Stránka 1 z 7

Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: ned úno 19, 2017 14:50:10
od mhi
Zaujal mne post Azora viewtopic.php?f=18&t=3714&start=15#p44567 ohledne pouziti jineho karburatoru k Babette. Muzete se nekdo podelit o vysledky? Idealne udaje ve formatu: Typ valce Babetta x typ karburatoru x co to s motorem udelalo

Docela mne zaujal karburator ze Simsona 16N3, jde tam stelovat/natryskovat dost veci a na Babettu by se mohl hodit (velikost dif. 16). Navic je podobny konstrukci 2912DC, zase ty dva plovaky s nenastavitelnou hladinou ;-). Koupit se da za 400, nebo z CN za cca 6 USD.

Obrázek

Krome toho tu mam Jikovy z 555, 05, 21, potom nekompletni zrejme ze Stadiona, ten Simson si muzu prehodit, a pak dva cinany, na ktere uz mam dokonce vyrobene kolinko, ale nebylo jeste pekne pocasi s tim neco delat (a byly tam nejake problemy, jako prilis tvrda pruzina v soupatku, apod.).

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: ned úno 19, 2017 20:22:15
od DRN
Pokud chces karbec ze simsona koukej radeji po 16n1, je podstatně lip laditelnej. 16n3 je "skrcenej" ale hlavne ma dementne stavitelnou volnobeznou smes.

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: úte úno 21, 2017 13:58:13
od mhi
Bude to trosku offtopic, ale kdyz uz se tu resi 16N3 vs 16N1: udelal jsem si rano radost a zpojizdnil Simsona (mel mimo jine problem prave s karburatorem) a volnobeh sel nastavit docela jednoduse, vse reagovalo jak melo. To, ze 16N1 neni tak skrceny vim, vychazel jsem z toho co mam doma, coz je prave ta 16N3ka.

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: úte bře 21, 2017 21:13:28
od Azor
Vpašuju to do tohoto vlákna, i když příspěvek by se měl jmenovat "Jehla v klice", ale týká se karbesu z pionýra na babetě, takže to sem vlastně patří. Stalo se to, že jsem už za šera usazoval nově zrepasovaný motor, nebylo na to moc vidět a ani mě to už nebavilo. To, že se stal průšvih jsem bohužel zjistil až za tři dny a po ujetých min. 50 km. Jezdím si, motor slušně šlape, akorát to má na každé křižovatce tendenci chcípat, taky z karbesu dost odkapávalo a vůbec to vypadalo na moc bohatou směs. Proto jsem se rozhodl posunout jehlu o 1 zářez níž - vytáhl jsem šoupátko ALE JEHLA NIKDE, byl tam jen ohnutý zajišťovací plíšek. Jak jsem to pořádně nezkontroloval, došlo k tomu, že jehla nezapadla kam má a po pár pohybech šoupátka se zajištění zdeformovalo a ona zahučela do klikovky. Děsím se toho, co to tam napáchalo, a zatím nemám odvahu to rozhodit, ale je zajímavé, že jsem nepocítil ani žádné škubnutí nebo drhnutí a motor si brumlal jakoby nic. Až to otevřu dám vědět co a jak, ale píšu to hlavně jako varování - všechno vždycky raději dvakrát zkontrolovat ! :cry:

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: čtv bře 23, 2017 10:49:22
od mhi
Dekuji za vpasovani :-). Slo by doplnit typ karburatoru a jeho natryskovani?

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: čtv bře 23, 2017 14:04:34
od Azor
Klasika pionýr 20/21/23, volnoběh beze změny, hlavní 60, filtr za roh aby se neucpával olejem, běžný čínský ála sport - a jezdí to jak splašené. Měl jsem zdá se víc štěstí než rozumu, píst, klika i válec se zdají netknuté, akorát všude bylo plno oleje jak to bylo přechlastané. Jehlu jsem ovšem nenašel, ani žádné špony (ale určitě tam byla), možná zmizela ve výfuku, tam jsem zatím nešťoural. :lol:

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: sob bře 25, 2017 23:31:58
od Azor
Včera mi došel z Aliexpressu tento kousek, na čínu to vypadá až podezřele solidně zhotovené, tak se chystám vyzkoušet to na babetě. Kupoval jsem to za 8,06 doláčů (doprava zdarma), je to včetně filtru (molitan), má to stavitelnou clonku i přeplavovací čudlík a pouze jednu trysku (volnoběh se šteluje jen posunem šoupátka ála pařez). Jediný problém je, že nikde není vyznačena velikost trysky, takže pokud to nesedne na poprvé, budu muset pár trysek (M5) nakoupit a laborovat. Pokut se dílo zdaří, dám vědět. :roll:

Obrázek

Obrázek

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: ned bře 26, 2017 11:21:45
od mhi
Tento mam taky. Slo by zmerit prumer dif. a pripadne natryskovani ? Z eBaye/aliexpressu je problem v tom, ze clovek se nedozvi nikdy spravne technicke udaje a stejne vypadajici vyrobky (na fotce) mohou byt ruzne. Ten muj je myslim 15mm, ale nejsem si uplne jist, mam tech karbu vic. Myslim, ze tam jde pouzit i standardni lanko z Babetty, ale je potreba vymenit pruzinu a nejak upravit soupatko.

