Jine karburatory na BAB motor

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Jine karburatory na BAB motor

Příspěvekod mhi » pát črc 06, 2018 14:33:30

Smysl ma dle meho nazoru sepisovat asi jen ty, ktere

- se hodi na babettu a nekdo je vyzkousel

- jsou ultra levne, male (premyslim o tom, ze budu vozit nouzovy karburator a kus male PETky jako nadrzku sebou, na 3D tiskarne bych si k tomu mohl vytisknout mini redukce prirub) - problem s palivem byl nejcastejsi pricinou meho nedojezdu, jednou jsem kus slapal, protoze mi uvizlo v karburatoru smitko, ktere jsem u obrubniku jednoduse nevidel. Holt amater ! A samozrejme chybou bylo, ze jsem byl liny cistit nadrz. Stejne tak mi jednou "zahnil" Simson, najednou uz nesel nastartovat. Bylo tam nekolik problemu s karburatorem, nastesti ma packu na sytic, se kterym se dalo dojet.

Z meho laickeho pohledu karburatory > 17mm jsou na Babettu nevhodne, cinan k nim rad napise ze se to hodi na cokoliv od 30ccm do 1000ccm :), ale neni to tak. Soucasne mam pocit, ze cinska cesta je "mit to hodne bohate aby to zvysilo spolehlivost, ze motor naskoci a nebude chcipat".

Tento: https://www.aliexpress.com/item/Motocro ... PJxrkD&s=p mi prijde jako kopie Dellorto SHA, neni to tak? Na eBayi je tady: https://www.ebay.com/itm/Racing-Carbure ... 2017655462

EDITem jsem myslel upravit puvodni prispevek aby tam byly nejake uchopitelne nazvy (v anglicke verzi phpBB to je tusim jako "EDIT").
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Jine karburatory na BAB motor

Příspěvekod Azor » pát črc 06, 2018 22:04:51

Ano záměrně jít na průměr 19 nebo i více nemá smysl, ale problémy to nedělá. Při použití vhodné trysky a nenásilného zúžení výstupu je vše OK - vyzkoušeno na pionýru s karb ze 125ky. Problémem je hlavně cena a někdy i velikost, ale často jsou tyto komponenty "méně odfláknuté". Na druhou stranu znám maníka, který zkoušel karby z motorových pil a křovinořezů a k rozumnému výsledku se nedobral, utratil na tom spoustu peněz a pak to prý ze vzteku všechno vyhodil.
Vozit s sebou náhradní karbec už mi připadá trochu paranoidní, ale je to věc názoru - ten výše uvedený maník měl pevně přidělanou plechovou SCHRÁNU a v ní skoro celou babetu (cívky, spojky, lanka ... ), nakonec přiznal, že vždycky odešlo právě to, co jako na potvoru neměl. Já jsem od doby, kdy jsem na všechny stroje namontoval kvalitní benzinové filtry, už nikdy problém s ucpanou tryskou neměl, mohu vřele doporučit.
Dost se mi také osvědčil karbec z pionýra (řada 20) s plynule laditelnou tryskou, dá to práci vychytat, ale pak je to pohoda. Každý motor chce něco trochu jiného, stejná tryska je na jednu 210 akorát a na druhou moc.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Jine karburatory na BAB motor

Příspěvekod Azor » sob črc 07, 2018 19:28:48

V souvislosti s jiným projektem (mám doma už delší dobu motor z mini biku a rozhodl jsem se ze staré skládačky udělat motokolo) jsem zjistil, že ten tvůj v pdfku druhý je právě ten z mini biku (ten můj má průměr 13). Hlavně mě ale zaujala hezká klapka (průměr 14) viz obr. Neměl by být problém napasovat to na babču, díly na mini bike jsou snadno dostupné a poměrně levné. Je fakt, že u mini biku to jde přímo do klikovky, což je výhodnější, ale mělo by to fungovat i via válec u babči.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Jine karburatory na BAB motor

Příspěvekod mhi » ned črc 08, 2018 19:44:42

Ta klapka vypada jako https://www.ebay.com/itm/Black-Intake-I ... SwpDdVUWtX ovsem tady to neni klapka, ale jen napojeni. Neni to jako dalsi dil?

