Stránka 1 z 1

Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: úte dub 11, 2017 7:49:45
od jurasek13
Zdravim vsechny babettaky, mam mozna takovy blby dotaz, ale snad se najde nekdo kdo mi odpovi. Delam bakalarskou praci na zvyseni vykonu babetty a potreboval bych snizit hlavu, abych dostal kompresni objem 3,5ml. Mam dojem ze jsem nekde cetl jak zjistit o kolik mm ji snizit, ale nemuzu to zaboha najit. Diky a at to jezdi!

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: úte dub 11, 2017 23:06:21
od Fajn-Tom
To je jednoduchý. Nejdřív si spočítáš objem dna pístu (kulová useč, ale to ti jako budoucímu Bc nemusim říkat). Pak objem hlavy (tu můžeš pro kontrolu nalít). Od objemu hlavy odečti objem pístu a výjde ti aktuální kompresní objem. No a pak už jen zkoušej měnit výšku kulové useče na hlavě než se dopočítáš objemu který potřebuješ. Při kompresním objemu 3,5ml už to bude pár mm, takže pak musíš udělat správně detonačku a tu do toho výpočtu taky zohlednit, i když už to má zanedbatelný vliv na objem, ale budeš mít dobrý pocit a učitel ti pak nebude mít co vytknout.

Namodeluj si to a budeš to mít přesně a bez počítání :wink:

Objem 3,5ml už je hodně málo. Na 10k pionýroj jezdim daleko větší. To ten motor budeš dávat do letadla?

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: sob dub 15, 2017 15:05:35
od bundes
Ahoj, mám mírně upravený válec s hranou výfukového kanálu posunutou na 30 mm a potřeboval bych tudíž stáhnout hlavu či sehnat už staženou. Nemáte nějakou již upravenou někdo navíc? Případně komu to ve východních Čechách svěřit, má smysl platit Stejskalovi? Díky za rady.

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: ned dub 23, 2017 14:05:51
od jurasek13
Supr, díky moc za radu, už jsem to konzultoval s vedoucím BP a řekl mi vlastně totéž :D, jinak domluvil jsem se s ním, že na 3,5ml by to bylo celkem časově náročné a jelikož za necelý měsíc odevzdávám, tak se to nevyplatí. (Úpravu na vyšší kompresní poměr mám naplánovanou pro sebe na prázdniny, až na to bude čas). Proto jsme se domluvili udělat kompresní objem na řekněme 4,5 - 5ml. A jelikož jsem líný, tak bych se chtěl zeptat, jestli někdo už takové snížení náhodou nedělal a o kolik to případně snížil, v opačném případě mi nezbude nic jiného, než počítat :D
A 3,5ml jsem chtěl dělat pro dosažení reálného kompresního poměru necelých 11:1, kvůli posunutí časování válce

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: pon dub 24, 2017 22:16:23
od Fajn-Tom
Vedoucí BP o tom moc nevíte a to je dobře pro tebe. Horší je, že to tom nic nevíš ty. Reálná komprese 11:1 u dvoutaktu? To nemá ani závodní honda 125RS. Další věc, jak muže být snížení hlavy na 3,5ml časově náročné? Maximálně o 10 minut to bude trvat dýl než na jiný objem. Zamyslel jsi se nad tím, kde budeš mít při takovém objemu hlavy svíčku? Co se stane když bude přiliš blízko pístu? Víš jaký uhel nebo rádius detonační štěrbiny? Mezera mezi ní a pístem? To ti na té hlavě udělá mnohem více než samotný objem. Například uděláš detonačku 1mm a nepojede to, uděláš ji 0,6 a pojede to a když ji budeš mít 0,3 tak to taky nepojede a navíc se to bude hřát a vadnout.

Foto hlavy z pionýra 05 upravená na kompresní objem 3,6ml při větším poloměru rádiusu dna pístu. Svíčka se musí podložit. Je to na kompresi asi 9,0:1
Obrázek

Nejlepší pro tebe bude když snížíš hlavu o nějakou hodnotu něco mezi 1-2mm a pak do ní naliješ ojel, odečteš píst a zjistíš jaký kompresní poměr máš. A pak do bakalářské práce napiš, že jsi zvoli tuhle hodnotu a podle doho spočítal o kolik snížit hlavu a následně jsi ji snížil :wink:

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: pon dub 24, 2017 23:02:17
od bundes
Pořadíš i mně, Tome? Prosím.

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: pon dub 24, 2017 23:21:31
od Fajn-Tom
A s čím chceš poradit?
30mm je jen malí rozdíl od originálu, proto nečekej od snížené hlavy veliké změny

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: sob dub 29, 2017 12:45:03
od jurasek13
Díky moc za odpověď, myslel jsem časově náročné ve smyslu, že by nešla upravit hlava jen snížením, ale právě úpravou spalováku a detonační štěrbiny. A s tou kompresí máš pravdu, někde jsem to mylně četl, možná to bylo myšlené jako celková komprese, která je pro mě prakticky nepodstatná a blbec jsem si to neověřil. Z literatury je taková horní doporučení hranice 8,5:1. Udělám jak říkáš, zkusím to sebrat o 1mm a uvidí se. Teď už není čas na to vymýšlet nějaké zázraky, hlavně ten motor musím odbrzdit a co jsem slyšel, tak je stejně jedno jaký výkon z toho dostanu, stejně to prý nikdo číst velice nebude a nikdo ten čas nad tím strávený neocení, hlavní je ať jsou všechny body zadání splněné. Jinak podobnou úpravu hlavy mi navrhoval i on, malý spalovák a k tomu vymyslet šterbinu, nicméně by to bylo tak na koupi odlitku a jeho obrobení a jak jsem psal nahoře, nikdo to víceméně neocení, takže třeba někdy později :D. každopádně ještě jednou díky!

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: ned kvě 07, 2017 18:58:38
od bigj66
Možná by se dala použít svíčka z motorové pily tam je kratší závit , než ji podkládat.

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: pát črc 14, 2017 17:44:43
od miroslavnovak05
Zdravim chlapi, viem ze sa to netyka znizovania hlavy ale skor kompresneho pomeru. Myslite ze ak dam o polovicu hrubsie tesnenie ako je original ovplyvni to velmi spalovaci priestor ? Dakujem

Re: Snížení hlavy

PříspěvekNapsal: úte led 12, 2021 21:46:23
od RomanR
Pánové, zamysleli jste se také nad tím, co udělá zvýšený kompresní poměr s ložiskem na klikové hřídeli?