Stránka 3 z 7

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: úte dub 25, 2017 13:54:56
od Azor
Je to hezké, ale s poštovným o 900 Kč dražší, takže jen tak na blbnutí je to dost drahej špás. Aby mělo cenu o tom vůbec uvažovat, muselo by to být více lidmi dokonale ověřené, tj. nejenom že to funguje, ale že to má opravdu výrazný přínos. A tryska 82 se mi na babettu zdá fakt moc. Jinak ten číňan (proboha nemyslete si, že to nějak moc propaguju, je to fakt spíš takové bastlení pro zábavu) má standardní trysku se závitem M5, která se dá sehnat už od 16 Kč a těsnění jen jedno a to se navíc zdá hodně bytelné, takže tady důvod k obavám není.

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: pát kvě 12, 2017 6:57:14
od jarmil
A jak je na tom ten karburátor s hlukem? Mám dellorto na 210 a klasiku jikov na 207 a rozdíly jsou znát. Je to dáno hlavně sáním. Dellorto má ten zahnutý plast proti směru jízdy a jikov saje přes rám. Je to stejné jako dellorto nebo je to "ostřejší dvoutaktový" zvuk?

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: pát kvě 12, 2017 7:21:21
od Kruan
A je nejakej lepsi karbec, ktery by sel namontovat bez nejakych uprav a redukci ?

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: pát kvě 12, 2017 20:09:52
od ridchey
pio555, sedí vse, jen se musi udelat pertinaxova prechodova podlozka k motoru

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: čtv kvě 18, 2017 21:42:05
od Zirky
Zdravím
Tak dorazil čínský karburátor. Už je na stroji. Vyrobil jsem si nové kolínko s vnitřním průměrem 14mm. Bohužel jsem ho udělal přímo, a tak mi trochu zavází lanko o rám.
Karburátor je o poznání hlučnější. Zatím nikde neteče. Chod je plynulý a zdá se živější a výkonější. Barva svíčky cihlová, takže s tryskou asi zatím nebudu moc dělat. Jen se mi zdá, že navzdory většímu difuzoru jakoby nešel tolik do otáček - oproti standardnímu karburátoru. Nevím jak je na tom AZOR. Ovšem může být ještě chyba jinde. Mám standart výfuk, žádná díra navíc, jen zkrácené koleno a Magyar úpravu válce (standart karb. na tom samém pocitově točil více).
Ovšem zatím ujeto tak cca 10km.

Obrázek

Obrázek

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: pát kvě 19, 2017 6:06:43
od Kruan
to je krasna svicka..ta moje je porad cerna jak prase...

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: pát kvě 26, 2017 14:50:22
od Zirky
Zdravím
Tak přidávám další poznatek ohledně čínského karburátoru.
Jak jsem dříve psal, že neteče - tak chyba lávky. Nevím jak je na tom Azor, ale jednou při vypnutém motoru drží a sucho, jindy zase teče jak vodovodní kohoutek.....
Jinak jsem dal výfuk, kde mám v přepážce větší díry, tlumič bez přidaných děr, no hned to o něco víc točí. Takže větší difuzor chce zřejmě i menší úpravu výfuku...
Všeobecně jsem ale spokojený. Za tu cenu je to oproti Jikovu zdá se trochu posun dopředu...

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: pát kvě 26, 2017 15:28:09
od Azor
Je to opravdu různé, mám ho na 2 betkách a na jedné zcela sucho, na druhé plive dopředu do filtru a po jízdě je od toho hlava a válec od oleje. Zatím jsem nepátral čím to může být, je hezky tak hlavně jezdím. On za dvě stovky to nemůže být žádný zázrak, ale zatím jsem s ním spokojený, subjektivně je fakt lepší než jikov. :)

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: pon úno 19, 2018 10:50:52
od jarmil
[quote="Zirky"]
Vyrobil jsem si nové kolínko s vnitřním průměrem 14mm. Bohužel jsem ho udělal přímo, a tak mi trochu zavází lanko o rám.

Obrázek



Jak jsi prosím tě dotěsnil tu přírubu karburátoru vůči kolínku? Je tam asi myšleno těsnění čela kolena nějakým "o" kroužkem anebo podobným těsněním.
Díky.
A ještě jedna věc. Jak moc ovlivňuje délka sacího kolena chod motoru? Respektive pokud udělám kolínko o cca 1-2 cm delší než standart babetta o průměru 14mm bude to mít nějaký vliv na průběh či chod motoru?
Díky.

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: stř úno 21, 2018 13:23:16
od Azor
Všechno souvisí se vším, takže vliv to samozřejmě mít bude, ale domnívám se že nepatrný. Ona ta délka je empirická hodnota, bylo by nutné zhotovit množství kolínek a zkoušet se kterým to jede nejlépe. Zpracovat to teoreticky je sice možné, ale vzhledem k počtu proměnných figurujících ve výpočtu se tím nikdo normální nezabývá (ona pak praxe většinou teorii stejně nepotvrdí).
K dotěsnění přechodu karb/kolínko je skutečně nejlepší O kroužek (rozměr si změř, nepamatuju si), ale v originálu to ti čínští šohajové asi moc neřeší, na žádný odkaz jsem nenarazil.

