Stránka 1 z 2

Oprava pístu

PříspěvekNapsal: pon kvě 29, 2017 11:32:55
od Kruan
Psal jsem tyto dotazy ve "Vaše stroje" ale tam se to asi snadno ztrati, tak jeste jednou sem.
Malicko se mi asi pridiral asi pist, tak jsem ho vyndal ven a u toho prasknul jeden krouzek.

1) Mam koupit novy pist i s krouzky bez toho, abych delal vybrus ? Nebo by stacilo dokoupit praskly krouzek ?
http://img14.rajce.idnes.cz/d1403/10/10 ... .jpg?ver=0
http://img14.rajce.idnes.cz/d1403/10/10 ... .jpg?ver=0

2) Na pistu nahore je vyrazeno 38_98. Takze bych mohl koupit pist 39 ? Je to rozmer valce?
http://img14.rajce.idnes.cz/d1403/10/10 ... .jpg?ver=0

3) Musel bych zajizdet motor, jako kdyz je novej ?

4) Ojnicni lozisko se vysypalo. Takze bych asi koupil lozisko i s tim košíckem ?

5) Kde pripadne koupit píst , aby byl kvalitni ? Treba tady?
(http://www.motokramek.cz/pist-babetta-3 ... l-special/)

6) Ve spalovacim prostoru je trosku omlacena plocha. Je to problem ?
http://img14.rajce.idnes.cz/d1403/10/10 ... .jpg?ver=0

7 ) V sacim hrdle je mizerne udelany odlitek. Vadi to necemu ?
http://img14.rajce.idnes.cz/d1403/10/10 ... .jpg?ver=0

8 ) mel bych koupit i tu ojnicni trubicku a ty segrovky ...pro jistotu ?

Diky

Re: Oprava pístu

PříspěvekNapsal: úte kvě 30, 2017 6:24:09
od ridchey
1/ nech stary pist,jemnym smirkem zabrus ty pridrene plosky, ale bacha at se ti z toho bordel nedostane do motoru, vycisti drazky pro krouzky-ale nesmis je zvetsit, a dej nove krouzky. pokud tedy uz nemas hranu ve valci. jinak to dat na vybrus.
2/kdyz se ti to pridira ted s pistem 38.98, tak s VĚTŠÍM 39 to bude delat asi co? :wink:
3/jen s novymi krouzky jen kratce, s celym novym vybrusem vzdycky poradne znovu
4/Ojniční??? nebo pístní??? jestli pístní, tak jsou lepsí skladane jehlicky,25ks 7,8x2
5/neřešit, kdyz nasadis tohle na stary valec-nevybrouseny, tak to cele hod rovnou do srotu
6/nevadí
7/seriovce to nevadí
8/neuškodí

Re: Oprava pístu

PříspěvekNapsal: úte kvě 30, 2017 12:55:32
od Kruan
parada...diky moc za odpovedi...takze koupim krouzky na 39 a bude klid :) mozna...

Re: Oprava pístu

PříspěvekNapsal: úte kvě 30, 2017 14:08:08
od Kruan
jeste jsem se chtel optat na to jehlickove lozisko...kdyz to tam budu vracet...to se nejak dava na vazelinu, jako kdyz se dela kulickove lozisko ?

Re: Oprava pístu

PříspěvekNapsal: stř kvě 31, 2017 14:00:09
od Kruan
Ja tam tech jehlicek mam jen 24...sakra...no to jsem zvedavej kde to zase budu shanet...

Re: Oprava pístu

PříspěvekNapsal: stř kvě 31, 2017 15:46:15
od Azor
Kup si klecové jehlové ložisko 14x18x13 nejlépe nějaké renomované značky (SKF, INA apod. - např. http://proprumysl.cz/lozisko-k-14x18x13-skf/) a máš po starostech, nebudeš mít problémy s nasazováním ani s životností, nemusíš se trápit s čelními kroužky, jehly se v kleci lépe chladí atd. 9 z 10 strojařů ti potvrdí, že je to lepší řešení než volné jehly. Ten 1 z 10, který bude říkat opak, tak ten to říká z nostalgie a stesku po dobách, kdy se kvalitní klecová ložiska skoro nedala sehnat. :wink:

Re: Oprava pístu

PříspěvekNapsal: stř kvě 31, 2017 16:23:52
od Kruan
Ok. Diky. Objednany dva kusy :)

Re: Oprava pístu

PříspěvekNapsal: stř kvě 31, 2017 16:59:03
od Fajn-Tom
Kruan píše:Ok. Diky. Objednany dva kusy :)

dej pozor aby to ložisko bylo určený pro pístní čep. Musí mít silnější klec, obyčejný se ti rozpadne. Zrovna to z odkazu od Azora se mi rozsypalo po pár km. Jako nejlepší a běžně dostupné se mi zatím osvědčilo to co se dává k CKR ojnicím.

