Stránka 1 z 1
špatně seřízeno?

Napsal:
ned srp 03, 2008 20:40:27
od Surion
Zdravím,
jsem nováčkem ve světě babett a hned mám problém...
Nevím, jestli je něco špatně seřízeno nebo je někde zásadní krpa.. Po koupi a celkovém vyčištění stroje jsem se jel projet a první problém bylo chcipání při zastavení...to sem něajk vychytal, ale teď mám problém v tom, že většinou když je to studené, dá se říci, že to jede bez problému. Později, když si to kalím těch 42km/h (víc z toho nějak nejde dát, protože se to jakoby malinko přidušuje) a odstavím plyn a znovu pootočením plynového udělátka to nic neudělá a mužu se rukou ukroutit než to samovolně nezpomalí na hrozně malou rychlost a pak se to občas s velikým problémem a kuckáním rozjede nebo to chcípne úplně, je to značně nepravidelné...
Když jsem dojel ráno do práce, měl jsem dobrý pocit, že to jede krásně, ale odpoledne jsem to roztláčel přes půl města než to zase s kuckáním chytlo a po několika km zase nezačlo dělat problémy (občas i když to neni zahřáté to dělá) prosím o radu..
PS: Snad neni zadřený motor...

Napsal:
pon srp 04, 2008 6:31:49
od Starec
Ako prvé by si mal vyčistiť celý výfukový systém, dať novú sviečku, a premerať zapalovanie. Všetko ako na to najdeš na fóre, len treba troška hľadať. Ak to nepomôže tak napíš.

Napsal:
pon srp 04, 2008 9:56:21
od Surion
No to jsem si pročetl a říkal jsem si, že jsem vše udělal, tak právě nevím čím to... napadá mě, že tu výfukovou sestavu sem vyčistil asi málo...někde na forku jsem zahlédl, že se to nějak odstranilo celkově ten bordylek z toho...já to jen prohrkal šroubovákem (to asi neni nejzdařilejší řešení co?) a všim jsem si, že v zadu jak je ta koncovka s tou direčkou, za ní nic není tam by měla byt ještě něajakej nádstavec uvnitř? muže to mět na tyto problémy vliv?...
Svíčku jsem koupil novou Brisk 15 (nebo tak nějak) Může to být třeba i špatnou pohonnou hmotou? je tam zatím ta původní od prodejce.

Napsal:
pon srp 04, 2008 10:25:05
od jura207
ma tam byt zasunutej zeleznej tlumic. prazdny to vevnitr urcite nema byt. A vliv to asi mit bude, protoze sem nekde videl ze ten tlumic funguje i tak, ze cast vyfukovych plynu se vrati zpet do valce k opetovnymu spaleni nebo tak neco. A to ze se ti Babca nechce uplne vytocit bude pricpanej vyfuk jak rikal Starec. Jakmile se mi pomalu rozjizdi a na rovince se ji nechce do maxima tak vim ze musim vycistit vyfuk. Vetsinou se ucpou dve dirky ktery sou zhruba v miste kde se vyfuk zuzuje. Na to je nejlepsi tlustej drat.

Napsal:
pon srp 04, 2008 10:46:22
od jura207
tak ted mi bylo vysvetleno na co vse je tam ten tlumic. Aby ztisil chod motoru to je jasny, ale hlavne brzdi vyfukovy plyny aby sebou nevycucly aji smes ktera je tam vzapeti dodana. Takze vlastne bez toho tlumica jde cast smesi nazmar vyfukem pryc a motor nemuze jet naplno.


Napsal:
pon srp 04, 2008 17:00:13
od Surion
Ještě by mě pls zajimalo zda neni třeba špatná ta "kostka" (černej váleček) páč jinak už nwm čim to

Napsal:
pon srp 04, 2008 22:59:55
od jura207
ja ted nevim co myslis tou cernou kostkou. ve kterych mistech je?

Napsal:
úte srp 05, 2008 13:44:08
od Surion
Mno je to mezi nádrží a karburátorem takovej černej váleček (naproti němu jakoby je indukční cívka, ta je v pořádku dali jsme jinou a dělá to pořád), tak jestli to nemuže byt tim druhym...

Napsal:
úte srp 05, 2008 14:43:56
od milda
Ten černý váleček je asi JTZ- tedy jednotka tyristorového zapalování. Ta dává impulsy do primáru indukční cívky, a na její bezvadné funkci závisí chod motoru. Některé typy mají indukční cívku integrovanou, a z JTZ jde kablík přímo ke svíčce. Ty to máš samostatné, a výměna tě vyjde levněji. Uvnitř samotné JTZ je kondenzátor, tyristor a dioda. Dá se to i vyrobit, podle mne to ale nemá smysl. Zapojení je buď v dílenské příručce nebo na alešových stránkách, tam je i popis jak to proměřit. Možná by stálo za to koupit JTZ novou a máš jistotu, jesli je porucha tam nebo ne, a stará ti zůstane jako náhrada.
To už záleží na tobě. Každopádně si ale dej do pořádku výfuk, pokud tam nebyl tlumič tak asi s Babettou předchozí majitel nějak experimentoval. Taky zkontroluj karbec, vzduchový filtr a přívod paliva.

Napsal:
úte srp 05, 2008 15:44:35
od Surion
Ok. To bylo velice vyčerpávající a doufám, že to pomůže, Tchán to semnou dává dokupy a říkal, že to už hrozně špatně hází jiskru, že to na JTZ typuje taky....takže zkusim to koupit i když to nevyjde zrovna levno, ale doufejme, že to bude stát zato..jinak krom toho vyfuku teda sme vše prošli a vyčistili takže zatim díkec...
Po přehození JTZ dám vědět, zdarec