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: stř úno 21, 2018 15:21:43
od Zirky
Zdravím
karburátor jsem nijak nezatěsňoval, tedy krom těsnění u válce. Těžko říct jestli třeba někde nechytá falešný vzduch, nicméně neteče a barva svíčky je ukázkově cihlová, takže neřeším. Zprvu mi párkrát teklo přes filtr - asi nezavřela jehla, ale teď nemám problém. Hold raději nezapomínat zavírat pro jistotu kohoutek.
Čistě teoreticky si osobně myslím (myslet - hovno vědět :-) ) , že kratší kolínko by mohlo být lepší, spíš by mohl mít vliv ohyb kolínka kvůli proudění směsi. Ale je to polemika a věda, jako ostatně celá Babetta.

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: ned bře 11, 2018 20:58:43
od jarmil
Tak jsem dnes dokončil GO mojí 207. Kompletní výměna ložisek , gufer, výbrus, klika, ojnice, atd. Kromě koleček v převodovce. Motor je bez úprav, kromě válce, který má rozšířený kanál sání (na úrovni 210), sníženou hlavu 207 o 1mm (kvůli vyšší kompresi) a rozšířený kanál výfuku. Koleno výfuku má vnitřní světlost 18mm (oproti originálu 16mm). Délka trubky v tlumiči je cca 20cm. Koleno sání je buďto 14 mm u karbecu z Číny anebo 16mm u pio karbecu.
Bohužel ani z jedním z nich nejsem schopen docílit rudé svíčky. Vždy má bohatou směs a motor se stále dusí. U číňana jsem volnoběžným šroubkem naladil volnoběh, ale po přidání nejde za plynem a mám prodlevu. Výkon téměř žádný a černá svíčka. Jinou trysku do tohodle karbecu nemám.
U pio karbecu nejsem schopen docílit ani volnoběhu. Mám ho z bazaru, takže stav neznám. Vypadá ale dobře. Hlavní tryska je 68, volnoběžná nevím, jelikož označení je nečitelné. Průběh chodu motoru je stejný. Navíc střílí do karburátoru.
Myslel jsem, že je něco blbě, tak jsem vytáhl starý jikov z babetty a s tím se po naladění volnoběhu motor chová "standardně" a svíčka je krásně rudá.
Jenže s tímhle karburátorem nevyužiji potenciál úprav. Poradíte mi jaký karburátor tam mám dát, anebo alespoň nějak "naladit" ten pio karbec?
P.S. Jehly jsem dal nejníže (nejvyšší zářez - nejchudší směs), ale moc to nepomohlo. Směs 1:25 (pro záběh).

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: ned bře 11, 2018 21:26:57
od Azor
U Pio karbu se mi na 207 osvědčila tryska 58. Na toho číňana není problém sehnat jinou trysku - je to standardní typ se závitem M5, ale velikost je třeba zkoušet systémem pokus omyl (naštěstí tyto trysky jsou poměrně levné). Já toho číňana používám na 210 a tam nebylo třeba nic měnit - krásná cihla, za plynem jde parádně.


DOPLNĚNO: mimochodem na pionýr karbec jde sehnat i plynule laditelná tryska, je sice trochu dražší, ale stačí jedna :)
https://www.stadion-tuning.cz/products/ ... -a-pionyr/

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: ned bře 11, 2018 22:23:01
od DRN
U toho pio karbu ti to odladeni kazi ten debilni vzduchac. Bejt tebou motor zajedu na origu a pak bych zkusil ten pio s jinym sanim, pripadne 19mm z minibika, nebo nejakou cinskou kopii dellorta 17,5.

Nevim co je na tom pravdy, ale ta laditelna tryska neni zadnej zazrak, cetl jsem to nam fb u pionyraru. Mimoto za ty penize mas nekolik trysek.

Re: Jine karburatory na BAB motor

PříspěvekNapsal: pon bře 12, 2018 9:04:45
od jarmil
Čau, ta laditelná tryska ve mne moc důvěry nevzbuzuje. Můžeš bejt konkrétnější ohledně toho sání na pio karbec. Co tam když tak dát, aby to fungovalo. A taky ty trysky. Já má být volnoběžná a hlavní? Těch hlavních je mnoho rozměrů. Nejmenší jsem viděl 60. Teď tam mám 68. Ten filtr není nic extra, ale vzduchu by bránit neměl. Spousta lidí si pio karburátory chválí - tak nevím.
Ten dell orto - nemáš nějakej odkaz? Díky.
P.S. Co tenhle - https://www.fichtlkramek.cz/nahled/karb ... betta.html
Fungoval by? Ta cena je tak na hraně, co bych za to dal. Ale, kdyby fungoval, tak bych neváhal.