hned mám problém oddělal jsem vrch abych se mohl podívat kam budu dávat lanko a ono to vypadlo a já nemůžu za boha přijít na to jak tam tu kovovou plošku dát s bowdenem natož jak to dát aby to fungovalo na babetě poradí mi někdo prosím ?
Nikdy není na nic pozdě i když se to může zdát.
Uživatelský avatar
san3596
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 317
Registrován: úte srp 12, 2014 1:10:09
Bydliště: Přerov

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod jarmil » ned kvě 24, 2015 21:15:44

Ta kovová ploška se tam nedává. Myslíš-li plošku na jehle. Tady je jen olověná pecka na konci bovdenu. Tenhle typ karburátoru má plastové šoupě a plynové lanko zakončené tou pecičkou a to se pouze zasune do zářezu v tom šoupěti. Princip je v karburátorech všude stejný.
jarmil
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 153
Registrován: čtv pro 09, 2010 6:59:06

Re: Karburátor Dell Orto

Příspěvekod shadow2410 » ned kvě 24, 2015 22:13:00

nejlepší je když ten vršek rozmontuješ a podíváš se na to potom přijdeš na to jak je to jednoduchý. Taky když jsem přecházel z jikovu na dellorto tak jsem zazmatkoval. Akorát je potřeba bowden na dellorto nebo zbrousit pecičku z jikovu.
Uživatelský avatar
shadow2410
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 164
Registrován: sob čer 04, 2011 15:18:42
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 56 návštevníků