Stránka 1 z 1

Smrad z Babetty

PříspěvekNapsal: ned čer 18, 2017 11:25:00
od mhi
Na radu ve "zpojizdnovani" se dostala moje druha 207ka. Uz driv jsem ji nejak slozil a uschopnil, aby se dala nastartovat a dalo se s ni popojet. Dostala novy pist, nove pistni krouzky, snadno jsem ji dostal do stavu, kdy v jakemsi stavu umi docela slusne i jet (s prihlednutim k novemu pistu, krouzkum, atd.). Mam s ni ale 2 problemy:

- nejsem schopen nastavit karburator tak, aby fungoval jinak nez s naprosto otevrenym sanim (i jen pres ram to nechodi). Smes je podle svicky s otevrenym sanim spis bohatsi, jehla 3 zarez odshora (jinak to nejde vubec do otacek).

- smrdi uplne jinak nez ostatni dvoutakty co mam

Ve vyfuku jsou ve vicku i vlozce 2 diry navic (ta Babetta byla puvodne hodne napadena kutilem). Je to mimochodem tato hruza: viewtopic.php?f=10&t=1210#p44771 :)

Edit: tak 2 diry ve vyfuku byly uplne vsude kde byt mohly (snad je ta pevna vnitrni prepazka original, vicko i tlumic byly jak reseto). Povedlo se mi to MMAckem zavarit (byla to docela skola svareni, 1,5 elektroda ale stacila). Chod motoru je daleko kultivovanejsi. Ja si myslel, ze bylo proderavene jen vicko, tak jsem tomu nedaval moc prioritu. Teorie, ze to blbe plnilo se potvrdila! Vyzkousim to projet ...

Edit2: projeto, uz to po zaslepeni der ve vyfuku tak strasne nesmrdi, ale ani to nejede. Tedy ano, jede to se syticem (a docela pekne), bez nej to udrzi akorat volnobeh, na pridani plynu zacne akorat kuckat. Jeste vyzkousim zcela odstrojit sani, bez nej to s deravym vyfukem jelo hezky i bez sytice. Potom vyzkousim jiny (overeny-fungujici) karburator. Nechapu to, v tom karburatoru je perfektne nastavena hladina a trysky i jehla jsou nove.

Re: Smrad z Babetty

PříspěvekNapsal: sob črc 15, 2017 18:44:50
od mhi
Tak jsem rozebral karburator, protoze predpoklad problemu je ve spatne tvorbe smesi. Prvni vec, emulzni trubice byla "podivna". Vymenil jsem ji za jinou, bohuzel mam jen z B210. Predpokladam, ze nejsou stejne, ale vim, ze kdyz jsem se kdysi v nejakem kramku ptal, tak mi rikali ze jsou. Podle dilu B207 https://motowiki.cz/dily/cisla/jawa/443 ... i-trubice/ a B210 https://motowiki.cz/dily/cisla/jawa/443 ... i-trubice/ jestli nekdo tusite jaky je mezi nimi rozdil, pomohlo by mi to rozlisit, mam nejake navic a netusim ktera kam patri.

Co jeste mezi temi karburatory na Babetty je diametralne odlisne? Jehla by mela byt stejna ( https://motowiki.cz/dily/cisla/jawa/443 ... -soupatka/ ), soupatko by predpokladam nepasovalo. Nenapada mne nic dalsiho ... to je tak, kdyz clovek dostane do ruky naprosto nepojizdny stroj totalne napadeny patem a matem v jedne osobe.

V navaznosti na muj post v threadu viewtopic.php?f=4&t=1528 jsem vymenil trysku 58 za 63. Smrdi jeste vic, kucka v otackach, svice cerna jak bota. Takze spravna tam bude as 58ka, jak jsem si myslel a mel puvodne.... no jenze s ni to nechce jet.

Re: Smrad z Babetty

PříspěvekNapsal: ned črc 16, 2017 6:29:20
od ridchey
problem je hned ve tvem prvnim prispevku, jehla ma byt na druhem zarezu shora, to ze je na tretim, znamena jehlu vytazenou nahoru a tedy dostava vice benzinu do mala vzduchu. To se pouziva nekdy pri zimnim provozu,nebo nekdy i zabehu, kdy byva potreba smes obohatit.

jinak tu emulzni trubku vyčisti, pokud muzes,tak v ultrazvuku asi nejlip a dej zpet. I to otryskovani dej zpatky. mela by tam byt tusim 58

svicky brisky zahod hodne daleko a dej poradnou bosch,nebo denso, (tabulku hodnot jsem tu uz nekde daval zrovna onehdy)

vysledkem by mel byt spravny chod a dost mozna budes vrtat i nejakou diru do vyfuku znova :-D

Re: Smrad z Babetty

PříspěvekNapsal: ned črc 16, 2017 8:17:31
od butan
Když ti to nechce startovat s 58, tak bych se spíš zaměřil na volnoběžný systém, průchodnost kanálků, tryska...
Lubor
Co se týče karburátoru s difuzorem 9, rozhodně musí mít trysku menší než ten difuzorem 12. Hydraulický odpor trysek by měl být nepřímo úměrný průřezu difuzorů.

Re: Smrad z Babetty

PříspěvekNapsal: ned črc 16, 2017 10:32:41
od mhi
Zarezy jsem zkousel ruzne, nepomaha to. Vratim tam 58ku, volnobezny system je OK, normalne to nastartuju, problem je kdyz po tom chci nejakou jinou cinnost, nez aby to vrcelo na stojanku.

S ohledem na skutecnost, ze to jede jen se syticem (=bohatsi) bych tam dal spis vetsi trysku, odtud sla moje uvaha.

Re: Smrad z Babetty

PříspěvekNapsal: ned črc 16, 2017 10:47:54
od butan
Tak ještě bych se zaměřil na vnitřek emulzní trubice, mechanicky vyčistit, nebo zkusit jinou. A ověřit vůli kolem šoupátka.
Lubor

Re: Smrad z Babetty

PříspěvekNapsal: ned črc 16, 2017 15:42:30
od mhi
Jinou emulzni trubici jsem dal, ale bude nejspis z B210, byla tam ale ta tryska 63. Nejak mi to bere naladu se tou Babettou zabyvat, az budu neco delat na jine Babette a budu mit dole karb., tak to zkusim uplne prehodit.

Zarazejici je ten smrad, ktery uplne nezmizel. Skoro jsem si rikal, ze mi to pali olej z prevodovky, ale kdyby gufero teklo, tak asi nenastavim volnobeh, ktery jede stabilne. JTZ jsem prehazel mezi Babettami, svicku dal novou, zbyva indukcka nebo impulsni civka.

Fakt jsem zvedav cim to nakonec bude ;-).

Re: Smrad z Babetty

PříspěvekNapsal: čtv črc 20, 2017 10:15:07
od Pavel
Každý ležák nějakou dobu smrdí, než se vypálí. Ujeď na tom 1000km a pak ani nebudeš cítit něco z výfuku