Tady uz je klapka https://www.ebay.com/itm/47cc-49cc-Engi ... 1963078541
Mohlo by to byt cele toto: https://www.ebay.com/itm/Reed-Valve-Int ... 2837075308

Nevim ale jak udelat napojeni. Nejlepsi by to bylo vytisknout na 3D tiskarne, ale to nevydrzi. A obrabet to z bloku hliniku se mi mo nechce. Chtelo by to nejakou "laserovanou-vypalkovou ocelovou konstrukci" :-)

Ta klapka je evidentne delana na tvar napojeni do kliky, jestli by nebylo jednodussi sehnat vhodny material na tu vlastni klapku, zbytek vypalit primo pro babetta ucely a postavit to od 0....
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Jine karburatory na BAB motor

Příspěvekod Azor » pon črc 09, 2018 6:59:53

Ano, je to tak, klapka je až další součástkou a je tvarovaná podle klikovky, takže upravit to na válec by nebylo nic jednoduchého.. Já jsem holt tak trochu jako malej Jarda, vždycky mě nadchne nějaká blbost a až dodatečně zjistím, že je vše složitější než to na první pohled vypadalo. Pokusím se na sobě pracovat :oops: , ale jak známo starého psa ...
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Jine karburatory na BAB motor

Příspěvekod mhi » pon črc 09, 2018 9:38:58

Mozna bys sem mohl dat 3 fotky s meritky (kolmo na sebe meritka a fotky zepredu zezadu a z boku). Nejake reseni tohoto typu by asi slo udelat:
viewtopic.php?f=4&t=1442&p=46432&hilit=klapka#p46421

Otazka je, jestli to ma smysl mit klapku tak daleko od valce. Na druhou stranu by to asi umoznilo 3D tisk, protoze tam uz neni tolik tepla (alespon za jizdy mam kolinko studene).

https://www.ebay.com/itm/Reed-Valve-Ass ... 3329320727

Domecek tohoto typu bych umel udelat jako laserovanou skladacku, kterou by stacilo slepit loctitem (nebo sikovne zavarit), mohlo by to byt kompletne babetta-kompatibilni (priruby). https://www.ebay.com/itm/Silver-CNC-32m ... 3725731996 ; skoda, ze valec Babetty ma takove nepovedene napojeni na tyto ucely :-((.

Alternativne kdyz jsme u toho cinskeho "vylepsovani" Babett, sel by koupit cely 49ccm motor od Stihlu: https://www.ebay.com/itm/ENGINE-MOTOR-C ... 1661082240 :). Kdyby se k tomu dala naroubovat nejaka prevodovka, asi bych si postavil motokolo. Chassis prevodovky bych umel vyrobit s presnosti 0,1-0,2mm, kolecka sehnat neumim.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Jine karburatory na BAB motor

Příspěvekod Azor » pon črc 09, 2018 15:56:47

Ono by mohlo být zajímavé i něco jako toto

https://www.aliexpress.com/item/Glixal- ... 0000000000

Na blbnutí už podobné hračičky lezou do peněz, ale možná by se toto nebo ještě něco lepšího sehnalo na ebay apod. levněji. U něčeho takového by už ty úpravy nebyly tak složité. (Slíbil jsem, že přestanu blbnout, a ono už je to tu zas ... :roll: )
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Jine karburatory na BAB motor

Příspěvekod mhi » úte črc 10, 2018 12:58:41

Az budu mit vhodny material na obrobeni, vyfrezuju ten domecek, nebo jestli udelas vykres priruby a tvaru toho klapkoveho sani, tak k tomu nakreslim domecek na vypaleni a muzu jednu skladacku poslat. Docela dobre se ty vypalovane veci svaruji pres hranu, pri 3mm plechu to jde i s MMA 2kou elektrodou. Delam takhle priruby na ty karburatory, mam bezesvou trubku, vylaserovanou prirubu, trubku do ni nasunu tak na 1,5mm (tzn. je tam schod) a doplnim to z vnitrni strany vyvarenim. Pak to ubrousim na hladko a pripadny bordel v trubce ojedu stupnovitym vrtakem na stojanovce. Tesni to 100%.