Re: Oprava pístu

PříspěvekNapsal: stř kvě 31, 2017 18:18:28
od Kruan
No to snad ne :(

Re: Oprava pístu

PříspěvekNapsal: stř kvě 31, 2017 18:52:18
od DRN
Fajn-Tom píše:
Kruan píše:Ok. Diky. Objednany dva kusy :)

dej pozor aby to ložisko bylo určený pro pístní čep. Musí mít silnější klec, obyčejný se ti rozpadne. Zrovna to z odkazu od Azora se mi rozsypalo po pár km. Jako nejlepší a běžně dostupné se mi zatím osvědčilo to co se dává k CKR ojnicím.

To z odkazu je standartni prumyslove, do ojnic maji znaceni KZK nebo KBK.

Re: Oprava pístu

PříspěvekNapsal: stř kvě 31, 2017 22:46:56
od Kruan
Tak jsem pozadal o storno objednavky, tak snad mi vyjdou vstric...

Re: Oprava pístu

PříspěvekNapsal: stř kvě 31, 2017 22:58:16
od Kruan

Re: Oprava pístu

PříspěvekNapsal: stř kvě 31, 2017 23:43:54
od Fajn-Tom
ta klec taky není ideální, podobná mi praskla před týdnem na upraveným motoru, ale na seriovku dostačující.

Mě se zatím nejvíc osvědčilo tohle http://www.fichtlkramek.cz/nahled/jehlove_lozisko_c_k_r.html

Re: Oprava pístu

PříspěvekNapsal: čtv čer 01, 2017 7:06:52
od Azor
Chlapi, neděste Kruana, já konkrétně na tyhle ložiska SKF jezdím 15 let a jsou při kontrolách zcela netknutá (a zrovna to z "Domu motocyklů" je Taiwan, sice běžně dostačující ale žádný zázrak). Fajn Tom na svých speciálech jde do otáček, které běžná babetta nikdy nedosáhne, tak není divu, že se tam občas něco rozsype. :roll:

Re: Oprava pístu

PříspěvekNapsal: čtv čer 01, 2017 18:15:22
od Azor
Samozřejmě existují klece KV a KBK příp. i s jiným označením určené přímo pro pístní čepy. Ale já používám ty "obyčejné" a zatím mi plně vyhovují. Je fakt, že po upozornění viz výše mi to trochu vrtalo hlavou, tak jsem se radil se spolužákem, letitým konstruktérem v plzeňské Škodovce. Snad mi nekecal ale uklidňoval, že u Babetty to nemá žádný praktický význam, klece pro pístní čepy prý nejsou silnější, ale jsou tepelně upravovány aby při použití při opravdu vysokých teplotách a pouze oscilačním pohybu nedocházelo k deformacím klece vyvolaným zejména zbytkovým pnutím v tepelně neošetřené kleci, též prý mají mírně větší vůle. Vůbec se ale nedivil, že na ty obyčejné jezdím bez problému 15 let, neupravený babeťácký motor je údajně "krotké štěňátko" kde běžné ložisko plně postačuje. Spíš radil volit značkovou kvalitu než levnější zboží i když určené přímo pro pístní čep. Zatím nemám důvod tomu nevěřit, protože moje zkušenosti s tím korespondují.

A ještě si neodpustím přidat něco vytažené z technické literatury pro zastánce volných jehel:
" Jehlová klec je nedělitelný komplet klece a jehel, umožňující sestavovat velmi kompaktní,
lehká uložení s maximální únosností. Hřídel a díra tělesa slouží jako oběžné dráhy a jejich
provedení musí odpovídat požadavkům na tvrdost, geometrii a hrubost povrchu. Jehly jsou
v kleci uloženy přesně, takže jehlová klec může přenášet zatížení při podstatně vyšších
rychlostech, nežli uložení bez klece (ložisko s plným počtem jehel)."