K samo-domo prevrtani trysek jdou pouzit vrtacky na plosne spoje, na eBayi jsou za par korun, ale dost blbe odstupnovane.

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: ned bře 26, 2017 20:45:55
od Azor
Tenhle má průměr 14, trysku fakt nevím. Lanko plynu jde použít originál babetta, není třeba upravovat šoupátko ani pružinu, akorát bude nutné udělat redukci na stávající kolínko nebo udělat kompletně nové. Možná je to slepá ulička, ale babeťácký karbec mi není moc sympatický, většinou dávám karb z pionýra, ale tohle není drahé a možná to bude fungovat. :roll:

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: pon bře 27, 2017 10:42:30
od mhi
Ad CN karb: Kolinko mam pripravene z topenarske trubky, prumer tam (u mne) je dostatecny na odsoustruzeni, aby to pasovalo do toho karbu. Moc materialu tam nezustane, ale je to ocel, tak co. Nelibi se mi u techto karburatoru, ze se tam skoro nic neda nastavit (proti Babette nebo Simsonu). Jedine mit hromadku trysek a hrat si s tim. Co se mi libi je zpusob plovaku, to co ma Sim/Bab mi prijde uplne zbytecne.

Jake vysledky jsou s Piokarburatorem? Jak to jezdi, co se zmenilo a se kterym z nize uvedenych?

2912P-12 Jawa 50-550
2914HZ Jawa 50-550
2914HZ Jawa 50-555
2915PS-11 Jawa 50-05
2915PSb-11 Jawa 50-05
2917PSb Jawa 50-22
2917PSb-11 Jawa 50-20
2917PSb-11 Jawa 50-21
2917PSb-12 Jawa 50-23

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: stř bře 29, 2017 16:03:14
od Azor
Používám 2917PSb-11 (zatím na 3 strojích). Výkon ani spotřeba se subjektivně nemění, ale ta úžasná jednoduchost v nastavení hladiny, čištění, resp. při záměně otryskování, při výměně jehlového ventilku atp., to vše bez demontáže z babety - to je prostě k nezaplacení. Možnost dalšího nastavování mi vůbec nechybí - ono to většinou stejně podstatnější vliv na chod motoru nemá. :P

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: stř bře 29, 2017 17:10:26
od mhi
Vykon (resp. maximalka) se opravdu nijak nezmenily? Mam 1,1kW B207 a tam si prave slibuji, ze jinym karburatorem ji trosku pomuzu (jestli tedy plati, ze 1,3kW vs. 1,1kW B207 se lisi prave karburatorem).

Taky jedna B207 mela jako "nahradni" dil karb. tusim ze Stadiona, puvodni majitel se to nejak pokousel "tunit". Myslel jsem, ze prave schopnost naplit motor je u Bab jeden z limitujicich faktoru.

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: stř bře 29, 2017 20:56:13
od Azor
Na 207 mám válec z 210 a tam šel výkon nahoru, ale z kolika procent to přičíst válci a nakolik tomu pomohl karbec, to posoudit nedokážu (spíš ale ten válec). Ovšem i z fabriky byl na té 207 už ten s prům. dif. 12, nikoliv 9. Z logiky věci by asi náhrada toho 9 za karbec z pincka měla pomoci, ale ono se to často chová trochu jinak než jaký je předpoklad. Chce to experimentovat a ladit a taky si to někam poznamenávat, jinak člověk za chvíli zapomene co pomohlo a co spíš uškodilo.

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: pát bře 31, 2017 8:31:16
od Azor
Tohle by spíš patřilo do fóra o pionýrech, nicméně bavíme se tu o alternativních karburátorech, takže jeden poznatek. Koupil jsem nové jehly a bohužel jsem zjistil, že asi pasují pouze to taiwanských replik, nikoliv do originálních jikovů. Jehla jde použít pouze na první zářez odzdola, je zkrátka tlustší a pokud se dá pojistka na jakýkoliv vyšší zářez, tak nadzvedává šoupátko a na volnoběh to řve jako kráva. Docela mě to otrávilo. Neví někdo, kde by se daly sehnat originální jehly ? Mám 4 kusy od třech dodavatelů a všechny jsou stejné - ty nepravé. :(

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: sob dub 01, 2017 23:29:06
od mhi
Udelal jsem podobnou zkusenost u Simsonackeho 16N3, prodavane dily prilis nepasuji. Metoda rucniho obrobeni se neda pouzit? Udelal jsem si slozitejsi dil ve stojanove vrtacce, stacilo k tomu nekolik pilniku a smirkovy papir na hranolu. Obrabet to slo docela dobre na docela velkou presnost, ale trvalo to hroooooooooooooooooooooooooooooooooooozne dlouho. Na soustruh se mi s takovou blbosti jezdit nechtelo, stejne by to na nem asi neslo obrobit.

Byly mezi temi spatnymi fichtlkramek a motojelinek? Prave tam totiz chci koupit soupe+vicko+jehlu do 555koveho Jikova.