PS: Nemohl bys nafotit jak vypada v detailech ten dirtbike motor a naposilat co nejvic fotek ? I prevodovka, spojka, atd. Diky.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Jine karburatory na BAB motor

Příspěvekod mhi » sob črc 14, 2018 20:41:11

Nova verze dokumentu http://leteckaposta.cz/270789250

Otazka na ty, kdo maji karburator "NT" aka "Carburetor For 49cc 60cc 66cc 80cc 2 Stroke Engine Motor Motorized Bicycle": Dari se vam nastavit volnobeh, aby netocilo zadni kolo? S Jikovem mi to netoci. Nevim, jestli mi to saje falesny vzduch na koleni (hlavne u napojeni na karb), nebo mam ten karburator vadny, nebo neco nevidim. Jinak to jezdi hezky. Napojeni mam pres trubku ubranou na soustruhu na 18,9mm, bez jakehokoliv tesneni, jen stazene tou objimkou.

Edit: Zkontroloval jsem tesnost kolene, OK. Dal jsem do spoje mezi karb a koleno teflonovou pasku (jenom do toho spoje kde karb svira koleno) a uz jsem ani nenastartoval (resp. po chvili to ulilo svicku). takze je jasne, ze to tudy salo falesny vzduch... Nyni musim prenastavit ten karburator :-((. A to to jezdilo tak hezky :) Mohli byste panove s NT cinanem prosim vyzkouset, zda teflonka zmeni chovani motoru a poreportovat jak to jezdi (u mne teflonova paska + jehla na hornim zarezu, tzn. zasunuta uplne dole, tryska 65, je to moc bohate a nejede :), ale krasne se da serizovat volnobeh ).
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Jine karburatory na BAB motor

Příspěvekod mhi » stř črc 18, 2018 17:33:35

Dorazil mi 2x "15mm Carb Carburetor for 2-stroke 43 47 49 50cc Scooter ATV Pocket Dirt Pit Bike". Je to membranovy karburator velmi podobny tomuto: https://www.helifreak.com/showthread.php?t=326599

Vypada zatim nejpecliveji a nejkvalitneji udelany ze vsech. Jediny problem je, ze membranova pumpicka vyzaduje podtlak ze sani (viz to odkazovane forum). Uplne nechapu jak presne to funguje. Je tu nekdo kdo mi objasni, zda napojeni podtlaku je stejne jako vystup z karburatoru (tzn. jen se to nekde propoji), nebo to je inverzni "signal" (tzn. kdyz pist saje smes, tak je v tomto portu pretlak, kdyz nesaje, tak podtlak) ? K cemu tam je ten dalsi vystupni port (zahnuta trubicka-ale ne vstup paliva) ? To bude "chcat palivo" ?

Mam tento system na sekacce, tak se asi muzu podivat na ni jak to je udelane. Tady je pekne video toho zazraku https://www.youtube.com/watch?v=jWBre4-tHsg - ale moudrejsi z nej nejsem. Varianta Stihl je https://www.youtube.com/watch?v=XSrcW3PJ0wQ

Taky dorazily nejake filtry sani, obecne to je ale dost hruza (soudruzi se vubec neobtezuji zalepit konec tak, aby to nesalo i tudy-je tam dira jak vrata od stodoly). Nekdy vyzkousim na 3D tiskarne vytisknout nejake napojeni na bezne karburatory, tezko rict jak dlouho to prezije plivani oleje.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Jine karburatory na BAB motor

Příspěvekod Pavel » čtv črc 19, 2018 12:45:36

Vydáváš se slepou cestou. Lepší je se poučit od předchůdců, či od ladičů a vyjít z již ověřených karburátorů. Např. PWK či jeho kopie Maikuni. Dellorto není až tak dobrý pro větší průměry difuzoru. Do 16mm ok, ale pak už nic moc. Člověk jen na tom zabije spoustu času a pak zjistí, že si moc nepomohl a stejně přejde na PWK či Dellorto.Pokud má Babetta fakt táhnout, tak je třeba zvolit vyšší objem. U 50tky nečekejte žádný zázrak, když se otevře válec, tak to bude do 7500 ot úplně líný a pak to poletí, ale s tím se nedá stejně jezdit. Proto je třeba zvolit min 70ccm objem a s tím už se dá něco provádět.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Jine karburatory na BAB motor

Příspěvekod mhi » čtv črc 19, 2018 13:59:49

Pavle, touto cestou si koupim BMW R1200GS, udelam si ridicak na velkou motorku a budu spokojeny, bez toho abych se musel patlat s nejakou "chciplou Babettou". Cas, ktery jsem stravil Babettami/Pionyry/Simsonem by mi davno vydelal na nekolik velkych motorek. Zrovna jsem mimochodem ve fazi premysleni, zda si mam koupit skutr 125ku a rikam si, jestli je mi vubec k necemu.

