Zdar Babeťťáci,
rád bych znal váš názor na následující věc. Přitáhl jsem si z chalupy Babettu po mamce. Nádherná, modrá, sériová 207 r.v. 1982 a můj úplně první stroj, který mě v mých tehdejších 12 letech neúprosně strhl do víru motosvěta Nutno podotknout bez jakýchkoli tuzérských úprav. Babetta bude mít od výroby najeto odhadem tak 1000 km, ale stála v garáži rovných 27 let. Provedl jsem zprovozňovací proceduru a po seřízení motor na volnoběh pěkně běží, akorát spojka trochu klouže (vyčistím, odmastím a předpokládám, že problém zmizí). Rozhodl jsem se však pro klid duše vyměnit v motoru alespoň gufera. Dneska jsem po převrtání strženého závitu na magnetu na M10 (ano i já jsem občas šikovný a něco zk..vím) tu mrchu konečně stáhnul a vyndal "suché" gufero, které je podle očekávání zcela kamenné. No a teď konečně o co mi jde. Gufero pod magnetem vyměním, pod řetězovým kolečkem také, spojku budu čistit, tam to taky nebude problém a dám nové gufero. Měnili byste ale i gufero mezi převodovkou a klikou? Říkám si, že vzhledem k tomu, že tohle gufero bylo celou dobu v olejové lázni tak by nemuselo být špatné, navíc když motor bez problémů běží. Říkám si, že je zbytečné do převodovky rýpat a půlit, když to vlastně všechno funguje. Krom toho zatím vůbec neuvažuju výměnu ložisek, vzhledem ke kilometrickému náběhu toho motoru je to zbytečné a tak si říkám jestli se do tý převodovky hrabat nebo ne. Ze zvědavosti jsem kouknul do válce abych očistil prostor a skoro ani nebylo co:)))
Pojďte do mě! Měnit gufero mezi klikovkou a převodovkou za každou cenu nebo ne?