Tady to je o tom se neco naucit, ne vyladit Babettu na uroven neceho, na co jednoduse nema.

A jinak uz tu mame dva cinske karburatory, na ktere to jezdi lepe nez na Jikov (pocitove vykonove, spotreba a prubeh smesi asi nic moc). Vcera prisly 3 karburatory, dneska jsem ze srandy koupil dalsich 6 :-).
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Jine karburatory na BAB motor

Příspěvekod Azor » čtv črc 19, 2018 14:15:14

Ono si tady Pavle možná ne tak úplně rozumíme, toto vlákno primárně neřeší zvyšování výkonu, ale alternativu Jikovu, který jak všichni víme je trochu nešťastně konstruován. Tzn. hledáme jednoduchost, spolehlivost a snadné seřizování (vč. např. i jednoduché možnosti profouknout zas...ou trysku) za rozumnou cenu. A podle mého názoru např. DellOrto, který jinak celkem vyhovuje, při své jednoduchosti za rozumnou cenu není. A navíc nás to kutění baví. :D

Edit: Ještě připojím také něco k tomu proč jsem se dal na babety. Svého času jsem měl hezkou třiapůli, ale zjistil jsem, že i když si říkám "budu jezdiz opatrně", tak jsem se nakonec většinou přistihl, že jsem stejně zalehl a řítím se jako blázen, no a pak se mi zabil na mašině kámoš a tak jsem si řekl, že touto cestou jít nemusím. Pravda je, že pokud jde mašina v prudkém kopci za plynem a v pohodě stále zrychluje, je to o něčem jiném než kvílící babeta, ale i na té betce je hezké jezdit. Navíc když ještě nemusela být helma, byl to úžasný pocit svobody. Já uznávám, že blembák je pro bezpečnost nutný, ale ten pocit už tam fakt není. Babetta je buď pro úplně mladé kluky, kteří ještě na větší nemohou, pro rybáře a zoufalce kteří se jinak nedostanou do práce, pro důchodce, ale HLAVNĚ PRO SRDCAŘE - A TO JSME MY. :twisted:
Jinak jít na 70ccm se zase mě zdá trochu šílené - ta mašinka na to prostě nemá, rám se vlní, přední vidle je gumová a brzdy nemají šanci. Ale samozřejmě tento svůj názor nikomu nevnucuju. Obdobně ke skutru 125 - to je dobré do města, do práce atp., ale technika jízdy je na tom dost jiná a toho, kdo ochutnak klasiku to zpravidla vůbec nenadchne.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Jine karburatory na BAB motor

Příspěvekod butan » ned črc 29, 2018 20:54:16

Odpovídám k dotazu na membránové karburátory, vzor Walbro
Tlakové pulzy pro pumpičku by měly jít z karteru. Pokud je připojíš na sání, tak to asi také pojede, ale pro plný plyn a "řídký" vzduchový filtr pumpička přestane podávat palivo. Spád z nádrže u Babetty zachrání situaci, benzín poteče i bez pumpičky.
Druhá palivová trubička je skutečně vratka do nádrže. Když ji zaslepíš, přestane fungovat balónek k ručnímu nasátí benzínu, vzduch nemá kam utéct. :-(
Holt je to karbec na pilu, šel by i do obřího leteckého akrobatického modelu, na moped nic moc.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Jine karburatory na BAB motor

Příspěvekod mhi » ned črc 29, 2018 22:26:03

Butan: diky. skoro to tak z textu vypada (ale nemyslim, ze to tak je), ze v podstate pouze resim(e) problem jak ten karburator odvzdusnit? Prijde mi to, ze ta membrana neni stavena na to aby tam pumpovala porad benzin a ten nemel kam unikat. Nebo unika mne nejaka finta, ktera nevede ke zniceni membrany ?

Tlakove pulsy jsou jak jsem pochopil zaporne (tzn. podtlak pres membranu nasaje trochu paliva). Jako "reseni" mne napada pripojit to co nejbliz k valci, tam by uz tlakove pomery mohly byt priznivejsi.

Vyzkousim, jestli to bude chodit treba s nasavanim paliva z male PETky (a vypousteni tamtez). Bohuzel nyni nemam vhodny kus duralu na zrobeni redukce ke koleni, mozna to vyzkousim vytisknout z plastu - chvili by to mohlo neco delat nez mi to sezere benzin s olejem :-).
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků